יקירות, יש לכן ילד או מתבגר עם ADHD? הפוסט הזה בדיוק בשבילכן! המשך חג פסח שמח אהובות

WhatsApp
Facebook
Email
Close up of a young smiling father and his little son playing together in a city park

 

בשנים האחרונות אני מזהה תופעה של אפליית גברים בנושאים הקשורים לטיפול בילד עם ADHD. בתקופת הקורונה הצלחתי לראות שהאפליה הזאת רק הולכת וגוברת. אתם בטח ממש רוצים לדעת על מה אני מדבר – אז נשאיר את המתח לפעמים הבאות… אני מדבר על כל מני פרסומים, הזויים אני חייב להגיד, שאני רואה בסגנון הבא:

 

"אהובות, רוצות להצליח עם הילד ADHD שלכן? הצטרפו אלי לקבוצת הדרכת הורים שבה נלמד בלה בלה בלה".

"יקירות, נמאס לכן לראות את הילד שלכן סובל? אני מזמינה אתכן, יקירות ואהובות, להגיע לקבוצת הדרכת הורים שאני פותחת במסגרתה בלה בלה בלה".

"אמא מקסימה, הצטרפי אלי בשביל ללמוד את 10 מפתחות הקסם לבלה בלה בלה".

 

והרשימה עוד ארוכה – ארוכה מאוד! תגידו… אם היו באים ואומרים "אבות – הגיע הזמן לשים סוף למעגל הכעס של הילד. הצטרפו אלי להדרכת הורים ותלמדו בלה בלה בלה" מה היה קורה? האם היו קמים "ארגוני הנשים" בקול זעקה ואומרים (ובצדק!!) "מה זה הדבר הזה?". או אם היו אומרים "גברים – מהיום אתם מחליטים איך החיים של ילדכם יראו" מה אז היה קורה?

 

אז ברשותכם וברשותכן אני מבקש לכתוב מספר דברים שכדאי שכולם וכולן יקראו (כולל אלו שמפרסמות את "יקירות", "אהובות", "מתוקות", "כפרה", "מאמי" ועוד כל מני כאלה):

  1. לילד הזה יש גם אבא! תפנימו! אני יודע (לא צריך ללמד אותי) שלא פעם קשה מאוד (בלשון המעטה) לגייס את האבא לתהליך. זה לא אומר שהדבר לא אפשרי! אני תמיד אוהב להתגאות שבמשך עשור כשניהלתי מרכז קהילתי לטיפול רב מערכתי בילדים ומתבגרים בסיכון עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועוברי חוק, עיקר שיתוף הפעולה היה דווקא מהאבא! אבל גם מהאמא! ולמה? או יותר נכון – איך? כי פשוט למדנו לגייס את שני ההורים… כי יש קטע כזה שיש לילד שני הורים – ועם זה חייבים להתמודד! וכן… אני יודע שלפעמים יש הורים גרושים והאבא לא "מעורב", אבל אני גם יודע ששמעתי עשרות פעמים את המשפט "האבא לא רוצה להיות מעורב, הוא לא פעיל בחייו של הילד" ואז… קטע (: פונים אליו בצורה מקצועית ומכבדת ו… קסם! האבא מעורב! בואו נצא מתוך נקודת מוצא שרוב מוחלט של ההורים רוצים את טובת הילדים שלהם.
  2. עוד דבר שחשוב להפנים – יש אין ספור מחקרים שנכתבו בנושא הורות לילדים ומתבגרים עם ADHD. המחקרים, הספרות המקצועית והניסיון של אנשי המקצוע שמתמחים בהפרעת קשב מלמד שברגע שאין שיתוף פעולה מצד שני ההורים – הסיכוי להצליח באמת עם הילד הוא נמוך מאוד (רציתי לכתוב ש"הסיכוי להצליח עם הילד הוא אפס", אבל בואו נשמור על "פוליטיקה"). אמא בלבד לא יכולה לסחוב על גבה את כל התיק הענק הזה ששמו ADHD – לא נפשית ולא ביצועית. ואני לא מדבר על האמא היקרה שיש לה ילד בגן חובה או בכיתה ב', אז זה "יותר קל"… בואו נדבר על ילדים בכיתה ד' ומעלה (למרות שהדוגמא טובה גם לילדים צעירים). לכן, יקירות ויקרים – שני ההורים חייבים להיות מעורבים בסיפור הזה! מה שכן, לא תמיד שני ההורים צריכים להיות מעורבים באותה מידה, וגם נזכור שכל הורה מגיע עם ערכים והיסטוריה משלו, אבל עדיין צריכים להיות מתואמים ולשבת ביחד בהדרכה שבה קובעים איך "לעצב" את הילד.
  3. שיטת "האבא לא רוצה להגיע. הוא אמר לי שאני אלך ואני אתן לו עדכונים" – פשוט לא עובדת. נקודה. ולמה? האמא עוברת תהליך משמעותי בהדרכה ומצליחה לגבש החלטות שלעיתים לא פשוטות (למשל סביב טיפול תרופתי). ומה עכשיו? צריכים לחזור לאבא לעדכן אותו שכן הוא אמר "מה שהאמא מחליטה אני מאחוריה, היא אחראית על גידול הילדים" ואז… "מה פתאום! אני לא מסמם את הילד" או כל מני משפטים סביב נושאים אחרים (יותר או פחות רגישים) והאמת שאני ממש מבין את האבא – אם הוא לא מעורב באופן אמיתי אז גם קשה לשתף אותו בהחלטות "גורליות" או אפילו ב"סתם" החלטות.
  4. "יותם, אל תהיה כזה… אני רק עושה קבוצת העצמה לאמהות". אוקי… סבבה… אז אל תקראי לזה הדרכת הורים! ואל תטעי את ההורים! קבוצת העצמה של התבודדות במדבר, פתיחת קלפים, "מעגל נשים", ואפילו ארוחת ערב זה ממש מעולה ויכול לתת המון אנרגיה לאמא, אבל הדרכת הורים זה לא. וכבר ראיתי אין ספור פעמים שהורים הלכו תוכניות מקסימום מסוג כזה וחיכו ל"כלים" שלא הגיעו… כי זו לא הדרכת הורים… לתת "מרחב בטוח ומאפשר" זה סופר חשוב, אך זה לא לתת כלים להתמודדות.

 

ועל כן הטיפים הקטנים שלי בעניין זה הם:

  1. אבא ואמא (או אמא ואמא / אבא ואבא) עובדים ביחד בשביל הילד! אין יותר לבד!
  2. לפגישות בבית הספר או לכל פגישה אחרת (כולל תור לרופא בתחום הפרעת הקשב, וועדות, היכרות עם מטפלים) הולכים שני ההורים ביחד!
  3. להדרכת הורים הולכים שני ההורים ביחד! זה לא הדרכת אמא, זה הדרכת הורים. כמובן שהולכים להדרכה ששני ההורים מתחברים. מנחי הורים מקצועיים וטובים, בעלי ידע אקדמי וניסיון מוכח בשטח, יודעים איך "לגייס" את שני ההורים, ובתנאי שההדרכה אכן מתאימה לצרכים של ההורים והילד.
  4. ומה קורה עם אמא ממש רוצה לטפל ואבא לא שם? לדעתי האמא צריכה להגיד לאבא "לילד שלנו (!) יש שני הורים (!) ואני לא מתכוונת לקבל החלטות סביבו לבד (!) אלא ביחד איתך (!). בוא נבחר הדרכה / צורת הדרכה שתתאים לשנינו ביחד (!)".
  5. אין יותר לעבוד מול הילד לבד – משבחים את הילד ביחד (!) מטפלים באירוע משמעת של הילד ביחיד (!), חושבים על טיפול תרופתי לילד ביחד (!), חושבים על אבחון לילד ביחד (!), הולכים לסיכום תוצאות האבחון ביחד (!) והכי חשוב – לומדים לעבוד ביחד (!) שזו כבר מיומנות בפני עצמה, וכפי שכתבתי קודם – אני חושב שמנחה הורים מקצועי ידע לגייס ולחבר.

 

לסיכום, החל מהיום לא נותים יד לאפליית האבא ולא הולכים להדרכות הורים  של "יקירה", "אהובה" ועוד כאלה… הולכים להדרכות של "הורים יקרים…" כי ומבינים שלילד יש שני הורים! ואם האמא רוצה ללכת לקבוצת העצמה – בשמחה ובאושר, זה אפילו חשוב. אך הדרכה – ביחד שני ההורים (:

מקווה שאף אחת לא כועסת עלי… פשוט אני די בטוח שאם זה היה הפוך (נותנים את "הבמה" לאבא אז היו עושים קול צעקה, וכאמור… בצדק!!).

אגב… לי יש ניסיון של 13 שנים בהדרכת שני הורים וזה דווקא הולך פצצה! זכרו שלא פעם לילד עם ADHD יש אבא עם ADHD (או אמא עם ADHD) ואם עובדים איתם נכון זה פשוט הופך להיות נכס מטורף עבור הילד, ובכלל עבור המשפחה!

המשך חג פסח שמח, 

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD, לקויות למידה וקשיי התנהגות 

 

קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/photos/people'>People photo created by drobotdean – www.freepik.com</a>

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »