אם לא נעצור את האלימות, הנוער של היום עלול להפוך להיות ה"גבר המכה" של העשור הבא

WhatsApp
Facebook
Email
אם לא נעצור את האלימות, הנוער של היום עלול להפוך להיות הגבר המכה של העשור הבא
הכותב: יותם ויסקופ, מומחה בחינוך המיוחד – הפרעות התנהגות, מרצה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש "קיי" בבאר שבע – התוכנית לחינוך מיוחד, מדריך בתחום תלמידים במצבי סיכון במשרד החינוך, חוקר ומפתח תוכניות בתחום הפרעת קשב והתנהגויות סיכוניות,  מטפל C.B.T מוסמך מטעם אוניברסיטת חיפה – מתמחה בתחום הפרעת קשב והפרעות התנהגות, מנחה הורים מוסמך בתחום הפרעת קשב והפרעות התנהגות (המרפאה ל"סמכות החדשה" – בית החולים "שניידר" לרפואת ילדים, והמכללה האקדמית לחינוך "סמינר הקיבוצים"), מוביל פודקאסט מגזין ADHD להורים ואנשי מקצוע בתחום, לשעבר – מנהל תחום ההכשרה וההדרכה של מבדק MOXO בעולם, לשעבר – מנהל המרכז הקהילתי-חינוכי-טיפולי מהגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות.

בשבועיים האחרונים רעשו וגעשו הרשתות החברתיות וערוצי החדשות באירוע המזעזע שהיה בין נערים בגן ציבורי בפתח תקווה.

בואו לא "נטמון את הראש בחול"… הסיפור המזעזע הזה נחשף, אף אין לי צל של ספק שיש עוד לא מעט סיפורים כאלו שממש לא נחשפים.

אני חושב שהבעיה כאן היא לא של בית הספר (אגב, אני מכיר את בית הספר שהנערים מפתח תקווה לומדים, ואין לי צל של ספק שבית הספר עשה, עושה ויעשה כל שביכולתו למען הנערים והנערות, ואין לי ספק שהבעיה היא לא שם), אלא של החברה הישראלית כולה. אני לא חושב שיש באמת טיפול אפקטיבי ויעיל בנושא האלימות (וחבל, כי יש הרבה מה לעשות, שגם לא עולה הרבה כסף), ואני לא חושב שהמדינה באמת יוצאת מגדרה למען דור העתיד של כולנו.

אני חושב שזה בעייתי מאוד שיש רק יוזמות מקומיות (אגב, יוזמות נהדרות!!), ואין מדיניות טיפולית אפקטיבית – לאומית. אני חושב שהסברה פחות רלוונטית, ויש לתת מענה אופרטיבי- פרקטי ע"י גורמי מקצוע שבאמת מבינים בתחום.

 

מוזמנים לקרוא ולהאזין לתמצית תגובות שלי והצעות לפתרונות שלדעתי כדאי לבחון:

← "תקפו באלה ובשוקר ולא הפסיקו על אף התחנונים – כתב אישור הוגש נגד הנערים בתוקפים מפתח תקווה" (הדס גרינברג, כאן 11, 19.9.23) – לקריאת הכתבה לחצו כאן

נערים תקפו באכזריות קטין, ארבעה נעצרו (חדשות 14, 12.9.23) – לקריאה לחצו כאן

 

להאזנה בראיון שלי ברדיו דרום – לחצו כאן

להזנה בראיון שלי ברדיו 106 – לחצו כאן

 

 מה הפתרון שלי? אני מבקש לשתף במאמר קצר שלי שגם זכה לראות אותך בפינת "משפחה" בעיתון הארץ (19.9.23) – ענישה של נערים אלימים לא תפתור את הבעיה, ואף עשויה להעצים אותה

בשבועות האחרונים אנו עדים לרצף של מקרי אלימות מחרידים שמדירים שינה מעינינו ומציגים תמונת מצב עגומה, שכל עוד היא איננה מטופלת – רק תמשיך לגדול ולהתעצם. באחרון שבהם הותקף נער בברוטליות קשה על ידי חבורת נערים בני גילו בגן ציבורי בפתח תקוה. זהו לפחות אירוע האלימות השלישי בקרב בני נוער שתועד והופץ ברשתות החברתיות בתקופה האחרונה, כאשר הראשון היה קטטה מצולמת בתיכון בחדרה והשני סרטון של קבוצת נערים שמכים נער אחר בבית ספר באילת. אין ספק שיש עוד אירועים רבים שלא מתועדים או מופצים באינטרנט.

ליבי עם הנערים שנפגעו באירועי האלימות ועם משפחתם, ומחשבותיי עם הנערים הפוגעים. נראה שהאחרונים נמצאים כעת בתחילת "קריירת הפשיעה" שלהם, ואמנם משטרת ישראל עושה את עבודתה ועוצרת את המעשים האלה – אולם כליאתם לא יכולה להיות הפתרון הבלעדי.

מובן כי אותם נערים צריכים להיענש, לפחות בשלב ראשון, אך יש לזכור שבסופו של דבר מדובר בנערים חסרי מיומנויות רגשיות ותפקודיות, שמשתמשים בכלים אסורים כדי לבטא את רגשותיהם ומחשבתם, וענישה בלבד אין בכוחה לעקור את האלימות המושרשת בהם.

שלושה גורמים לפתרון

כמי שעובד רבות עם נערים במצבי סיכון, ישנם גורמים רבים שעשויים להוביל לפשיעה ולאלימות: לקויות נוירו-התפתחותיות (כמו הפרעת קשב ולקויות למידה) לא מטופלות, שיכולות להחמיר בעקבות ירידה בערך העצמי ובתחושת המסוגלות ועלייה בתחושת הכישלון; סמכות הורית לקויה או לא קיימת; חוסר בזיהוי או הענקת טיפול מותאם לצרכי הנער בשל קשיים כלכליים; "מכ הטיקטוק" במסגרתה נערים צופים בסרטונים אלימים של אחרים ומחקים אותם; חוסר תעסוקה של נערים בשעות הפנאי ושיטוט ברחובות; וכמובן מאפיינים אישיותיים מורכבים של הנער והסביבה ממנה הוא מגיע.

הפתרון?

הפתרון לתופעה המטרידה הזו מצוי במתן משאבים ותמיכה לשלושה גורמים: רשויות החוק, מערכת החינוך וההורים. תחילה ובמקביל לענישה, יש לחזק את מערכת החינוך והרווחה, מערכת המשפט והמשטרה, שעושים כל שביכולתם, במגבלות החוק, לטפל בתופעה המדאיגה. יש לספק להם תקציבים וכלים נרחבים, ולגבות אותם מקצועית. במערכות אלו פועלים אנשי ונשות מקצוע מהשורה הראשונה שבוודאי יודעים מה ואיך לעשות, שעובדים בדוחק, ויש לאפשר להם לעשות את עבודתם.

שנית, יש לספק לכל ילד במערכת החינוך כלים של שליטה עצמית, ויסות רגשות ועיכוב תגובה כבר מגיל גן חובה. אין צורך לחכות שתחושות קשות יתגברו וידגרו, עד כדי כך שנער יסגל לעצמו התנהגות אנטי-סוציאלית עבריינית. יש לסייע לכל ילד, מגיל צעיר, לפתח מיומנויות חברתיות. כמו כן, יש לנטר אזורים שמועדים לפורענות מבחינת התנהגויות סיכוניות, ובהם לבנות תוכנית מקצועית אופרטיבית שתיתן כלים להורים, לנערים, למורים ולצוותים בחינוך הבלתי פורמלי.

 

ומה עם הנערים איתם אנחנו מתמודדים כעת? כל נער שייתפס בביצוע עבירה, או שהוריו או המערכת החינוכית יזהו שלמקום הזה הוא הולך, יחויב לעבור סדנה מקצועית למתן כלים להתמודדות נכונה עם רגשותיו, שתועבר על ידי גורמים מומחים בתחום התפקודים הניהוליים. כמו כן, יש לספק להוריו של אותו הנער סדנה מקצועית למתן כלים להתמודדות, פיתוח סמכות והשגחה הורית.

 

כלי נוסף שעשוי לסייע במיגור תופעת האלימות הוא פיתוח תעסוקה מותאמת לנוער. אין להסתפק במועדוני הנוער ובסיירות הורים, אלא לדאוג למקומות תעסוקה בשכר לנערים, החל מגיל 13, כאשר מקומות אלו מלווים את הנערים מבחינה מקצועית־חינוכית.

אירועי האלימות המסעירים בשבועות האחרונים הם קשים ומעוררים אמוציות שליליות כלפי הנערים האלימים. אך ענישה ונידוי של אותם נערים לא תפתור את הבעיה, אלא רק תעצים אותה. אותם נערים זקוקים לפתרון הוליסטי, המשלב התערבות חינוכית של מוסדות השלטון, בתי הספר, מענה CBT מותאם וליווי של סמכות הורית ברורה שתכיל אותם ותיתן להם את המשענת היציבה לה הם זקוקים. כחברה, עלינו להתגייס למען המאבק על דור העתיד ולהבטיח שהמקום הרע אליו הם ואנחנו צועדים ישתנה לטובה.

 


 

הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב? 

מרגישים שאתם הולכים לאיבוד? אני כאן לרשותכם!!

מפגש הייעוץ מתקיים ללא תשלום, במקצועיות ומכל הלב!!

לפרטים נוספים לחצו כאן 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »