למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

WhatsApp
Facebook
Email
המורה של המדינה 1
(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet)

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

 

בפתח דבריי אני חייב להגיד שאני מעריך מאוד את ארגוני המורים, אגפי החינוך ברשויות המקומיות ובכלל את כל מי שעוסק בתחום החינוך. אני יודע שכולם עושים את הטוב ביותר למען דור העתיד של כולנו, אלא שיש דבר אחד שכרגע מפריע לי: לאחרונה אני רואה עוד ועוד פרסומים על תחרויות "אוסקר" של מורים מצטיינים. יש הרבה מאוד רעש סביב הנושא הזה, ממש תהליך בחירות לצד יח"צ ופרסום ממומן היטב.

 

באתר "הסתדרות המורים" מספרים על תחרות "המורה של המדינה": "פרויקט ההוקרה למורים המצטיינים של ישראל, ביוזמת הסתדרות המורים, מפעל הפיס ועיתון "ידיעות אחרונות", ובהשתתפות פילת והסוכנות היהודית. הפרויקט, זוכה לתהודה ציבורית רחבה מאוד, ומעלה על נס את נושא החינוך במדינת ישראל ובעיקר את אנשי החינוך העוסקים במלאכת הקודש של עיצוב פני הדור הבא ואזרחי המחר. בראש ובראשונה נועד הפרויקט להפנות זרקור למוקדים של הצטיינות, ולהעניק למורים המצטיינים הכרה ציבורית לצד ביטויי הוקרה. במסגרת הפרויקט, נקרא הציבור להמליץ על המורה שלדעתם זכאי לזכות בתואר 'המורה של המדינה'. לאחר תהליך מיון והערכה קפדניים של אנשי מקצוע, בוחרת ועדה ציבורית – בהשתתפות אישי חינוך, אקדמיה וספרות – חמישה מורים. לאלה יינתן התואר על תרומה ייחודית לקידום הישגים לימודיים; חינוך לערכים חברתיים, לערכי תרבות, רב-תרבותיות ודמוקרטיה; התייחסות לשונות בין התלמידים ומתן מענה אישי לכל תלמיד על-פי צרכיו. כמו כן, ייבחן מתן דוגמה אישית של המורה ותרומה ייחודית לעיצוב האישיות של תלמידיו. ששת המורים הנבחרים (מתוך 15 שיעלו לגמר ) זוכים באות הוקרה ופרס ייחודי: השתלמות של כשבועיים ימים במערכת החינוך היהודית של הסוכנות היהודית בארה"ב – באדיבות הסוכנות היהודית. המורים יהיו אורחי הקהילות היהודיות ויעמדו מקרוב על המפעל החינוכי היהודי. כל 15 המועמדים שעלו לגמר מקבלים תעודת הוקרה ומחשבים ניידים".

 

קראתי את דברי ההסתדרות שוב ושוב, וכך גם את הפרסומים שעולים ללא הפסקה בפייסבוק, ברשימות התפוצה, בקבוצות הווטסאפ ובשיח הציבורי בשדה החינוכי, ואותי זה פשוט מרתיח. למה? הינה הסיבות בקצרה:

בפתח דבריי אני רוצה להדגיש שוב: אני בעצמי איש החינוך המיוחד. אני עובד עם אוכלוסייה שתאמינו לי שהחברה הייתה מעדיפה לשכוח אותם. כן, כאלו שהמערכת מתקשה להתמודד איתם (בעיקר בגלל שלא נותנים להם מספיק תקציב, ולא כי אנשי החינוך לא רוצים לעזור להם), וכאלה שעד שסוף סוף הם מקבלים מה שהם צריכים, "מוציאים להם את המיץ" עם כל מני וועדות של "מיצוי אפשרויות" (או במילים שלי – מיצוי כשלונות… למה לחכות כל כך הרבה זמן בשביל להבין שיש בעיה? נדבר על זה בפוסט אחר). קוראים להם נערים במצבי סיכון גבוהה (גבוהה מאוד), קוראים להם מבוגרים עוברי חוק (או במילים אחרות – עבריינים), קוראים להם "אלו שצריכים להיות מאחורי סורג ובריח". את חיי בשנים האחרונות אני מקדיש להכשרת צוותים למניעה (!) של מצבים כאלו, זאת אחרי שנים רבים שעבדתי עם ילדים ונערים במצבי סיכון הקיצוניים ביותר שאתם יכולים לתאר. אני אישית לא מחפש פרס של "המורה של המדינה", כי את הפרס שלי אני מקבל שאני רואה את הנערים והצעירים האלה מתקדמים לאפיקים של הצלחה ופריחה. אני לא מתמודד עם שום פרס, לא רוצה פרס, ואני מברך מכל ליבי את כל המתמודדים, וליבי עם אלו שלא זכו "להתמודד".

 

אז מה הסיבות? או מה אני בעצם רוצה להגיד או לשאול?

  1. למיטב הבנתי, התחרות מתבצעת דרך "בחירת הקהל" או במילים אחרות – בחירת ההורים. מה קורה עם אנשי חינוך ש"קורעים את התחת שלהם" (סליחה על הביטוי, אבל זה היה מתבקש) עם הילדים שלהם הורים שלא תמיד נגישים לטכנולוגיה הזאת, או שלא פנויים נפשית לזה? זה אומר שאותם מורים לא "המורים של המדינה?" אני חושב שהמורים האלה צריכים לקבל לא את פרס "המורים של המדינה", אלא את פרס "התותחים של המדינה!!" – אלו שדואגים לעשות את הכל בשביל שדור העתיד שלנו יהיה בעל השפעה חיובית!
  2. מה אמורים להבין אותם המורים שקמים כל בוקר מוקדם, שלא פעם נדרשים לספוג דברים לא פשוטים מצד הורים (ואני לא נכנס כרגע אם זה מוצדק או לא), שנדרשים להתחיל למלא מיליון טפסים של מיליון תחומים במערכת החינוך ומחוצה לה, שנדרשים להתמודד עם כיתות מורכבות מאוד (בלשון המעטה) ולעיתים בכלל לא מקבלים סיוע אמיתי ומקצועי, שנדרשים לסגור את החודש עם משכורות "פח" (שוב, סליחה על המילה שלדעתי מדייקת את מה שאני מנסה להגיד) ועדיין ממשיכים לעבוד (כי "הכי כיף להיות מורה – לא עובדים בקיץ ובחגים"… כן… שאותם אנשים יעמדו יותר אחד מול כיתה ונראה איך ידברו), שנדרשים להוציא סכומי כסף מטורפים בשביל להתמקצע בתחומם ולעיתים גם לקנות דברים בסיסיים (כמו כוס לקפה, או נס קפה שבאמת אפשר לשתות), ועוד לא דברנו על האחריות הכבדה בליווי טיולים שנתיים. אגב… הרשימה עוד ארוכה. מה קורה איתם? הם לא זכאים להיות "המורים של המדינה"? או לקבל "אוסקר"? מה אותם המורים אמורים להבין בעצם זה שהם לא רשומים או שלא חשבו לרשום אותם?
  3. ומה קורה עם מורים שנקרעים ולא פעם ההורים לא רואים את זה כי הם פשוט לא במצב של לראות (אגב, מאוד נפוץ בעולם הפרעת הקשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות) ולא מפסיקים להתלונן על המורים (כי הם כנראה בטוחים שהמורים הולכים לבית וחושבים איך "לדפוק" את הילד שלהם) ואז… לא ממליצים עליהם ל"מורה שלה המדינה"?
  4. איך המורים צריכים להרגיש שחברת צוות שלהם הולך לקבל "אוסקר" והם לא? מה היא עשתה יותר טוב שהם לא עשו? בואו נודה באמת – אני מכיר המון (!!!!!!) מורים שרוצים לעשות המון (!!!!!) והמערכת לא מאפשרת להם כי יש נהלים ועוד כל מני שטויות שמונעים. אני אישית מכיר מורה לחינוך מיוחד שרוצה מאוד לבנות תוכנית אחרת לכיתה שלה (כזו שאם תשמעו אותה תבינו כמה היא הגיונית) אבל… "אין שעות", "אין אישור" ורשימת ה"אין" עוד ארוכה. אז מה? היא לא זכאית לקבל "המורה של המדינה" ורק בגלל שמישהו למעלה לא הבין כמה ההצעה שלה יכולה להיות מהפכנית?
  5. מה קורה עם פרסים לכל היועצות שנקרעות יום ולילה בשביל לטפל בכל מה שקורה עם הילדים, לעיתים קרובות ללא שום תמיכה של הבית, ולעיתים ללא תמיכה של ההנהלה? שצריכות לגשר ולפשר בין הורים והמערכת, שצריכות למלא מיליון טפסים (שלעיתים אף אחד לא קורא), שצריכות ללכת להשתלמויות בשעות אחה"צ על חשבונן! לשלם על חניה על חשבונן! וכמובן לשלם בייביסיטר על חשבונן! מה קורה איתן?
  6. מה קורה עם כל הסייעות שלעיתים נדרשות להתמודד עם הילדים הכי קשים שמערכת ובתמורה "זוכות" לאיזו הכשרה או הדרכה שאני מאמין שאותן הסייעות יסכימו איתי שמדובר על הכשרה או הדרכה שלעיתים לא מקדמת לאף מקום (יש לי כמה מאות דוגמאות לזה). מה קורה עם איזה "אוסקר" גם עבורן? הרי לוקחים את הילדים הכי קשים (שלעיתים גם לא מטופלים) ונותנים להם את אנשי הצוות (סייעות) עם הלב הגדול אבל עם כמעט אפס הכשרה וניסיון, והן צריכות להתמודד (גם על זה נדבר בהמשך).

 

הרשימה עוד ארוכה, אבל נעצור כאן. אני מתנגד לכל הפרסים האלה. זה יוצר תחרות מיותרת, ותחושות לא נעימות. כלפי חוץ נגיד לאותה חברת צוות "וואי, יקירה, אהובה, כל הכבוד לך", אבל מבפנים זה ממש לא יהיה נעים. אני מציע להרחיב באופן משמעותי את "יום המורה", ולהשקיע את כל הכסף של הפרסים והאוסקרים עבור מימון יום זה. במקום שההורים יוציאו את כל הכספים (וכל הכבוד להורים!), שהמערכת תוציא את זה ותפרגן לכל אנשי החינוך באשר הם! בלי תחרות! בלי מקורבים! בלי יתרון להורים שהם יותר טכנולוגיים או לבתי ספר שיכולים לעשות "שיווק ממומן" בפייסבוק.

 

אני מכאן רוצה להצדיע לכל אנשי החינוך (מנהלים, מורים, סייעות, מטפלים, יועצות, אנשי מנהלה) על כל מה שאתם עושים למען דור העתיד של כולנו! מבחינתי כל אחד ואחת מקבלים היום את ה"אוסקר" ואת "המורה של המדינה". תזכרו בבקשה שבסופו של יום הפרס הגדול שלנו הוא לראות את דור העתיד שלנו פורח, מחייך והופך להיות לאנשים משמעותיים (בתקווה שלא יחבלו לנו באפשרויות לעשות זאת).

 

ומאחר ואני עצמי איש חינוך, אז אני בכל זאת ולמרות הכל רוצה לאחל המון בהצלחה לכל אנשי החינוך שמתמודדים עם הפרסים. תמשיכו לעשות טוב, תמשיכו להשקיע, תמשיכו בשליחות. ואתן לכם הצעה: את הפרס תחלקו בין כל אנשי החינוך שאיתכם בבית הספר. זה יהיה מעשה חינוכי ראוי ומשמעותי מאוד. אני באמת מאמין בזה.

 

אני מקווה שלא עצבנתי אף אחד בפוסט שלי… כבר כמה שנים שאני רוצה להגיד את הדברים, והגיע הזמן (אני פשוט רואה שזה רק מתרחב העניין הזה). לי אף אחד לא נתן פרס על 10 שנים של עבודה 24/7 עם הנערים הכי קשים (תאמינו לי!!), ללא שינה, ללא חיים, ללא משפחתיות, עם דילוגים בין בתי המשפט ותחנות המשטרה, עם מעל 100,000 ₪ של הכשרות והתפתחות מקצועית שהוצאתי מכיסי. הפרס שלי לראות חלק מהנערים בתפקידים מאוד משמעותיים היום. זה פרס אמיתי!

 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »