בית ספר מותאם לילדים ובני נוער עם הפרעת קשב ADHD

WhatsApp
Facebook
Email
בית ספר

על הכותב: יותם ויסקופ, מומחה בחינוך המיוחד – הפרעות התנהגות, מרצה ומדריך פדגוגי באקדמיה, מנחה תוכנית "בקיי-שב": תוכנית הכשרה לאנשי חינוך בתחום הפרעת קשב והתנהגויות סיכון, כותב תוכניות בתחום הפרעת קשב והתנהגויות סיכוניות, מנהל תחום הכשרה והדרכה של מבדק MOXO להערכה של קשיי קשב.

 

אחת לשבוע לפחות אני מקבל פנייה של הורה ששואל אותי את השאלה הבאה: "יותם, אתה מכיר בית ספר לילדים עם הפרעת קשב? אני מוכנה לעבור עיר בשביל זה". והתשובה שלי היא: "אני לא מכיר בית ספר ייעודי לילדים עם הפרעת קשב, ואני גם לא חושב שזה נכון שיהיה כזה".

 

ברשותכם, אני רוצה להסביר:  ראשית, נצטרך לצאת מתוך ההבנה הבאה:

  1. הפרעת קשב היא לא הפרעה רגשית! היא הפרעה ביצועית הקשורה לתפקודים הניהוליים של הילד. היא הפרעה שקשורה למוח של הילד, והוא חייב לקבל התערבויות ביצועיות-תפקודיות, לצד טיפולים רגשיים-השלכתיים (טיפול באומנות, רכיבה טיפול, טיפול בתנועה, טיפול במשחק, טיפול במים ועוד).
  2. הפרעת קשב לא עוברת. עם זה נולדים, עם זה מתים. אפשר ללמוד לחיות ולהתנהל לצידה, אך לא לרפא אותה.
  3. ילדים עם הפרעת קשב הם ילדים חכמים, מוכשרים, מנהיגים, טובי לב.
  4. ילדים עם הפרעת קשב יודעים מעולה מה (!) צריך לעשות, הם לא יודעים איך (!) צריך לעשות.
  5. חוסר טיפול בהפרעת קשב יכול להוביל את הילד למצב תפקודי מאוד לא טוב, שבוודאי גם יכול להשפיע על המצב הנפשי שלו. על כך נדבר בהרחבה בפוסט אחר (ויש לי הרבה מאוד מה להגיד על זה).

 

כמי שמכיר את מערכת החינוך די טוב, אני חושב שנכון להיום יש הכרה של מערכת החינוך סביב כל הנושא הזה של הפרעת קשב, אך לצערי ולתחושתי, אין די בעשיה ובטיפול באוכלוסייה זו. לדעתי אנחנו רחוקים מאוד בשביל שנוכל להגיד שהמצב סביר. לדעתי יש עשייה משמעותית בכל הנושא של אבחונים, התאמות, ומיפויים, אך מה הלאה? אוקיי… מאובחן, יש התאמות, ו…? כמי שמכיר לא מעט מנהלים, מורים, אנשי חינוך, אנשי אקדמיה, אני מרגיש שהמצב מורכב מאוד. באותה הנשימה אני חייב להגיד שאני רואה לא מעט אנשי חינוך שעושים עבודה מדהימה!!! עם אוכלוסייה זו, אך נדרש כאן משהו מערכתי, רחב, עם תקציבים.

במובן זה אני מאוד מקנא במענה הנפלא שמקבלים תלמידים על הרצף – ASD. יש להם לובי טוב, יש להם יח"צ מעולה, יש שם הרבה ארגונים שעושים עבודת קודש בשביל לתת לילדים את המענה הטוב ביותר, והם מצליחים. יש הרבה מה ללמוד מהם. הלוואי שכך זה היה גם סביב הילדים עם הפרעת הקשב. לצערי אני פוגש הרבה יותר אנשי חינוך שפשוט לא יודעים מהי הפרעת קשב ואיך מטפלים בה, מאשר אנשי חינוך שבאמת יודעים מה זה. אגב, אני לא מאשים אותם! אני חושב שפשוט לא מלמדים אותם. או שמלמדים אותם שהפרעת קשב זה קושי לשבת על הטוסיק, והפרעת קשב זה מוסחות, והפרעת קשב זה התנהגות. אז זהו… שזה גם, אך זה רק חלק מאוד קטן ממה שזה באמת.

הפרעת קשב, חברים, היא לא הפרעה של בית הספר. היא הפרעה שיש לה גם השפעה על בית הספר, אך לדעתי ההשפעה הרבה יותר חזקה על התחום המשפחתי והחברתי. לדעתי הרבה יותר חזקה מאשר ההשפעה על בית הספר.

כידוע לכם, הפרעת קשב היא הפרעה שדורשת טיפול 24/7 ,כזה שאפשר לקבל בפנימיות הטיפוליות. האם אנחנו נשלח את הילד שלנו לפנימייה טיפולית? כנראה שלא. אבל רגע… מי שנמצא עם הילד 24/7 זה אתם – ההורים היקרים. אתם הכתובת, אתם הפתרון, אתם הטיפול. לא בית הספר!! ולא הטיפולים בקהילה!!

ולכן, כבר עכשיו נגיד – אני לא מכיר בית ספר לילדים עם הפרעת קשב, ואני גם לא בעד אחד כזה. אני חושב שילדים עם הפרעת קשב חייבים להמשיך ללמוד במערכת הרגילה, עם ילדים "רגילים", עם מינימום סטיגמה, עם מקסימום של חוויות הצלחה, ובעיקר עם הרבה תמיכה של הצוות. אבל רגע… הצוות הרבה פעמים לא יודע איך עושים את זה, אז מה נעשה? יש פתרון!! חברים… יש פתרון!!! הפתרון הוא אתם, הורים יקרים! אם אתם ההורים, המטפלים של הילד 24/7 תבינו שעבודה רב מערכתית, בשיתוף עם בית הספר, הוא הפתרון – אז בית הספר יהיה מותאם מאוד לילד (: באותה הנשימה אני רוצה להמליץ לכם: אל תפילו את הבעיה ו/או הקושי על בית הספר, בעיקר כי לא תקבלו משם את הישועה. אני באמת מאמין שההורים הם אלו שצריכים לטפל בילד. תחשבו על זה… איזה כיף זה שההורה הוא זה שמעניק כישורים חברתיים לילד, ושההורה הוא זה שמלמד את הילד תפקודים ניהוליים, ושההורה הוא זה שמסייע למחנכת, ואפילו למדריך בצופים.

 

אז מהו לדעתי בית הספר המותאם לילד עם הפרעת קשב? כזה שההורים מצליחים לעבוד בשיתוף עם בית הספר, כזה שמוכן לקבל מההורים ידע ומיומנויות שכבר עובדים עם הילד, כזה שמוכן לעבוד בשיתוף עם הגורמים החינוכיים והטיפוליים שעובדים עם הילד וההורים בקהילה מתוך כבוד והערכה הדדית. אני חושב שאם ההורים יצליחו להעביר לבית הספר את כל הידע והכלים – אז הוא יהיה מותאם לילד. אני חושב שההורים יודעים הכי טוב מה קורה עם הילד, מה מתאים לו, ומה עובד ומה לא. האמת שכואב לי לראות שלעיתים בתי הספר פשוט לא מבינים את זה, ושיש בתי ספר שחושבים שאנחנו עדיין בתקופת יאנוש קורצ'אק (שלילד לא היו הורים).

אגב, פעם בית ספר אמר לי "אנחנו מרגישים שההורים לא שותפים שלנו". חבר פעם עשה לי סדר עם האמירות האלה ואמר לי "בתי הספר חייבים להבין שהם אלו שצריכים לשתף פעולה עם ההורים, ולא להיפך". אני מסכים איתו. הילד הזה שייך להורים שלו, ולא למערכת החינוך. אנחנו, מערכת החינוך, דמויות חולפות בחיים של הילד הזה. ההורים – לא חולפים.

בקרוב נדבר על עניין ה"הכלה" במערכת החינוך (מושג יפה שלדעתי פספסו את המהות שלו), ובקרוב נדבר על טיפים למורים. אך כבר עכשיו קבלו כמה טיפים לבחירת בית ספר:

  1. עשו טובה: תנו משקל בקטנה ל"המלצות" של אחרים. אין דבר כזה בית ספר שמתאים או לא מתאים. יש איך אתם מתרשמים, ויש האם בית הספר מתאים לצרכים והמאפיינים של הילד האישי שלכם. לכו לבדוק, לכו להתרשם, לכו להרגיש. האינטואיציה ההורית שלכם בוודאי תיקח אתכם למקום הנכון.
  2. אני מאמין שטיפולים טובים הם במסגרת הקהילה, בשליטה מלאה של ההורים, ללא עצירה בחופשות. זה שהילד מקבל "סל שעות" זה לא אומר שהבעיה תיפתר. תמיד תזכרו שזה לא מה מקבל, אלא מי נותן (או – מי המטפל). ובכל מקרה, אם לוקחים עזרה מהמערכת, תדאגו לבדוק שההורים חלק מהתהליך, ושיש השלכה של מה שקורה ב"חדר" לבית המציאות בבית ובקהילה. כמובן שתדאגו שהילד מקבל מענה ע"י אנשי מקצוע מומחים בתחום הפרעת הקשב, וזכרו שהפרעת קשב היא הפרעה ביצועית, ולא הפרעה רגשית.
  3. יש לכם הדרכת הורים? מעולה! תדאגו שהמדריך שלכם עובד בשיתוף ובתיאום עם בית הספר, ומייצר התערבות רב מערכתית בין כלל הגורמים שעובדים עם הילד.
  4. הילד שלכם חייב להיות בקרב צוות נעים! עזבו עכשיו מכיל, אני הולך על נעים! שלא תוקף אותו, שלא מאשים אותו, שלא "נכנס" בו. לרוב ילד כמו שלנו לא ירצה ללכת לבית הספר כי הוא ירגיש שלא מקבלים אותו, שלא מבינים אותו, שלא מאפשרים לו, ואז… פיצוץ!
  5. תזכרו שבית הספר זה לא הכל, זה בסה"כ עוד חלק מהיום של הילד. אומנם חלק חשוב, אך לדעתי שעות אחה"צ וכל התחום החברתי הוא הרבה יותר חשוב. אך כמובן שזו דעתי (:
  6. תדאגו לעבוד בשיתוף ישיר עם מחנכת הכיתה. המחנכת היא זו שמנהלת את התהליך שהילד עובר. תכבדו את הצוות, תעריכו אותו ,תנו לו מקום של כבוד! אנשי הצוות לומדים הרבה שנים וראוי לתת להם את הכבוד על כך! תזכרו שהרבה פעמים הם פשוט לא יודעים, ולא כי הם רעים או לא רוצים את טובת הילד שלכם. הם פשוט לא יודעים! אל תכעסו עליהם, תעזרו להם. עבודה רב מערכתית, זוכרים?

ועל הדרך חברים… בואו נפעל כולנו בשביל שתהיה קואליציה רצינית סביב הנושא של ADHD, כמו שיש סביב הנושא של ASD  ואז הילדים מרווחים (:

מזכיר לכם שאני כאן לכל שאלה, בקשה ועניין. אני מקדיש הרבה שעות בשבוע, בהתנדבות מלאה, למען ייעוץ להורים לילדים עם הפרעת קשב. מוזמנים להתייעץ איתי גם סביב מערכת החינוך המתאימה לילד שלכם (: כל הפרטים: https://yotamw.co.il/free-consulting /

 


 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »