אני מאוד מקווה שדור העתיד של כולנו לא ימשיך לסבול!

WhatsApp
Facebook
Email
מורים1
אתמול בדרכי מהנחיית הכשרת צוות בתחום נערים עוברי חוק עם הפרעת קשב הקשבתי כהרגלי לתוכנית הרדיו המעולה של קרן נויבך "סדר יום" שמשודרת ב"כאן רשת ב'". יממה עברה מאז ואני לא רגוע מראיון שהאזנתי אליו. אני מבקש לשתף אתכם.
 
כולנו בוודאי מסכימים שמצב מערכת החינוך הולך לקראת מצב של "על הפנים" (ואולי יהיו שיגידו שאנחנו כבר שם). קרן נויבך העלתה אייטם שעסק בנשירת מורים ממערכת החינוך. האמת שאני יכול להבין את שחיקת המורים, ואני חייב להגיד שהראיון הזה חייב להגיע לכל חברי הכנסת וקובעי המדיניות במדינה שלנו!
 
בתחילת הריאיון העלו את ענבל אלברג, מחנכת לשעבר במערכת החינוך. הקשבתי לה וליבי פשוט נחמץ. איך המערכת מאבדת מחנכת כל כך איכותית. מה ענבל אומרת? ענבל אומרת שאם היו נותנים לה שעות להשקיע בהכנת השיעורים, שעות ליצירת קשר עם התלמידים, היו משנים את תוכנית הלימודים (שלדבריה בעקבות המצב היום הילדים מותשים, השיעורים לא מעניינים אותם, יש צוות גרוע וגם צוות טוב, הילדים לא מקשיבים, עסוקים בפלאפון, קופצים ומשתוללים ועוד…), היו נותנים משרה מלאה, משכורת מלאה ובעיקר לא היו משקרים לכולם – היא הייתה נשארת במערכת. אתם מבינים מה קורה כאן? האנשים שמגיעים בשביל לחנך את דור העתיד של כולנו פשוט לא מוערכים, לא מתוגמלים, ומרגישים על הפנים ואז הם צריכים לקום בבוקר ולעבוד עם הילדים שלנו. אז מה אנחנו בעצם מצפים? אני לא בא בטענות למורים! אני בא בטענות לממשלה שלא משקיעה במורים ואז אלו לא משקיעים בתלמידים את מאת האחוזים שהיו רוצים להשקיע. אוקיי… הפסדנו עוד מחנכת מעולה. חבל!
 
האייטם ממשיך ועכשיו מעלים את המנהלת סמדר מורס. וואלה – מנהלת רצינית ביותר! מה אומרת המנהלת? המנהלת אומרת שכבר מדובר על הזנחה מתמשכת של המורים. המורים משקיעים בחינוך, אבל המדינה והממשלה לא משקיעה במורים ובצוות המקצועי שעובד בשטח. המערכת הולכת וגוועת. הממשלה לא עוצרת וחושבת. המנהלת אומרת בפירוש שהיא מודאגת ומוטרדת מזה שאף אחד לא עושה את זה, ושהמערכת ממשיכה כאליו שלא מדובר על העתיד הלאומי, החוסן של המדינה. ממש עסקים כרגיל. המנהלת אומרת שאין תגמול כלכלי ראוי, ואין תגמול רגשי סביב העומס הנפשי והרגשי על מורות. המנהלת מוסיפה גם את כל הבירוקרטיה שהמורים נדרשים לעשות, מדברת על דיכוי היצירתיות של המורים, על זה שאין מקום למורה להביא את עצמו לידי ביטוי. המורים הופכים להיות כלי ביצועי. המנהלת מבהירה שזה תלוי רק בממשלה ובמשרד החינוך. צריך להסתכל מה קורה כאן. מצב מדאיג נוסף שהמנהלת מעלה הוא תהליכי ההכשרה של המורים – לדבריה מדובר על תהליך הכשרה מנותק מהמציאות, ובמקום מסוים אני גם מסכים איתה! לא נותנים כלים למציאות מורכבת. המורים, שלא מקבלים תגמול כלכלי ונפשי, נדרשים להיות גם מנחי הורים, גם להיות פנויים 24/7, גם להיות מטפלים רגשיים של הילדים, גם להיות אנשי בירוקרטיה ולפעמים גם לספוג אלימות מילולית ופיזית של הורים וילדים. נגע בי במיוחד הדוגמא העצובה שהמנהלת מעלה – המורים מגיעים לחדר המורים ומה שהם פוגשים זה שקית תה ויסוצקי, במקום לקבל מקום נעים ומכיל. המנהלת ממש זועקת – לא משקיעים במורים! ואז מה? הדבר גורם לחוסר השקעה בילדים. ולא כי המורים לא רוצים, אלא כי אין להם את הפניות הנפשית לזה. מישהו שם בממשלה מוריד להם את כל האנרגיה והרצון לעבוד ולעשות.
 
ואז עולה לאייטם ד"ר אורנה שמחון – מנהלת מחוז צפון של משרד החינוך. אני מעריך את ד"ר שמחון. אשת חינוך וותיקה וטובה. אבל אני חושב שהריאיון הזה לא היה טוב. מנותק מהמציאות. עזבי אותנו ד"ר שמחון ממה שקורה בעולם, ומה שקורה בארה"ב. בואי נדבר ישראל. בואי ניקח את כל הידע והניסיון הרב שברשותך (ויש לך הרבה מאוד!!!) ונכניס אותו לשטח כבר עכשיו. אני מאמין לך, ואני יודע שאת חיה את השטח כפי שאמרת בראיון. אני מסכים עם המנהלת שהגיבה לדבריה של ד"ר שמחון "אני מרגישה שיש הרבה מילים מעט מעשים. אני מרגישה שהמצב מחריף. די להצטדק. אל תגידו מה עושים, אלא מה צריכים לעשות. זה פשוט לא קורה. המציאות זועקת אל מול הדברים שלך". כאב לי, ד"ר שמחון, שהגבת למנהלת כמו שהגבת. לדעתי המנהלת ממש לא "מטילה רפש" (להגדרתך), אלא המנהלת זועקת את הזעקה של המורים, זעקה שצריכה להיות מצד כל עם ישראל. אני חושב שהתגובה לא כל כך הייתה מכבדת כלפי המנהלת שעובדת 24/7, וראוי (לדעתי) להגיב אחרת. אני מאמין בכל ליבי שלא הייתה לך כוונה לפגוע במנהלת (ובכל אנשי החינוך). הדאיגו אותי מאוד דבריה של קרן נויבך "הבוקר כמעט אף מנהל לא הסכים להתראיין בגלל שהם חוששים ממשרד החינוך שינזפו ומשרד החינוך לא מאשר להתראיין. סמדר המנהלת היא אמיצה". אם הדבר נכון – זה בעייתי מאוד. אנחנו מדינה דמוקרטית וראוי שמנהלים, ובכלל אנשים, יגידו מה שנראה להם לנכון, ובמיוחד שאני מניח שנסכים כולנו – המנהלת לא טועה במה שהיא אומרת, ואני לא מוצא משהו בעייתי בדרך ו/או בתוכן הדברים שאמרה.
 
אני חושב שהכתבה הזאת צריכה לגרום לכולנו לא לישון בלילה. דור העתיד של כולנו בסכנה, ולא בגלל אנשי החינוך הנפלאים, אלא בגלל שה"פיקוד" לא מתגמל ובונה אותם בשביל להיות מעולים בתפקידם. אני מניח שלא צריכים להרחיב ל"פיקוד" מהי "תחושת מסוגלות", ועל כן נגיד זאת בקצרה: אם אדם לא מרגיש שמעריכים אותו, הוא לא ירגיש שהוא מסוגל לעשות, ואז תקפידו לא מבוצע כראוי.
 
חברים – הכתובת על הקיר… דור העתיד בסכנה…
הייתי חייב לשתף בתחושות ובמחשבות. אני מודאג. הלוואי שהממשלה תבין שחינוך זה לא פחות מרפואה ולא פחות מביטחון. בואו נזכור שהאנשים שהולכים לרפואה ולביטחון היו תחילה בחינוך.
 
אני מבקש להצדיע לכל אנשי החינוך שעובדים יום ולילה למען דור העתיד של כולנו. אני מבקש להצדיע לכל המנהלים שמתמודדים במצב כל כך קשה. אני גם רוצה להצדיע לאותם אנשי מטה שגם הם פועלים 24/7 למען המורים והתלמידים.
 
ממשלת ישראל – תתעוררו.
 
ואם יורשה לי להוסיף לגבי אמירתה של המנהלת על הכשרות המורים במכללות להוראה: אני איש חינוך (מיוחד) וותיק. אני חי חנ"מ, אני נושם חנ"מ. התואר הראשון והשני שלי הוא חנ"מ, כל ההכשרות המקצועיות שלי חנ"מ. גם אני למדתי תעודת הוראה בחנ"מ. אני כותב את כל זה בשביל להגיד שגם אני מסכים עם המנהלת שהמכללות להוראה חייבות (!!!) לעשות שינוי בתכנים (אגב, גם זה חייב להיות דרך הממשלה). די ללמד כל מני שטויות ולבזבז את הזמן של הסטודנטים להוראה. אני זוכר את הלימודים שלי (ואגב, אני עד היום חשוף לתוכניות הכשרה והמצב, לצערי, לא ממש משתנה) ואני זוכר כמה שטויות למדתי. לדעתי צריך לבטל לגמריי את תעודת ההוראה של ה"חינוך הרגיל" ולהכשיר את המורים לתעודת הוראה "בחינוך המיוחד". למה? כי כל מה שמתאים לחינוך המיוחד מתאים גם לחינוך הרגיל. ובמצב של היום אני חושב שכל התלמידים הם "חינוך מיוחד". במקום להשקיע שעות על גבי שעות של לימודים מיותרים, בואו נשקיע במורים הכשרות של דידקטיקה שלא מנותקת מהמציאות (והמורים מבינים על מה אני מדבר), בואו נלמד את המורים "סגנונות למידה", בואו נלמד את המורים איך עובדים עם הורים (שזה "תיק" בפני עצמו), בואו נלמד את המורים אין עובדים עם כיתה שבה גם ילדים עם הפרעת קשב ולקויות למידה, בואו נלמד את המורים איך עובדים עם הילדים על כישורים חברתיים וגיבוש כיתה (ולא… בית מארח ופעילות של פעם באף פעם לא מספיקה) והרשימה עוד ארוכה. אני מזמין את קובעי המדיניות לפנות לד"ר גילת טרבלסי, אשת חינוך סופר מקצועית, ולקבל ממנה המלצות. אני גם ממליץ לקובעי המדיניות לפנות לאנשים בשטח ולראות מה קורה – כי השטח יודע להסביר ולהגיב, ולא צריך לסתום להם את הפה. כמובן ששינוי מערכי ההכשרה להוראה חייבים להיעשות לצד שיפור משמעותי של התנאים – כלכליים ונפשיים!
 
 
מוזמנים להאזין לכתבה ששודרה ב"סדר יום" – כאן רשת ב', קרן נויבך (דקה 11:31):
https://www.kan.org.il/radio/player.aspx?ItemId=237994
 
 
קרדיט תמונה: Ynet
 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »