יש לי שאלה שאני חייב לשאול – האם טיפול אפקטיבי, מקצועי ומותאם להפרעת קשב הוא לעשירים בלבד?

WhatsApp
Facebook
Email
יש בעיה ואני רוצה לשתף אתכם בה

אני מניח שאם אסתובב עכשיו ברחוב ואפנה לאנשים שאני לא מכיר ואומר להם להשלים את המשפט הבא "הפרעת קשב בשבילי זה…", אני אראה שהדבר פוגש כל אדם בצורה כזו או אחרת.

 

אני גם מניח שהמושג "הפרעת קשב" נמצא בפיו של כל איש חינוך וטיפול, ובהקשר זה אני גם מניח שאותם האנשים (חינוך וטיפול) מתמודדים עם נושא הפרעת הקשב בצורה כזו או אחרת.

 

עוד אני מניח שיש אנשים שחושבים שהפרעת קשב זה תוצר של חינוך רע (אני חושב שחינוך רע יכול להחמיר הפרעת קשב), יש אנשים שחושבים שלכולם יש הפרעת קשב (אז זהו… שלא), אני גם מניח שיש ילדים ש"מאובחנים" עם הפרעת קשב (אבל זו לא הפרעת קשב) ורשימה ה"אני מניח" עוד ארוכה.

 

אני כן רוצה להגיד שאני מניח שרוב האנשים (ובכלל זה גם הורים) חושבים שהטיפול בהפרעת קשב הוא תרופתי (אכן אני מסכים שזה נדרש ברוב המקרים, אם כך קבע הרופא) ושהפרעת הקשב היא רגשית (ועל זה יש לי הרבה מה להגיד, אבל זה כבר לפוסט אחר… בשביל לא ליצור מתח מיותר אז נלך לשורה התחתונה ונבהיר שהפרעת הקשב היא לא הפרעה רגשית, אלא היא הפרעה ביצועית, והילד צריך התערבות ביצועית ופחות התערבות של "איפה זה פוגש אותך ומה זה עושה לך").

 

אני רוצה להניח שלא כל האנשים מבינים (ולא חס וחלילה ממקום רע, אלא פשוט מחוסר ידע) שהטיפול היעיל ביותר להפרעת קשב הוא כזה שכולל שיתוף פעולה הדוק ומקצועי בין כלל הגורמים שעובדים עם הילד, אבל מיהם "כלל הגורמים?" ולמה הכוונה "שיתוף פעולה הדוק ומקצועי"? כלל הגורמים אני מתכוון לאנשים שקשורים לילד שזה אומר ההורים (חובה עלינו לזכור שלילד יש שני הורים, גם אם לאחד מהם קשה להתגייס כי הוא פשוט לא מבין מה הוא צריך לעשות ומה מקומו במשוואה) + המחנכת + היועצת + הרופא המטפל + מנחה ההורים + מנחה של הילד +  מדריך החוג + המורה הפרטי + החונך, ושיתוף פעולה הדוק ומקצועי אני מתכוון שכולם צריכים לשבת מסביב לשולחן אחד ופשוט לדבר, פשוט להחליט ביחד על דרך פעולה ופשוט לעבוד בקו עבודה אחד, ולא כל אחד על מה שהוא רוצה (למה? כי זה פשוט לא עובד אחרת – ונדבר על זה בפוסט אחר).

 

הפרעת הקשב, חברים, היא הפרעה נוירו-התפתחותית שמקורה במוח של הילד. היא הפרעה ביצועית… הפרעה תפקודית… הפרעה שקשורה לתפקודים הניהוליים של הילד… ברור שיש לה תוצרים רגשיים, אבל אולי יהיה נכון במקום לעבוד על התוצרים הרגשיים ולהכיל אותם, לעבוד על מה שמוביל לתוצרים אלו? מה שמוביל הרבה פעמים זה התפקודים הניהוליים הלקויים של הילד…

 

במשך עשור ניהלתי את המרכז הקהילתי – חינוכי – טיפולי הגדול בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. כל מהות המרכז הייתה עבודה רב מערכתית, תוך דגש לגורמי מקצוע שיעבדו עם הילד וההורים.

 

אבל רגע… מיהם גורמי המקצוע? אני מקווה שתסכימו איתי שאם כואבת לכם השן אז אתם תלכו לרופא שיניים, ואם אתם מתקשים בכתיבה אתם תלכו לריפוי בעיסוק, ואם אתם לא מבינים מה שאתם קוראים אתם תלכו להוראה מתקנת, ואם אתם הולכים עקום אתם תלכו לאורתופד, ואם יש לכם חשד לקורונה אתם תעשו בדיקת אנטיגן, ואם אתם צמאים אתם תשתו, ואם אתם רעבים אתם תאכלו, ואם יש לכם הפרעת קשב? אוקיי! כאן זה כבר מתחיל להסבתך! כאן נכנסים המומחים של עצמם, כאן נכנסים כל מני שטויות שמוכרים טוב להורים (כי זו נקודה כואבת אצל ההורים), כאן לא פעם אנחנו מבינים שבשביל להגיע לגורם מקצוע מעולה שיעבוד עם הילד וההורים – צריכים תחילה להגיע לאנשי מקצוע כאלו, בעלי הכשרה והשכלה אקדמית, שלמדנו לעומק את תחום הפרעת הקשב במסגרת מפוקחת ע"י המדינה, שעברו מבחנים שאושרו ע"י מוסד אקדמי ושיש פיקוח על תהליך ההכשרה שלהם. פיקוח של המל"ג, ולא פיקוח של "איגוד" פרטי שמשלמים לו כסף ומקבלים תעודה. לצערי הרב לאורך שנותיי המקצועיים בתחום הפרעת הקשב, ראיתי כל מני אנשים שהתנדבו (למשל) עם נוער בסיכון, עשו קורס באיזו מכללה פרטית, אין להם תואר בכלום ושום דבר בתחום הזה, לקחו איזה משרד יח"צ שיעשה להם עיצוב יפה ו… הם מומחים! לא יאומן! אני מציע שבשלב הזה אעצור את התסכול שנוצר כתוצאה מדברים שאני רואה עד היום (מומחים בפני עצמם), ובואו נמשיך הלאה.

 

אתם בטח חוזרים לכותרת ושואלים – מה השאלה שלו בעצם? אז ככה…

 

השאלה שלי היא: האם טיפול אמיתי (כזה שמובילים אותו אנשי מקצוע בתחום הפרעת הקשב) הוא רק לעשירים?

 

ובכן… תשובתי האישית היא  – כן. לצערי, אבל כן. נכון להיום יש מעט מאוד מרכזים קהילתיים שמנגישים טיפול אמיתי בהפרעת קשב. נכון להיום גם יש יותר מדי מומחים בפני עצמם שלדעתי האישית יכולים לעשות נזק אם זה לא באמת תחום ההתמחות שלהם. הבעיה היא שהורים לא יודעים, ויח"צ טוב כנראה עובד עליהם יפה (לפחות כך זה נראה).

 

הבעיה תופסת תאוצה באזור הפריפריה, שם כמעט ואין אנשי מקצוע מתחום הפרעת הקשב, ואז הקהילה נדרשת להתמודד עם אנשי מקצוע "מומחים" שלא הוכשרו בתחום, או בעזרת אנשי מקצוע מדהימים, עם הכשרה אקדמית, כאלו שהלכו, למדו, נבחנו אבל – לא מתמחים באופן ישיר בתחום הפרעת הקשב, ולרוב זה יהיה במסגרת הטיפולים הרגשיים, אלא שהילדים עם הפרעת הקשב זקוקים להתערבות ממוקדת לתפקודים הניהוליים והפרעת הקשב. ועכשיו נשאלת השאלה "האם לאותם גורמי מקצוע יש הכשרה, ידע, ניסיון וכלים בתחום הפרעת הקשב?".

 

אוקי… מי שמכיר אותי יודע שסתם אני לא כותב, אני קודם בודק. אז בחודשיים האחרונים שוחחתי עם 13 מנהלים של מסגרות חינוכיות וטיפוליות באזור הנגב וכולם (!!!) אמרו לי ש:

  1. הם לא מוכנים שאני אכתוב את השם שלהם (אפשר להבין).
  2. אין להם אנשי מקצוע עם התמחות ישירה בהפרעת קשב שיבואו ויטפלו.

 

כבר עכשיו אני רוצה להגיד שאני חושב שאנשי טיפול רגשי מעולים עבור כולם (כולל הפרעת הקשב), אך חובה להכשיר אותם או לצרף אליהם אנשים עם התמחות ישירה וברורה בתחום הפרעת הקשב. ואז??? זה יהיה מושלם!

 

אבל הבעיה שאותם האנשים עם ההתמחות הזאת, או מסגרות שאפשר להתמחות בהם (מסגרות אקדמיות או לפחות עם אנשי מקצוע בעלי הכשרה אקדמית בתחום) לפי 13 המנהלים לא נמצאים בהישג יד, וזה אומר שאם להורים יש כסף אז הם ילכו למרכב הארץ, ואם אין כסף אז… באסה! הילדים שלהם יכולים להיכנס למעגלי הסיכון השונים, ואז זה יעלה הרבה מאוד כסף למשלם המיסים (כמובן שזה משפט כללי, ולא מחייב).

 

אני חושב שחובתנו כחברה להנגיש את הידע, הכלים, המטפלים וההכשרות גם לאזור הנגב. אני חושב שחובתנו כחברה לקחת מנחי הורים עם הכשרה מוכרת בתחום הפרעת הקשב (וכמובן עם הכשרות אקדמיות) בשביל שיסייעו להורים בנגב שאין להם יכולת לשלם 400 ₪ למפגש של 45 דקות. אני חושב שחובתנו כחברה לקחת את הילדים והנערים האלו ולתת להם מענה ישיר וברור בתחום התפקודים הניהוליים, ושהדבר יעשה ע"י אנשי מקצוע עם התמחות ישירה בתחום הפרעת הקשב, ושאותם הילדים יקבלו את המענה הזה מבלי שהם נדרשים לצאת לכפרי נוער או להתפלל שלהורים שלהם יהיה כסף לקחת לטיפול פרטני (שגם הוא עולה בממוצע 400 ₪). בכלל אני חושב שחובתנו להנגיש לנגב את הידע והכלים שבמרכז הארץ, לפתח תוכניות הכשרה אקדמיות בתחום, לפתוח יותר מרפאות בתחום הקשב ולא לשכוח שבסופו של יום – מדובר על דור העתיד של כולנו! אני מאמין בכל ליבי שבנגב ילדים ונערים פורצי דרך! כאלו שאם נשקיע בהם עכשיו, הם יהיו המנהיגים של המחר.

 

מי שמכיר אותי יודע שמזה כ- 15 שנים אני רק מחפש איך לתת מעצמי לפריפריה (ואני גר במרכז הארץ), הרוב בהתנדבות ומכל הלב. אני חושב שהחוכמה היא לא לחייך רק למי שיש כסף (ואני רואה לא מעט קולגות שעושים את זה), אלא גם לחייך למי שאין כסף, ולעזור לו כאילו ששילם עכשיו מיליון דולר לשעה.

 

אני מתכוון להקדיש את השנים הקרובות האלה בשביל להנגיש את כל הידע והכלים שלי לפריפריה, ואני קורא לכל הקולגות להצטרף אלי. בואו נייצר מהפכה בנגב!

 

כבר עכשיו אני מזמין כל אדם במדינה (ממרכז הארץ, מצפון הארץ, ממערב הארץ ומדרום הארץ) להתייעץ איתי בכל דבר שנראה לו לנכון, כל עוד כמובן הדבר הוא תחת תחום ההסמכה וההכשרה שלי. הייעוץ הוא ללא עלות, מכל הלב, במקצועיות וללא שום מטרות שיווק! פשוט רוצה לעזור ולהנגיש את הידע והכלים שלי לכמה שיותר הורים. הינה הפרטים: https://yotamw.co.il/free-consulting/

 

הלוואי שעוד מעט אוכל לענות על השאלה "האם טיפול אפקטיבי, מקצועי ומותאם להפרעת קשב הוא לעשירים בלבד?" בתשובה של: הטיפול האפקטיבי, המקצועי ומותאם נגיש לכל שכבות האוכלוסייה!

 

בכוחות משותפים נצליח!

 

נ.ב. לי קשה עם אנשים שמציגים את עצמם כ"מומחים" בתחום הפרעת הקשב (או בכל תחום אחר) מבלי שיש להם אפילו תואר ראשון או שני בתחום החינוך או הטיפול. אני חושב שאיש מקצוע טוב הוא כזה שהולך ולומד ומתמקצע כל הזמן, ולא רק מקורס של מספר חודשים ותחת כובע של "איגוד" שהוא למעשה עסק לכל דבר (תשלם ואתה חלק מאיגוד). למרות זאת, אני חייב להגיד שאני גם מכיר אנשים ללא תארים אלו שעושים עבודה יפה. כמו כן, אני תמיד אומר – כל הורה יעשה את מה שהכי טוב ונוח לו עם הילד שלו! הילד הוא של ההורה, ורק ההורה יקבע מה ואיך יעשו עם הילד שלו! אני רק מביע את עמדתי האישית בעניין.

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »