אני חושש שיש לילד שלי הפרעת קשב…. מה עכשיו?

WhatsApp
Facebook
Email
עותק של ילדים הפרעת קשב - הפרעת חרדה - תקופת המלחמה

מי שמכיר אותי יודע עלי שני דברים מרכזיים:

  1. אני חי ונושם את עולם הפרעת הקשב. לאורך השנים צברתי הרבה מאוד ידע וניסיון בתחום, ואני ממש ללמוד, לפתח ולהתפתח.
  2. אני מתנדב מספר שעות כל שבוע בייעוץ מקצועי להורים סביב ההתמודדות עם הפרעת הקשב (ניתן לקרוא כאן).

לאחרונה פונים אלי הרבה מאוד הורים בשאלה: "יותם, אני חושב שיש לילד שלי הפרעת קשב. איך מתקדמים מכאן? מה עושים?".

ובכן, אם לא בא לכם להגיע אלי למפגש ייעוץ (בהתנדבות) במסגרתו אני אסביר את הכל, כולל לתת המלצות לדרכי פעולה והתערבות, ואם מה שאתם רוצים לדעת זה רק מה עושים ברגע שיש חשד להפרעת קשב, הפוסט הזה הוא בדיוק בשבילכם (: 

 

שלב 1 – לא להיבהל! הפרעת קשב היא הפרעה שלא קשה לטפל בה, יש הרבה גם הרבה דברים טובים, בישראל עשו מזה סוג של הפרעה של "סוף העולם". זה ממש לא כך!

שלב 2 – בבקשה לא ליפול ב"מלכודת" של כל מני טיפולים לא מבוססים שלא מתבצעים ע"י מומחים בתחום הפרעת הקשב. דעו לכם שהפרעת קשב יכולים לאבחן רק:

  1. רופא נוירולוג ילדים
  2. רופא פסיכיאטר ילדים
  3. רופא ילדים שהתמחה באבחון ובטיפול בהפרעת קשב
  4. פסיכולוג שקיבל אישור לאבחן וטפל בהפרעת קשב
  5. רופא התפתחותי של ילדים

משרד הבריאות בישראל הוציא נוהל מאוד ברור לגבי אבחון הפרעת הפרעת קשב ויש לפעול אך ורק לפי נוהל זה (שגם לפי עקרונותיו עובדים ברוב העולם). לקריאה לחצו כאן. 

דבר נוסף וקריטי – מבדק MOXO (מוקסו) לא מאבחן הפרעת קשב!!!! מדובר על עוד כלי עזר בלבד שמסייע בתהליך הערכה של קשיים בקשב (לא הפרעת קשב), הוא לא מחליף בשום פנים ואופן הערכה מקצועית, והוא ממש לא אומר אם לילד יש הפרעת קשב או לא! אנא מכם – לא ליפול בפח!! גם אם יועצת בית הספר הפנתה אתכם, גם אם מכון אמר לכם שזה הכי אמין שיש וגם אם לא יודע מה אומרים לכם. מדובר על כלי נחמד, שהוא כלי בלבד, עם מגבלות. על כלי MOXO נדבר בהרחבה בקרוב במסגרת מאמר שאני כותב על הכלי. למען הגילוי הנאות אומר שאני מבין מאבחני MOXO הוותיקים בישראל, במשך תקופה ארוכה הדרכתי את המאבחנים בישראל סביב השימוש בכלי זה, ואף ניהלתי את מערך ההכשרה וההדרכה של מבדק MOXO, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שמה שאני אומר זה נכון! כאמור, בקרוב נפרסם מאמר מקצועי בנושא. 

אם הרופא המטפל הפנה אתכם למבדק MOXO אז סבבה. תעשו. אבל!!! רק בשעות הבוקר, רק עם תצפית ורק לפי ההמלצות של היצרן (שלצערי הרב מאוד בישראל הרבה מאוד לא מקפידים ואז אנחנו מקבלים ממצאים שפשוט נותנים תמונה לא נכונה, בלשון המעטה, על הילד).

שאתם הולכים לרופא, יש להצטייד בדו"ח מורה, דו"ח הורים ובכל החומר המקצועי שיש לכם על הילד. שימו לב שרוב הרופאים יבקשו מכם למלא דו"ח שלהם לפני. אנא הקפידו להביא ממש את כל החומר שיש לכם, כולל חוות דעת של גורמי חינוך וטיפול של הילד (כולל: טיפולים בקהילה, שיעורים פרטיים, מדריכי חוגים ועוד…), אבחונים שעשיתם, בדיקות דם, ועוד…

חשוב מאוד שתשאלו את כל השאלות, תרגישו שאתם מקבלים מענה. עוד חשוב להדגיש – הרופא הוא גורם מאבחן, לא גורם חינוכי-טיפולי בקהילה. הרופא לא ישב עם הילד שלכם עכשיו לשיעורי בית, הוראה מותאמת, טיפול פסיכולוגי ועוד…

שלב 3 – אם הילד קיבל אבחנה של ADHD, אז – ברוכים הבאים לקהילה (: כאן רק מתחיל המסע, מסע ארוך, לעיתים מורכב, מסע עם הרבה מאוד שטויות שאומרים להורים – העיקר שתשלמו. אז בואו נעשה סדר: כל הורה שיעשה עם הילד שלו מה שהוא רוצה. אם אתם רוצים את ההמלצה שלי, שמבוססת על העולם המחקרי והאקדמי, אז התהליך שלדעתי המקצועית נכון לעשות  הוא:

  1. נתנו טיפול תרופתי? תנסו… שימו בל שלפעמים לוקח זמן להגיע למינון הנכון. שימו לב שכפי שכתוב לכם בעלון לצרכן של ריטלין, הטיפול התרופתי הוא לא הכל, אלא חלק ממכלול שלם. ממליץ לכם לקרוא את מה שכתבתי בהרחבה בנושא זה כאן 
  2. הדרכת הורים בהתמחות ישירה בהפרעת קשב. השתדלו לקחת מנחי הורים עם הכשרה אקדמית בתחום (לא כל אחד שעשה קורס של שבוע בעבודה עם הורים אכן יודע לעשות את זה). מומלץ בעלי תואר ראשון / שני בפסיכולוגיה קלינית/ חינוכית / שיקומית/, יועצות חינוכיות, עו"סיות קליניות, מומחים בחינוך המיוחד, מרפאות בעיסוק וכו'… רק קורס הדרכת הורים, לדעתי, לא ממש יעיל. תואר אקדמי מפוקח (שעבדו עליו קשה, שמישהו בדק מה התכנים שלומדים, מישהו פיקח…)עם הכשרה במוסד מוכר.  לדעתי הדרכת הורים טובה מכשירה את ההורים להיות המטפלים של הילדים שלהם. וזה עובד מדהים!
  3. התערבות עם הילד, וכאן חובה חובה חובה להבין: הפרעת קשב היא לא הפרעה רגשית, אלא היא הפרעה ביצועית. מדובר על הפרעה נוירו – קוגניטיבית. הילד יודע מעולה מה צריך לעשות, הוא לא יודע איך צריך לעשות. הניסיון שלי לימד אותי שטיפולים רגשיים של מטפלים ללא הכשרה אמיתית בהפרעת קשב – לא מקדמים, לעיתים מזיקים. תלכו לאנשים שלמדו את התחום, שיודעים מעולה מהי הפרעת קשב, שיודעים מעולה לתת כלים ומיומנויות. אני אישית ממליץ על טיפולי CBT בתחום.
  4. חשוב מאוד שמי שעובד עם הילד יעבוד גם עם בית הספר. לעיתים בתי הספר במצוקה לא פחות מאשר הילד וההורים.
  5. לדעתי כל שאר הדברים הם צ'ופר. נגיד: רכיבה טיפולית, שחיה טיפולית, בישול טיפולי, וכל האלה…
  6. לילד יש קשיים לימודיים? סבבה… גם הוראה מותאמת ע"י גורם מוסמך שיודע היטב לעבוד עם הפרעת קשב, ובעיקר עשה תואר בתחום – מאוד יכול לעזור. לא כל מי שלמד הוראה מותאמת הוא עם תואר אקדמי בתחום… יש קורסים שאתה משלם כסף, כאילו מקשיב לקורסים מהבית, והינה אתה "מומחה" (הזוי … אבל זו המציאות).
  7. חשוב מאוד – עבודה רב מערכתית. זה אומר שיש לשאוף שכלל הגורמים יעבדו ביחד, בשיתוף פעולה, סביב אותן מטרות ודרכי פעולה. זה קסם ההצלחה!!

 

ועוד משהו קטן:

  1. חובה ששני ההורים יעבדו ביחד. מניסיון, הורה אחד זה לא מקדם אף אחד
  2. תאמינו שזה יעבוד, אחרת אם ההורים לא מאמינים שזה יעבוד, אז בוודאי שהילד לא יאמין
  3. הולכים רק לאנשי מקצוע מומחים בתחום
  4. שיתוף פעולה בין כלל הגורמים שעובדים עם הילד זה המפתח להצלחה
  5. והכי חשוב: לא כל ילד שזז או ילד שובב זו הפרעת קשב! יש ילדים עם לקויות למידה, חרדה, הפרעות נפשיות או "סתם" ילדים לא מחונכים. האבחנה ממש חשובה.

 

מזכיר לכם שאני כאן לרשותכם בכל שאלה, בקשה ועניין.

אם לא בא לכם להתחיל לחפש חומר מקצועי ברשת, ואתם זקוקים לעזרה, הכוונה וייעוץ – אני כאן, בהתנדבות, ומכל הלב.

אל תהססו לפנות – כאן.

 

בהצלחה במסע המופלא (:

יותם ויסקופ

מומחה בחינוך המיוחד 

מטפל CBT מוסמך 

בעל ניסיון וידע בעולם הפרעת הקשב (: 

 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »