"אני לא מבינה למה אני רצה איתו למיליון טיפולים וזה לא עוזר…"

WhatsApp
Facebook
Email
פוסט

האמירה הזאת "אני לא מבינה למה אני רצה איתו למיליון טיפולים וזה לא עוזר" היא אמירה שאני שומע לפחות פעמיים בשבוע מהורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב. זה יכול להיות מאוד מתסכל שכל היום רצים בין מטפלים, מוציאים הון של כסף, זמן עבודה, מריבות עם הילד שיבוא לטיפול, סדרי עדיפויות משתנים, ובסוף – החוויה הקשה שלדברי ההורים זה לא עוזר.

לרוב אני רואה שיש "שושלת טיפולים" שההורים עושים: זה מתחיל בקלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, רכיבה טיפולית, טיפול רגשי, טיפול באומנות, הוראה מתקנת, שיאצו, טיפול טבעי, טיפול פסיכולוג, נוירופדבק, ביו פדבק, אומנויות לחימה, שחיה טיפולית, טיפוס טיפולי, גינון טיפולי, עיסוי טיפולי, קבוצה למיומנויות חברתיות, טיפול תרופתי, הדרכת הורים והרשימה עוד ארוכה…. ובסוף? המצב הולך ומחמיר.

לזה נוכל להוסיף גם את החוויה הלא פשוטה שלעיתים יש להורים וילדים ממערכת החינוך (ולהפך, כמובן), חווית ההורות שהולך עם הילד שלו לרופא וגם שנותן לו טיפול תרופתי, ורגשות האשם הלא פשוטות של ההורים ש"משהו לא בסדר עם הילד שלי" או "אם הייתי עושה ככה וככה אז זה לא היה קורה".

מאז שנת 2008 אני חי ונושם את העולם הזה שנקרא הפרעת קשב, לקויות למידה (כיום – הפרעות ספציפיות בלמידה), הפרעות התנהגות והתנהגויות סיכוניות. במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים החינוכיים-טיפוליים-קהילתיים מהגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכוניות; מלמד באקדמיה; מנחה צוותים חינוכיים וטיפוליים; מוביל פרויקטים פורצי דרך; וכמובן לומד כל הזמן. אין ספק שתואר ראשון ושני בחינוך מיוחד – התמחות בהפרעת התנהגות, הכשרה מלאה לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי CBT, ועוד הכשרות רבות ומגוונות (ניתן לקרוא כאן) לימדו אותי לא מעט, אך מה שבעיקר לימד אותי הוא הניסיון בשטח.

אחרי תקופה ארוכה שאני בשטח ובעולם הפרעת הקשב, תרשו לי לשתף אתכם בדרך שלדעתי, ולדעת הספרות המקצועית, היא הטובה והמותאמת ביותר לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב.

אך תחילה, בואו נבין את העובדות הבאות:

  1. הפרעת קשב היא מולדת ותורשתית (לא, היא לא נגרמת ממסכים, לא משוקולד, לא מ"פורט-נייט" ולא משינה).
  2. הפרעת קשב היא הפרעה ביצועית ולא רגשית (לא, אין דבר כזה "הפרעת קשב על רקע רגשי". יש בהחלט קשיים בקשב על רקע רגשי, אך זה לא הנושא שלנו היום, והוא לא הגורם להפרעת קשב ADHD). אכן יש לה תוצרים רגשיים, אך אם לא נטפל בביצוע, הרגשי רק ילך ויחמיר (קצת כמו דלקת שמטופלת לא נכון ע"י אקמול).
  3. ילדים עם הפרעת קשב יודעים מעולה מה הם צריכים לעשות, הם לא יודעים איך הם צריכים לעשות (ולכן, שחררו כבר מכל ההסברים האלו שנותנים מה הם צריכים לעשות. ה"משחק" כאן הוא ביצועי – להקנות מיומנויות ולתרגל).
  4. הפרעת קשב באה לידי ביטוי בקושי בתפקודים ניהוליים ובקושי בפרשנות (ואכן, אם נאמן את המוח שלנו לשינוי – הוא ישתנה. המוח הוא גמיש והמוח הוא שריר. בעבודה נכונה הוא משתנה).
  5. הפרעת קשב היא 24/7 והיא לא באה לידי ביטוי רק בבית הספר (אגב, היא בעיקר באה לידי ביטוי בנושאים חברתיים). צריך ממש לטפל בה כל הזמן. מי שיכול לעשות את זה הכי טוב זה ההורים שהם עם הילד 24/7 .

 

אז אחרי שהבנו את הבסיס הזה (שאפשר לדבר עליו עוד שעות רבות, אך זה לא הזמן והמקום כרגע), איך לדעתי נכון לטפל בנושא הפרעת הקשב?

  1. הערכה נכונה של הפרעת קשב: עד כמה שזה אולי ישמע לכם הזוי, אך אני עומד על כך שבישראל יש אבחנת יתר בתחום הפרעת הקשב, ואם אתם רוצים את זה ביותר חד וברור – בישראל יש הרבה ילדים שמאובחנים סתם או לא נכון. בואו ניקח את מבדקי MOXO (למען ההגינות – אני מכיר את MOXO מאז שפותח, במשך שנים הדרכתי את השימוש בו, ובמשך תקופה ניהלתי את תחום ההכשרה וההדרכה שלו, כך שאני יודע די טוב מהו MOXO). האם ידעתם שמבדק זה בפני עצמו ממש לא מאבחן הפרעת קשב, וכי השיטה שאומרים "תלכו לעשות MOXO ונראה אם יש לילד הפרעת קשב" היא ממש בגדר רשלנות לדעתי? מבדק חשוב זה בודק קשיים קשב ולא הפרעת קשב. מי שבודק הפרעת קשב הוא רופא מומחה שעושה אינטגרציה בין כלים מגוונים. ממצאי MOXO יכולים אכן להעיד על הפרעת קשב, אך הם יכולים גם להעיד על דברים רבים נוספים אחרים. מדאיג אותי מאוד שיועצות בתי ספר מפנות הורים למבדק MOXO בשביל לראות "האם יש הפרעת קשב", מדאיג אותי מאוד שלא מבצעים תצפית לאורך המבדק (איך אפשר להבין את תוצאות המבדק בלי תצפית? ומי שטוען שאפשר, הוא ממש לא יודע מה זה MOXO, אגב… גם אם הוא רופא….). לדעתי הבעיה לא בכלי של MOXO, אלא באנשים שעובדים איתו. חשוב מאוד להקפיד שרופא מומחה הוא זה שיאבחן את הילד: נוירולוג ילדים, פסיכיאטר ילדים, רופא ילדים מומחה להפרעת קשב, פסיכולוג שמורשה לאבחן הפרעת קשב. יש נוהל מאוד ברור של משרד הבריאות איך מאבחנים. אגב, אני לא חי בסרט! אני יודע שגם רופאים לפעמים מחפפים, ולכן חשוב מאוד שתקראו גם אתם מהי הפרעת קשב, תבינו איך באה לידי ביטוי, ותהיו ערניים לאופן האבחון. אם אתם זקוקים לחומר בנושא, דברו איתי…
  2. מציאת אנשי מקצוע מומחים בתחום הפרעת הקשב: עצוב לי מאוד לראות שיש כל כך הרבה אנשים שמתיימרים להבין בהפרעת קשב, בעוד שבמקרה הטוב קראו איזה מאמר בידיעות אחרונות. חברים, בדיוק כמו בכל תחום אחר, הפרעת קשב היא תת התמחות שאנשים ממש לומדים אותה. זה לא משהו של "על הדרך" ("אני מטפלת במיליון דברים וגם בהפרעת קשב"), אלא זה תת התמחות שאנשים מתמקצעים בו. בדיוק כמו בעולם הרפואה שיש רופא מומחה לעיניים, ויש רופא מומחה לרגליים. אם אותו גורם לא באמת מבין בהפרעת קשב (ואומר "נו…. הפרעת הקשב זה החלק השולי, זה בקטנה, זה רק קושי לשבת"), אז כאן יתחילו הבעיות. אנא זכרו – הפרעת הקשב היא מולדת והיא הייתה שם לפני כל דבר אחר… אנא תלכו לאנשים שלמדו והוכשרו בתחום זה בלימודים אקדמיים כמו: חינוך מיוחד, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגים מומחים, עו"סים מומחים, ועוד… אנא אל תסתפקו רק באנשים שעשו קורס מומחים (שלא מוכר באף מקום). אם אתם רוצים מומחים כאלו, אז בבקשה תלכו גם לאנשים שמומחים באמת. שלמדו לעומק מהי הפרעת קשב, שנבחנו על הידע הזה, שיש מישהו שבדק את הידע הזה… אל תקלו ראש כי אני יכול לתת לכם הרצאה שמה מה קורה שזה לא עובד כך.
  3. הדרכת הורים: לדעתי זה הדבר הכי חשוב שיש. אם אין לכם כסף לכל הדברים האחרים ואתם יכולים להשקיע רק בדבר אחד, הדרכת הורים זה הדבר! גם כאן, תקפידו שאתם לוקחים מנחת הורים שלמדה באופן מקצועי ובמקום מסודר את נושא הפרעת הקשב. לא, גבולות וסדר יום זה לא מראה שהאדם מומחה בתחום. מי שמומחה בתחום יודע לבנות תהליכי התערבות מקצועיים, יודע לעבוד רב מערכתית והכי חשוב – יודע מה זה הפרעת קשב. כן, אני גם ממליץ שההדרכה תהיה פרטנית ולא קבוצתית כי הפרעת הקשב של X היא לא כמו הפרעת הקשב של Y, ומה שנכון ל- X לאוו דווקא נכון ל- Y. ודבר אחד נוסף – שני ההורים! חובה! גם אם ההורה השני אומר "אבל האמא היא זאת שאחראית על חינוך הילדים", זו תהיה הדרכה שלא באמת תעבוד (מניסיוני), וחבל. מנחת הורים מעולה יודעת היטב לגייס את שני ההורים, והיא גם יודעת שייתכן ואחד ההורים עם הפרעת קשב בעצמו (שלא טופלה, כמובן) והיא תדע איך לעשות את ההתאמות.
  4. טיפול קוגניטיבי-התנהגותי לילד: תזכרו – הפרעת קשב היא הפרעה ביצועית ולא הפרעה רגשית! אפשר לעשות טיפול רגשי אחרי שמסיימים את העבודה הביצועית. עבודה ביצועית, לדעתי, תמצאו רק בתחומי ה- CBT או תחומים נושקים (כמו "קוג-פאן" שגם הוא מבוסס על CBT מעולם הריפוי בעיסוק). הילד הזה חייב כלים ביצועיים בתחום התפקודים הניהוליים ובתחום הפרשנות. אח"כ נעבוד על היתר. ולא, קודם לטפל ברגשי זה לא רוב לא יעבוד, כי הוא לא ישתף פעולה באמת (אלא אם זה משהו חוויתי ואז הוא בא להנות כמו חוג) שכן התפקודים הניהוליים הלקויים שלו לא מאפשרים זאת.
  5. שעות העצמה והעשרה: בבקשה מכם – לא כל דבר צריך להיות "טיפולי". אני באמת מאמין שילד צריך להיות בחוג כדורגל (ולא "כדורגל טיפולי"), בתנועת נוער (ולא ב"תנועת נוער טיפולית"), ובחוג בישול (ולא ב"בישול טיפולי"). פשוט להעצים אותו, לפתח לו את תחושת המסוגלות ולאפשר לו כמה שיותר סביב נורמטיבית. ברור לי שלא תמיד הצוות שם ידע להתמודד איתו, אך הורה שמקבל הדרכה טובה ידע לתמוך, להנחות ולהדריך את צוות החוג. לא תאמינו עד כמה שזה מעצים את הילד, ועד כמה שההורה מרגיש מעולה שהוא עוזר לסביבה לעזור לילד שלו.
  6. תמיכה לבית הספר: בית הספר הוא עולם שלם ומורכב, לא רק בתחום הפרעת הקשב. אני באמת מאמין שכל איש חינוך מתעורר בבוקר בשביל לעשות טוב לתלמידים, אבל…. וכאן האבל הגדול – כמי שחי ונושם את מערכת החינוך, המערכת עוד קצת רחוקה מלדעת איך לתת מענה לתלמידים עם הפרעת קשב, מה שיכול להחמיר את הבעיה. גם כאן, ההורים יכולים לסייע גם לבית הספר. אני ממש מבקש מכם להבין שלא תמיד יש לבית הספר תשובות ואפילו ידע וכלים בנושא הפרעת הקשב, גם אם גורמים כאלו ואחרים בפגישה או גם אם לפי כותרת התפקיד זה נראה לנו שכן. חשוב מאוד שיהיה קשר טוב בין כולם, שתהיה למידה הדדית והכי חשוב – תחברו את בית הספר לגורמי החינוך והטיפול בקהילה, בדגש על מנחת ההורים. ממש חשוב שמנחת ההורים תהיה איתכם בפגישה, תתווך ותיתן להם ידע וכלים על הנעשה בבית וחשיבות ההשלמה של הדברים גם בבית הספר. זכרו – עבודה רב מערכתית = מתכון מעולה להצלחה!!
  7. טיפול תרופתי: טיפול תרופתי הוא חשוב כל עוד ההורים שלמים עם האבחנה, וכמובן כל עוד האבחנה ניתנה בצורה מקצועית ומסודרת. זכרו שלעיתים קשה להגיע לתרופה ולמינון הנכונים על ההתחלה, וזה יכול לקחת זמן. אבל הכי חשוב שתזכרו: הטיפול התרופתי בפני עצמו לא באמת עוזר! טיפול תרופתי חייב להיות חלק ממכלול שלם של טיפול שעושים עם הילד והמשפחה. טיפול תרופתי לא נותן ידע, כלים, מיומנויות. הוא רק מווסת קשב, ולאחר שהקשב מווסת (או במילים שלי – המוח פתוח לעבודה), חייבים להתחיל לתת כלים ביצועיים (שזה בערך השלב שהרבה הורים נעצרים או שהדבר לא ניתן לילד). אני מבקש להפנות אתכם לפוסט חשוב שכתבתי בנושא זה כאן.

 

ובכן חברים, התערבות רב מערכתית היא הבסיס הטוב להצלחה.

תזכרו שהפרעת קשב היא מולדת, לא עוברת, אבל בהחלט אפשר ללמוד לחיות איתה, לנהל אותה ומאוד לקחת אותה לטובתנו. עם אנשי מקצוע אמיתיים בתחום, ועם מוטיבציה שלכם ההורים – זה אפשרי!!

 

אם אתם זקוקים לייעוץ מקצועי בנושא הפרעת הקשב של הילד, אתם מזומנים לפנות אלי – ללא תשלום, מכל הלב, ובמקצועיות רבה. השירות ניתן כחלק ממיזם "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב" שאני מוביל. לפרטים על הייעוץ לחצו כאן.

 

בהצלחה לכולנו,

יותם

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »