תכירו את עו"ד רלי אבישר-רווה שהצליחה להוביל מהפך בכל הקשור לטיפול תרופתי באסירים עם הפרעת קשב

WhatsApp
Facebook
Email
מהפכה בבתי הסוהר בישראל סביב הטיפול באסירים עם הפרעת קשב

הפרעת קשב, לקויות למידה ופשיעה

העולם המחקרי מצביע על קשר בין הפרעת קשב ולקויות למידה לא מטופלות לבין עבריינות. בקרוב מאוד אפרסם את המאמר שלי שנבנה במשך כשנתיים מאיסוף מאות נתונים מהארץ והעולם, ולמעשה מנסה לבחון את הקשר הזה. על מנת שלא נכניס הורים לילדים עם הפרעת קשב לחרדה מיותרת, כבר עכשיו חשוב לי להדגיש: זה נכון שיש קשר בין הפרעת קשב ולקויות למידה לא מטופלות לבין עבריינות נוער ובגירים, אך אין זה אומר שכל ילד, נער או בגיר שהוא עם הפרעה זו יהיה עבריין, או שהוא בקבוצת סיכון ברמה גבוהה להגיע למקומות האלה. במאמר שיצא בקרוב אני מפרט, על בסיס הידע המחקרי והמקצועי שנאסף, את מסלול הכניסה לאפיקים לא פשוטים אלו. זהו מסלול שבו מרכיבים רבים שלא קשורים בהכרח למאפיינים הנוירולוגיים והרגשיים של הפרעת הקשב באופן ישיר. כאמור, נספר לכם בהרחבה בקרוב.

 

המפכה של עורכת הדין רלי אבישר-רווה

בואו נניח רגע בצד את הנושא הרחב, המרתק והלא פשוט הזה של הפרעת קשב, לקויות למידה ופשיעה, ונדבר על פעולה משפטית יוצאת מגדר הרגיל שביצעה לאחרונה עורכת הדין המובילה רלי אבישר – רווה. עו"ד אבישר רווה היא לוחמת צדק של ממש. היא מצליחה להסתכל מבעד ל"מופע החיצוני" של האדם, "מופע" שלעיתים עטוף בשכבות שקשה לעכל. עו"ד אבישר רווה מצליחה להסתכל על האדם, על הנפש, על מה שקורה בפנים, וכל הזמן חותרת למצב של טיפול ושיקום, וחזרתו של האדם לדרך הישר. אני מזמין אתכם לקרוא כתבה נחמדה שנמצא כאן (https://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3732186,00.html ) ובכלל לחפש את השם בגוגל.

 

עו"ד אבישר-רווה ייצגה 4 אסירים עם הפרעת קשב שטענו שהם לא מצליחים להתקדם ולהשתקם בעקבות ה"מאפיינים המורכבים" של הפרעת הקשב. אותם אנשים שמבינים שבסוף יחזרו לחברה, רוצים לטפל ולשקם את עצמם, אולם מאפייני המוסחות, אימפולסיביות, חוסר הריכוז והקשיים בתפקודים הניהוליים פשוט (או לא פשוט…) מקשים עליהם. העותרים טענו שאם יקבלו טיפול תרופתי, ייתכן שיצליחו להתקדם באופן משמעותי, ובכך לשקם את עצמם. אלא שאז נתקלו בקשיים מצד "נוהלי שירות בתי הסוהר" שלמעשה לא מאפשרים מתן טיפול תרופתי להפרעת קשב במתקני הכליאה. האמת ששמעתי על מספר מאבקים משפטיים שהיו בנושא, אך לצערי כולם כשלו בטענה (אם אני מבין את הסיפור נכון) שבית המשפט לא מתערב בהחלטות שב"ס (כמו שלא מתערב פעמים רבות בגופים שהם הקובעים). העותרים, באמצעות עורכת הדין אבישר-רווה, לא וויתרו (אגב, תכונה יפה של אנשים עם הפרעת קשב) והחליטו להגיש עתירה לבית המשפט, אלא שזו נדחתה. כמו תמיד, עו"ד אבישר-רווה לא נשארה אדישה למצוקת העותרים והחליטה לצאת לקרב, אבל לא סתם קרב – קרב מול בית המשפט העליון שלא פעם אנחנו שומעים אמירות של "לא כדאי לפנות, העליון גם ככה לא מתערב וחבל על הזמן". האמת שאני לא מאמין באמירות כאלה. אני מאמין שתמיד צריך לנסות, בטח אם אתם מאמין במטרה שלך. אני גם מאמין שאחרי הכל על הבמה יושבים אנשים בשר ודם, וצריך לפנות לנסות לדבר אל ליבם. כך עשתה עו"ד אבישר-רווה שלא וויתרה, נלחמה, הביאה מאמרים ומחקרים ביחד עם שותפים משפטיים נוספים ויצאה אל הקרב. עו"ד אבישר-רווה ניצחה! היא עשתה את הלא יאומן וגרמה לבית המשפט העליון להתערב למען האסירים עם הפרעת הקשב.

 

שלושה שופטי בית משפט עליון הבינו את החשיבות שבסוגיה, ולאחר דיון משפטי מפורט ומקצועי הומלץ לשב"ס להקים ועדה רפואית שתורכב ממומחים בתחום (חיצוניים לשב"ס) ואף אמרה שמדיניות שב"ס שלא לספק לאסירים עם הפרעת קשב ריטלין – אינה סבירה.

 

שירות בתי הסוהר מקבלים את המלצות הוועדה ומחליטים על מתן טיפול תרופתי

לבסוף, בעקבות המלצת הוועדה המקצועית שתמכה במתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב, נציבת שירות בתי סוהר רב גונדר קטי פרי החליטה לאשר מתן הטיפול התרופתי, בהתאם לנוהל מסודר שייקבע שככל הנראה בבסיסו מתן טיפול תרופתי לצורך לימודים עצמאיים בכלא.

 

תובנות אישיות שלי

  1. אני חושב שעו"ד רלי אבישר-רווה הצליחה, ביחד עם גופים משפטיים ציבוריים נוספים, לעשות כאן מהפכה משמעותית מאוד לטובת אוכלוסיית האסירים עם הפרעת קשב. לימוד הנושא ב"גוגל" מראה שהיו מספר ניסיונות לאפשר מתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב, אך ניסיונות אלו כשלו. אין לי ספק שזוהי בשורה מדהימה לאנשים שזקוקים לכך, ועצם העובדה שלבסוף נציבת שב"ס החליטה לאשר את המלצות הוועדה המקצועית, לצד העובדה ששב"ס מפעילים מספר "מרכזי קשב" למען אוכלוסייה זו, זה מדהים ומראה ששב"ס עושים מהלכים למען האסירים שאסור לנו לשכוח – הם חלק מהחברה, וגם אם כרגע אם מאחורי סורג ובריח, רובם בסוף יצאו לחברה ומוטב לכולנו שיצאו אחרי שעברו תהליך משמעותי. מצאתי לנכון לפרגן מקצועית לעו"ד רלי אבישר-רווה שהובילה בהצלחה רבה את המהלך הנכון הזה, ושלחתי לה מכתב תודה אישי. ניתן לקרוא את המכתב בהמשך פוסט זה.
  2. אני בטוח ששב"ס יבנו נוהל מסודר למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב. אני רק רוצה לקוות שהנוהל באמת יהיה בעד ולמען האסירים, ולא יהיה קשה להשגה. אין ספק שצריך לגבש נוהל מסודר, ולדעתי נכון יהיה שנוהל זה יגובש ביחד עם גורמי המקצוע של הוועדה המקצועית שגם המליצה על מתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב.
  3. אני מבקש להזכיר לכולנו שבסופו של יום לא כל אדם שקשה לו לשבת, שהוא מפוזר, שהוא לא מרוכז – הוא אדם עם הפרעת קשב. אני יכול להסכים את האמירות שיש לנו "אבחנת יתר" בארץ (אם כי בשנים האחרונות אני מרגיש שיש יותר הקפדה), וגם אני אישית ראיתי אבחנות שאחרי "הסתכלות נוספת" של רופא מומחה לא היה מדובר בהפרעת קשב, אלא בבעיות אחרות כמו בעיה בתפקוד בלוטת התריס, חוסר משמעותי בברזל, לקויות למידה (ולא… לא כל אדם שהוא עם הפרעת קשב הוא גם עם לקות למידה) ועוד… ועל כן, ארצה להמליץ שחלק מההנחיה ששב"ס יוציא יכלול החלטה על תהליך האבחון הנכון להפרעת קשב. ארצה להמליץ שלא די לנו להסתפק במילוי שאלון DSM או ביצוע מבדק MOXO (ובואו רגע נזכיר, למען כולנו, שמבדק MOXO בפני עצמו לא! מאבחן הפרעת קשב, אלא הוא כלי עזר בלבד בתוך תהליך שלם של הערכה שמבוצעת ע"י רופא מומחה. עוד נזכיר שאין חובה לבצע מבדק MOXO ומדובר בשיקול דעת מקצועי של הרופא המאבחן) ולדעתי גם לא די בהערכה שבוצעה, בצורה כזו או אחרת, בקהילה. לדעתי יהיה נכון שתוקם וועדה רפואית מסודרת שתורכב מפסיכיאטר (בעיקר לצורך אבחנה מבדלת שכל כך קריטית במצבים כאלו), נוירולוג (לצורך בחינה הנוירולוגית ושלילת הפרעות נוירולוגית אחרות), פסיכולוג (לצורך בחינה פסיכולוגית- קוגניטיבית, וכן שלילת לקויות למידה או קשיים אחרים) וגם איש מקצוע נוסף שיכול לתת כלים ומיומנויות לאנשים עם הפרעת קשב (כמו אנשי החינוך המיוחד שמתמחים בהפרעות התנהגות, מרפאות בעיסוק ומטפלים נוספים בעלי הכשרה אקדמית מוכרת בתחום). רק לאחר כל אלו, בוודאי לצד שימוש בכלים אובייקטיביים לאבחון של הפרעת קשב ובהתאם לשיקול דעת הרופא, תינתן אבחנה ובהתאם החלטה על טיפול תרופתי. בואו נזכור כולנו שאבחנה לא נכונה יכולה גם להוביל לנזקים, וחבל.
  4. וכמנהגי אני ארצה להמליץ, ואולי זו צריכה להיות ההמלצה הראשונה, שתנאי לקבל טיפול תרופתי יהיה שהטיפול ניתן כחלק מתוכנית התערבות כוללנית שכוללת מתן ידע, כלים, פיתוח מסוגלות, כישורי למידה, אימון תפקודים ניהוליים וכו'… הטיפול התרופתי ישלים את התהליך הכוללני שבוודאי יכול להתבצע בהצלחה רבה במסגרת "מרכזי קשב" שלמיטב הבנתי מצליחים להשפיע לטובה על אוכלוסייה זו.

 

רגע לפני סיום – חשוב לי להתייחס גם לנושא של טיפול טבעוני / הומאופתי כתחליף לריטלין.

למה אני רוצה להתייחס לזה? אז ככה… שוחחתי עם קולגה על פריצת הדרך שהצליחו לעשות כאן עם האסירים והטיפול התרופתי. הקולגה, באופן צפוי, אמר שצריך גם לבחון את האפשרות לטיפול טבעוני / הומאופתי. הדבר משתלב עם שאלות שאני שומע אין ספור פעמים "האם יש תחליף לטיפול הרגיל של ריטלין וחבריהם". אז ברשותכם אני רוצה לענות כאן על שני הדברים: לאורך השנים (ומי שמכיר אותי יודע שאני חי ונושם ADHD) ראיתי אין ספור טיפולים, חלקם מדהימים וחלקם לא ברור לי מי המציא אותם. בתחילת הדרך הייתי מאלו הנוקשים שאומרים "רק ריטלין". אני חושב שזה היה כך בגלל מה שלמדתי באקדמיה ובהתפתחות המקצועית שלי. אולם, אחרי שבחרתי להבין שאין אמת אחת, ואין דרך אחת, ובעיקר אחרי שבחרתי לא להקשיב לאחרים ולא להגיע למסקנות מדברים שאני קורא או שומע, החלטתי לצאת לעולם הגדול ופשוט לראות את הטיפולים, על כל סוגיהם, בעיניים. תאמינו לי שראיתי ואולי יבוא היום שגם אשתף בהרחבה. אם נלך לסוף אז נגיד שהמסקנה שלי היא ברורה: אין טוב או לא טוב, יש עובד ולא עובד. אני לא חושב שאפשר לכפות על אף אחד טיפול כזה או אחר (לרבות טיפולים תרופתיים, חינוכיים ורגשיים) בטח שמדובר בטיפולים שהם לא מצילי חיים. כל אדם רשאי לעשות מה שנראה לו לנכון, כל עוד הדבר לא פוגע בו גופנית, נפשית, סביבתית וחברתית. אם אדם רוצה לנסות טיפול טבעוני – צא לדרך ותנסה (רק תשתדל לעשות זאת אצל איש מקצוע מוסמך). מה שכן, אם אתה רואה שתוך פרק זמן סביר הדבר לא עוזר לך, לא משפר את המצב ולא מקדם אותך – עשה טובה ואז תשאר באותו מצב. תנסה עוד דברים. מקסימום – זה יעבוד / לא יעבוד. תמיד טוב לנסות, ואחרי ניסיון להחליט. אני כן אומר, שלא הייתי ממליץ לנסות דברים שלא פותחו / נחקרו / נינתו ע"י אנשים ללא הכשרה אקדמית מפוקחת ומסודרת. גם כאן, כל אחד שיעשה את אשר נכון לו. ובהקשר של שב"ס? רגע… אני מציע שבואו ניתן להם קודם לבצע את אשר הנציבה החליטה, ואולי בהמשך לבחון עוד דרכים. אחרי הכל שב"ס זה גוף עצום ומורכב.

 

זהו חברים… עד כאן להיום… חשוב היה לי לשתף אתכם בדבר הנפלא הזה שקרה. זוהי התקדמות משמעותית בשב"ס ובכלל בחברה.

 

המכתב שכתבתי לעורכת הדין רלי אבישר-רווה

 

 

כתבות שכדאי לקרוא בנושא

כתבה מתוך אתר "וואלה!": https://news.walla.co.il/item/3445482

כתבה מתוך אתר "מגוון החדשות": https://katzr.net/5e817c

 

 

 

 

 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »