"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

WhatsApp
Facebook
Email
bf585102-ead7-48f4-9e07-f62d9ee06832

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק. 1,571 ילדים ונערים עברו בזמן הניהול שלי, 1,571 סיפורים לא פשוטים, אבל הייתה לי הזכות להיות שם, ביחד עם הצוות המקצועי, עבורם. המרכז תיכלל בתוכו את כלל המענים שהילד ומשפחתו זקוקים בשביל להתקדם לאפיקים של הצלחה ופריחה. בין היתר, הילדים השתתפו בפעילויות קבוצתיות לפיתוח התפקודים הניהוליים באמצעות השטח, ההורים קיבלו הכשרות הורים מקצועיות לניהול ההתערבות המקצועית עם הילדים, לכל ילד הייתה תוכנית התערבות אישית שמיקדה את תהליך ההתערבות אתו ואפשרה מתן טיפולים פרטניים בהתאם לצורך (הוראה מתקנת, טיפול פסיכולוגי, חונכות, ועוד…), צוות בית הספר קיבל תמיכה מקצועית, והרשימה עוד ארוכה.

אחת התוכניות המשמעותיות ביותר שהיו במרכז הן המסעות הטיפוליים בשטח! בכל חופשת לימודים יצאו הילדים והנערים למסע שמטרותיו:

  1. לחשוף אותם לציונות והמורשת של הארץ.
  2. לאפשר להם לתרגל את התפקודים הניהוליים שהם רוכשים במהלך השבוע במרכז.
  3. להוות מסגרת חברתית משמעותית.
  4. לאפשר להורים "מנוחה" מההתמודדות השוטפת עם הילד.

אני זוכר את אחד המסעות שהיו באזור "מצוק העתקים" שבמדבר יהודה. זה היה מסע משותף עם המשטרה, וכלל טיול ג'יפים אתגרי מאוד באזור. עצרנו במצפה המדהים שמעל "עין פשחה" ואחד הנערים ניגש אלי ואמר: "יותם, אתה יודע? לא ידעתי שיש מקום כזה בארץ. בחיים לא ראיתי את ים המלח. יש עוד מקומות כאלה?". מדובר על נער בן 17 שהצליח לגרום לי צמרמורת קיצונית בגוף. ברור לי למה הוא אמר את זה. הוא אמר את זה בגלל שהמערכות חוששות לקחת אותו לטיולים, חשש שנובע ממראה חיצוני "מפחיד" וכישורים פנימיים לקויים, או במילים אחרות – בגלל שהנער לא מווסת, אף אחד לא מווסת אותו, ולמעשה גוזרים את דינו שלא להכיר את מדינתו היפה. עניתי לנער שזהו "ים המלח" והנער אמר "זה המקום הכי יפה שראיתי אי פעם". פתאום מנער אלים, כזה שהיה במעצרים ומנהל כתבי אישום, ה"ילד הקטן" שב"נער הגדול" יצא, התיישב על הסלע, והתסכל במשך זמן רב אל האופק. זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי אותו יושב, רגוע, חושב, שלו, שראיתי אותו כמו שהוא באמת היה רוצה להיות. זה היה מדהים. כשיצאנו משם הנער התעקש לשבת ליד נהג הג'יפ שמכיר היטב את השטח, ולא הפסיק לשאול אותו שאלות. שאלות חכמות, שאלות של רצון לדעת, שאלות שמראות שהשטח עושה את שלו ומאפשר לנער להוציא את ה"ילד הקטן" שבתוך ה"ילד הגדול והמפחיד".

האמת שיש לי עוד הרבה מאוד סיפורים מרגשים סביב נושא ההתערבות בשטח. אני מניח שבספר שאוציא עוד נפרט על החוויות, אך אני באמת רוצה לצאת במסר חשוב – השטח עושה את שלו, השטח מגיב, השטח מאפשר. אם נדע לעשות בו שימוש נכון, אני בטוח שנצליח לאפשר לנערים רבים לרכוש כלים להתמודדות עם חייהם המאוד לא פשוטים (בלשון המעטה).

אין בארץ עוד מרכז כמו המרכז שאני ניהלתי. יש הרבה מאוד מרכזים עסקיים לטיפול בהפרעת קשב, אך מרכז קהילתי שעושה עבודה רב מערכתית ומתכלל את כל הטיפול בילד וסביבתו – אין. וברגע שאין, אז גם אתה סוג של "לבד" ואין לך מרכזים אחרים שאתה יכול ללכת ללמוד מהם, לראות מה עושים שם, ולהתייעץ ולהתבלט. אבל ארגונים שעושים מסעות בשטח יש, ולכן יש עם מי לדבר וממי ללמוד.

יש שני ארגונים שמבחינתי היו מודל לחיקוי לכל נושא המסעות, ובכלל לעבודה עם ילדים ובני נוער במצבי סיכון. הראשון הוא "עמותת נירים" עליהם כבר כתבתי לא מעט, והשני הוא "עמותת דרך לוטן" עליו אני רוצה לספר לכם עכשיו.

על "דרך לוטן" שמעתי כבר ביומי הראשון במרכז. יש שם משהו שהצליח למשוך אותי, לסקרן אותי, לעורר בי מחשבה. האמת שנסתי לעשות איתם חיבור אך זה לא כל כך עבד, ומאז לא הפסקתי לקרוא עליהם, להבין מה עושים שם, והאמת גם סוג של "להעתיק" מהם. ולמה? לא כי אני רוצה "לגנוב" להם, אלא כי מבחינתי הם היו מודל לחיקוי עבורי בכל נושא ההתערבות באמצעות השטח. לאורך השנים, כשנהלתי את המרכז, פנו אלי כל מני מנהלי מסגרות שסיפרו לי שהם מנסים "להעתיק" תכנים שלי ולכן רוצים להיפגש. זה היה כבוד גדול עבורי ואני יודע שיש לא מעט מסגרות שלקחו לא מעט מהמרכז. ככל שנצליח לעזור ליותר ילדים ונערים כך יהיה לכולנו הרבה יותר טוב. כך ראיתי את הדברים.

אחרי עשור שניהלתי את המרכז המשכתי הלאה, וכיום אני עוסק בעיקר בנושא של הדרכת הורים לילדים ומתבגרים במצבי סיכון עם הפרעת קשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות. בנוסף, עסוק מאוד בפיתוח ידע מבוסס בתחום הפרעת הקשב. "דרך לוטן" עדיין נשארה לי עמוק בחשיבה, ובשלב מסוים החלטתי לפנות למנכ"ל העמותה, מר ציון גבאי, ולבקש להיפגש איתו, לשמוע, להכיר, להבין. כתבתי מכתב למר גבאי ובאופן מפתיע ולא צפוי הוא התקשר אלי! למה מפתיע ולא צפוי? תראו… מר גבאי כיהן בשורת תפקידים בכירים באגף החינוך והנוער בג'וינט ישראל, ניהל את עמותת עלם, את הקרן לידידות ועסק לא מעט בתחום ילדים ונוער בסיכון. לא חשבתי שאדם כל כך בכיר יצור קשר בעצמו, אבל זה קרה. קבענו לשבת לארוחת צהרים כי רציתי להבין יותר. הפגישה הייתה מעולה. בעקבותיה הייתה פגישה נוספת ולאחריה מר גבאי הציע לי להצטרף אליו לפגישות באזור הערבה. טוב… המנכ"ל מציע להצטרף, אז זו הזדמנות מעולה להכיר לעומק.

לפני שנספר לכם על החוויה, זו הזדמנות מעולה לספר קצת על "דרך לוטן"

עמותת דרך לוטן פועלת להנצחתו של סגן לוטן סלוין ז"ל, אשר נהרג במהלך משימת חילוץ פצועים במלחמת לבנון השנייה. פעילות העמותה משלבת את שתי תשוקותיו הגדולות, האחת הינה האהבה למדבר ולשטחים הפתוחים והשנייה הינה הרצון שלא מומש לעבוד עם בני נוער בסיכון. עמותת דרך לוטן הוקמה במטרה להעצים בני נוער בסיכון באמצעות שיטת Wilderness Therapy- שיטה המשלבת את יתרונות המסע בטבע, הלמידה החוויתית והפסיכותרפיה. שיטת Wilderness Therapy קנתה לה שם בעולם כאפקטיבית במיוחד בטיפול בנוער קצה ובקהלים נוספים. בשנת 2014 מצא מחקר, שהתקיים בשיתוף עם המרכז הבינתחומי בהרצליה, כי השיטה אפקטיבית ביותר בכל הקשור לקידום תהליכים טיפוליים בקרב בני נוער בסיכון.  במסגרת הטיפול יוצאים בני הנוער למסעות הישרדות מאתגרים ומשני חיים, המסייעים להם בשיקום הערך העצמי, בבניית סולם ערכים אישי, בהעצמת תחושת היכולת ובפיתוח עמידות בפני לחצים חברתיים שליליים. יישום דרך הטיפול מבוטא על ידי סגל מקצועי מן המעלה הראשונה, המשלב מומחים בתחום הטיפול ואנשי מקצוע בתחום הפעילות האתגרית בשטח.  המסעות מהווים כלי טיפולי ממדרגה ראשונה להאצת תהליכים טיפוליים חינוכיים, אשר בסופו של יום מהווים כלים מעשיים להשתלבות בחברה ובניית נתיב להצלחה אישית. בתום המסע, כאשר שבים הנערים והנערות למסגרותיהם, ניכר כי החותם המשמעותי שמותרים המסעות בלבם ובנפשם, באופן התמודדותם עם שגרת חייהם, כמו גם עם מצבי קיצון.  עמותת דרך לוטן פועלת כדי להעניק לבני נוער הנמצאים בקצה הרצף כלים לפיתוח עוצמה אישית ובאופן ישיר לעצב את מסלול חייהם, תוך שימוש בערכיו ותפיסת עולמו של סגן לוטן סלוין ז"ל.  במקביל להשפעה הישירה על בני הנוער, פועלת העמותה על מנת להנגיש את שיטת הטיפול בקרב אנשי החינוך והטיפול בישראל, באמצעות הכנס השנתי "אתגר במדבר", המתקיים מזה תשע שנים.

 

במשך יומיים הייתי בחום הקשה של הערבה. עד מהרה החום הגופני הפך להיות חום רגשי – חום חיובי שנובע מהעוצמה שראיתי. זכיתי להכיר לעומק את פעילות "דרך לוטן" ולפגוש אנשים מיוחדים. שני האנשים הכי מיוחדים שפגשתי היו איריס וגיל סלוין, הוריו של לוטן ז"ל, שגם אירחו אותי בביתם. זוג הורים מקסימים, נעימים, ערכיים, זוג הורים מיוחדים שרק מלראות אותם אפשר להבין איזו אבדה גדולה הייתה כאן. שמעתי את הסיפור של לוטן, שמעתי את הסיפור של העמותה, והתאהבתי. פשוט התאהבתי. ממה? מהעשייה השונה, המיוחדת, הערכית ופורצת הדרך.

נסעתי עם מר גבאי ל"כיסא של לוטן". זו אחת מנקודות התצפית הכי יפות שראיתי אי פעם. בראש המצפה עומד הכיסא של לוטן – כיסא הטנק שלו. בתוך הכיסא יש תא ובו מספר מחברות שמשתתפי המסעות, או "סתם" מבקרים כותבים. במשך דקות ארוכות קראנו מה שכתוב שם והלב לא מפסיק להתרגש. פטירתו של לוטן הובילה למפעל חיים שמציל נפשות רבות. איזו עוצמה זו הייתה לשבת שם, לקרוא, להסתכל, לנשום ולהתחבר.

 

 

משם נסענו לראות את השטח שבו הולכים להקים את "כפר דרך לוטן" – מרכז לאומי לטיפול בשטח. זה לא חלום, זו מציאות, מציאות שבקרוב תהפוך למוחשית. קבלתי הסבר מעמיק על התוכניות והלב, שוב, מתרגש. "הולך להיות כאן משהו עצום" אומר לי מר גבאי. "התוכנית היא למכינה לנוער בסיכון, מרכז למידה בתחום התערבות שטח, מסגרת לנערים, ועוד…".

משום המשכנו בנסיעה לכיוון "מעלה עקרבים" בשביל להסתכל מלמעלה על כל העוצמה הזאת. בדרך עצרנו, גבאי ואני, לקפה של בוקר והתחלנו לדבר לעומק על העמותה. שיתפתי אותו בכל התחושות וההתרגשות שלי, ואמרתי שאני כאן לכל מה שצריך. התוכניות התחילו לרוץ בראש, ואני מקווה שבקרוב גם יתממשו.

בינתיים קיבלתי החלטה עם עצמי – לעשות כל שביכולתי בשביל לצעוק את הבשורה שהמקום הזה מביא לעולם. חלק מזה זה לעזור להם בפיתוח המשאבים שכל כך חסרים להם. הקטע היפה הוא שהעמותה לא פוגעת בתהליך הטיפולי בגלל הקושי הכספי, שכן ברור לה שקודם כל מצילים נפשות, ואח"כ זה הכסף. בקשתי את רשותו של מר גבאי לצעוק את הסיפור, ולעשות את הכל בשביל לסייע בפיתוח המשאבים, והוא (לשמחתי הרבה) הסכים.

עמותת "דרך לוטן" היא בשורה עצומה לילדים, נערים וצעירים במצבי סיכון שבאמצעות השטח יכולים לשקם את חייהם. אני מבקש לפנות אליכם – תנו יד ותעזור לעמותה האדירה הזאת.

מוזמנים לצפות בסרטון שעשו על העמותה:

 

מוזמנים להכיר את הפעילות באתר: https://www.lotans-way.org.il/

 

מוזמנים להסתכל בעמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/lotansway

 

ואתם מוזמנים לדבר איתי ולחשוב ביחד איך עוזרים להם!

 

תודה לך ציון גבאי, תודה לכם משפחת סלוין, ותודה לך עולם יקר שהכרתי אתכם לעומק. בזכות אנשים כמוכם כיף לחיות, ובזכות אנשים כמוכם נערים רבים מצליחים לצעוד במסלול הנורמטיבי.

 

רגע לפני שאתם עוזבים אני מזמין אתכם להקשיב לפודקאסט שהקלטתי עם טל ניב שמדבר, בין היתר, על החוויה האדירה שלו ב"דרך לוטן". נפגשתי בשביל לדבר איתו על הספר החדש שהוא מוציא, ותוך כדי "דרך לוטן" עלתה בצורה מדהימה. מוזמנים להקשיב:

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »