נקודה חשובה שכדאי מאוד לדעת (ולהפנים) בנושא טיפול תרופתי אצל ילדים ומתבגרים עם ADHD

WhatsApp
Facebook
Email
Characters of people holding pharmaceutical icons illustration
הכותב: יותם ויסקופ, בעל תואר שני בחינוך מיוחד – הפרעות התנהגות; מטפל C.B.T (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי) בהתמחות להפרעת קשב וקשיי התנהגות; מרצה; חוקר בתחום הפרעת קשב והתנהגויות סיכוניות; מנחה צוותי חינוך וטיפול; מוביל פודקאסט "מגזין ADHD".

נושא הטיפול התרופתי בקרב ילדים ומתבגרים עם ADHD הוא נושא רגיש מאוד, נפיץ מאוד ופרוץ מאוד. לכן, על מנת שאף אחד כאן לא יתעצבן (לפחות אשתדל), אני מבקש לפתוח במספר נקודות מרכזיות:

  1. אני לא רופא, אין לי הכשרה והסכמה רפואית, ולכן לא אכנס כאן לדיון של בעד וניגוד טיפול תרופתי, השפעות, פעילות רפואית וכו'… את דעתי בעניין אשמור לעצמי.
  2. כן אומר שלדעתי האישית הטיפול התרופתי להפרעת קשב היא לא תרופה מצילת חיים (הכוונה שאם לא לוקחים אותה אז יש סכנת מוות) ועל כן אני בעד שההורים יקבלו החלטה מה נכון להם ולילד שלהם, רק חשוב שיתייעצו תחילה עם גורמים מוסמכים לדבר, ולאחר מכן יקבלו החלטה.
  3. אני יכול להסכים עם העובדה שלבית הספר, כך לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, אסור לחייב ילד עם ADHD לקבל טיפול תרופתי, ואני יכול להסכים עם המצב בשטח שיש אנשי הוראה שמפעילים לחצים על ההורים בנושא הזה (יודע כי שמעתי מספר רב של פעמים). אני יכול להסכים שיש כאן משהו שהוא לא לעניין ואני יכול להסכים שאיש החינוך הוא לא רופא. אני גם יכול להבין שהורים כועסים על זה, אך כן חשוב לי להגיד שברגע שבית ספר "לוחץ" אז אומנם לא הייתי פועל מבלי להתייעץ עם הגורמים המוסמכים או בניגוד לערכים ההוריים, אבל כן הייתי מנסה לשאול "מה הסיפור שבית הספר מספר לי כאן". עכשיו… בבקשה מכם… תניחו בצד רגע את "הם רוצים שקט וחיים קלים" ותנסו לחשוב מה קורה כאן… תנסו לזקק את הדברים כי הרבה פעמים ייתכן שאם "נקשיב בין השורות" נוכל לעזור לילד בצורה משמעותית מאוד.
  4. והנקודה האחרונה היא: לדעתי ומתוך ניסיוני העשיר בתחום ADHD – לא כל ילד שמאובחן עם ADHD צריך לקבל טיפול תרופתי. יש גם מקרים שלא צריך, ויש מקרים שאפשר להצליח גם בלי. כאן נכנס שיקול הדעת המקצועי של הרופא, ובשיתוף פעולה עם ההורים. במשך עשור כשניהלתי את המרכז הקהילתי לטיפול רב מערכתי בילדים ובני נוער עם ADHD ראיתי ילדים מאובחנים שהצליחו יפה גם בלי, וראיתי ילדים שממש הלכו אחורה (אפילו ברמה קיצונית) וברגע שהם קיבלו את הטיפול התרופתי, ראו שיפור משמעותי והיה עם מי לעבוד.

 

אוקי, אז עד כאן עשינו תיאום ציפיות קטן. מה בכל זאת אני רוצה מכם? אז ככה…

לא נתחיל להקשות על עצמנו עם ממצאי המחקרים והספרות המקצועית הרבה שקראתי לאורך שנותיי בתחום. אני פשוט רוצה להגיד את השורה התחתונה שאני מאמין שרוב אנשי המקצוע מהעולם הרפואי, החינוכי והטיפולי שמתמחים ב- ADHD יוכלו בוודאי להסכים איתי: טיפול בילד עם הפרעת קשב חייב (!!!) להיות רב מערכתי, כזה שכולל התערבות מקצועית עם הילד, במקביל התערבות מקצועית עם ההורים, במקביל התערבות מקצועית עם בית הספר ובמקביל עבודה רב מערכתית ושיתוף פעולה מקצועי ומכבד בין כלל הגורמים שעובדים עם הילד. הכוונה בעבודה רב מערכתית היא לא רק "שלום שלום", אלא ממש שיח משותף, חשיבה משותפת, תכנון משותף. כן חברים. זה אפשרי!

למה אני מתכוון ב"התערבות מקצועית"? אני מתכוון שההתערבות מתבצעת ע"י גורם מקצועי בעל הכשרה אקדמית רשמית ומוכרת באופן ישיר בתחום ADHD ,שבנוסף להכשרתו האקדמית המפוקחת ע"י המל"ג עבר גם השתלמויות מקצועיות בתחום, וממשיך להתפתח וללמוד כל הזמן. אני מדבר על אנשי החינוך המיוחד, יועצות חינוכיות, עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, קרימינולוגים ומרפאות בעיסוק. לצד ההכשרה האקדמית, חשוב מאוד שלאיש המקצוע תהיה הכשרה ייעודית לתחום ההתערבות ב- ADHD כמו הכשרה מוכרת להדרכת הורים בתחום זה, קורס אימון מקצועי שמועבר ע"י איש מקצוע בתחום, ועוד… למעשה זה שילוב של אקדמיה ושדה.

אבל רגע… עד כאן חידשתי משהו? מקווה שכן.

אז בואו נעלה עוד שלב. לאורך השנים פגשתי אין ספור הורים שמטפלים בילד שלהם בטיפול תרופתי כמו ריטלין, קונצרטה, אטנט ועוד… הם נותנים לילד רק את התרופה, ולא עושים עבודה רב מערכתית. אין ספור פעמים שמעתי שהורים אומרים "הילד מקבל תרופה, זה השתיק אותו ולא עשה כלום". נכון חברים. התרופה למעשה "מאזנת" לו את חילופי החומרים של המוח (בהקשר לנושאי הקשב והתפקודים הניהוליים) אבל זה ממש ממש ממש לא אומר שעכשיו הילד ידע לכתוב, לקרוא, להבין סיטואציות חברתיות, להתנהג ועוד…

נסביר את דרך מגרש כדורסל. לצורך הדיון, ילד עם ADHD ללא טיפול תרופתי נכנס למגרש כדורסל ומתחיל לזרוק את הכדור לכל מני מקומות וממש עושה בלאגן. בסוף… מעיפים אותו מהמגרש והוא לא מבין למה. עכשיו הילד מקבל טיפול תרופתי, הוא נכנס למגרש הכדורסל ופתאום הוא אומר "אהה… וואלה… יש כאן סל שצריך לקלוע… יש קווים על המגרש… יש כללים וחוקים…". האם בעזרת זה שהוא קיבל את הטיפול התרופתי הוא ידע לקלוע? ידע את החוקים? יבין את משמעות הקווים שעל המגרש? אני מניח שאפשר להסכים שהתשובה היא לא. למעשה עכשיו, שהילד "מאוזן" תרופתית, אפשר להתחיל ללמד אותו. עכשיו העבודה האמיתית מתחילה, וזה מה שאני מבקש, זועק, מתחנן, שהורים יבינו.

בבקשה מכם, הורים יקרים, אם קיבלתם החלטה לתת לילדים טיפול תרופתי, לאחר שהרופא המומחה איבחן ADHD והמליץ על טיפול תרופתי, תעשו את זה "לפי הספר" ובעיקר לפי מה שכתוב ב"עלון לצרכן" על הכדורים (שימו לב לחלק המסומן):

 

 

 

 

שימו לב שאפילו על ה"עלון לצרכן" כתוב בצורה מפורשת שהטיפול התרופתי הוא חלק (!) מהתערבות כוללנית.

אנא הקפידו שאתם בוחרים אנשי מקצוע בעלי הכשרות מתאימות, ותזכרו שאין אמת אחת, אלא יש חיבור אחד. אם נניח לרגע בצד את הספרות והמחקרים המקצועיים אז אני בהחלט מאמין שבסופו של יום כל הורה יבחר עבור עצמו ועבור הילד שלו את הדברים שהכי מתאים לו, כל עוד לא מדובר כאן על משהו שיכול לייצר נזק. מה שכן, השתדלו לא לעשות יותר מדי ניסוי וטעיה, כי בסוף הילד יכול להתייאש, ושילד עם ADHD מתייאש אפילו טרקטור לא יצליח להזיז אותו ממקומו.

מזכיר לכם שאני כאן לרשותכם בכל שאלה, בקשה ועניין. אנא אל תהססו לפנות (ללא תשלום) ונוכל לעשות ביחד סדר בדברים: https://yotamw.co.il/free-consulting/

המשך יום מקסים ובטוח לכולנו,

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD, לקויות למידה וקשיי התנהגות

 


 

לפניות להתייעצות ללא תשלום – לחצו כאן

 

 

 

קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/background'>Background vector created by rawpixel.com – www.freepik.com</a>

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »