"כדור הרגעה" – מחוסר אונים לשקט נפשי – יום עיון פרקטי להורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

WhatsApp
Facebook
Email
מודעה

"כדור הרגעה" – מחוסר אונים לשקט נפשי

 יום עיון פרקטי להורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב 

24.2.22 מלון קיבוץ צובה

כן… ביום עיון הזה אני בא להגיד לכם מה לעשות!

כן… שווה לכם לקחת יום חופש מהעובדה כי מה שתקבלו כאן – סביר שלא תקבלו באף מקום אחר!! מדובר בהשקעה ששווה את זה… מילה! 

עד היום למדנו לחיות לצד הקורונה, מהיום נלמד לחיות לצד הפרעת הקשב! 

שימו לב: הכנס מוגבל למספר אנשים מצומצם, זאת על מנת לאפשר למידה מקצועית ואישית. 

 


 להרשמה לחצו כאן (אבל שווה לכם לקרוא את כל התוכן שבעמוד זה)


מה תקבלו ביום עיון?

  1. מפת דרכים אופרטיבית להתמודדות תפקודית עם הילד ADHD שלכם. 
  2. תצאו עם המון ידע וכלים כדי להתחיל לנהל את הפרעת הקשב בבית ובכל תחומי החיים של הילד.  
  3. אני מבטיח לכם שבסוף ים העיון לא תפעלו יותר בהרגשה של חוסר אונים מול הפרעת הקשב. אם אתם תהיו רגועים, אז הילד שלכם לא יהיה חסר אונים מול הפרעת הקשב שלו. 
  4. תבינו שאתם (ההורים), ורק אתם, יכולים להיות המטפלים הכי טובים והכי מקצועיים של הילדים שלכם. 
  5. תכירו הורים תותחים כמוכם, תשתו קפה טוב, תאכלו ארוחה טובה, והכי חשוב – תצאו לדרך חדשה (אחרי היום עיון, כמובן). 

 

למי היום עיון מתאים?

  1. למי שמרגיש שכבר בילבלו לו את המוח מספיק ועכשיו הוא רוצה להבין תכלס. 
  2. למי שנמצא בהדרכת הורים ומרגיש שההדרכה לא מספקת לו כלים פרקטיים וממוקדים בתחום הפרעת הקשב.  
  3. למי שמרגיש מבולבל. 
  4. למי שרוצה לקבל כלים בשביל לנהל את ההפרעה, ולא שהפרעת הקשב של הילד תנהל אותו.
  5. למי שרוצה לעשות סדר בכל הבלאגן הזה שנקרא הפרעת קשב. 
  6. למי שמרגיש שניסה הכל ועדיין מרגיש שאין התקדמות. 
  7. למי שרוצה להבין (וגם לראות) שלהיות הורה לילד עם הפרעת קשב זה לא באמת קשה (אם רק מבינים איך הראש שלהם עובד, ואיך כדאי להתנהל מולם). 
  8. למי שמרגיש שעשה ונתן לילד שלו את הכל (אבל באמת ה-כל) ולא רואה התקדמות.
  9. למי שרוצה לקבל ידע וכלים עם ערך רב מאוד.
  10. למי שמוכן להניח את הפלאפון בצד ולהיות כל כולו בתוך יחידות הלימוד של יום העיון שלנו. 

 

למה לבוא לשמוע אותי?

  1. כי זה בדיוק מה שאני עושה כבר 15 שנים – אני חי ונושם ADHD. תנו לי להראות לכם את זה. 
  2. כי למדתי את התחום מבחינה אקדמית (תואר ראשון בהצטיינות בחינוך מיוחד – הפרעות התנהגות, ותואר שני בחינוך – הוראת תלמידים עם הפרעות התנהגות). 
  3. כי עברתי אין ספור השתלמויות מקצועיות בתחום ADHD (בין היתר: בוגר הכשרה להדרכת הורים לילדים עם הפרעות התנהגות מטעם המרפאה לסמכות החדשה בבית החולים שניידר לרפואת ילדים, בוגר הכשרה להדרכת הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב מטעם ד"ר רונית פלוטניק ז"ל במסגרת סמינר הקיבוצים, בוגר הכשרה מקצועית לאימון קוגניטיבי – התנהגותי לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, בוגר הכשרה אקדמית להכשרת מומחים ללקויות למידה, בוגר הכשרה להנחיית קבוצות לילדים עם הפרעת קשב, בוגר הכשרה להתערבות באמצעות ביו-פדבק, בוגר קורס מאבחני "אירלן", בוגר קורס מטפלים לניהול כעסים, בוגר הכשרה לטיפול באמצעות גישת "12 הצעדים" להתמכרויות ועוד…). 
  4. כי יש לי ניסיון מוכח ארוך שנים בהתערבויות בתחום הפרעת קשב, קשיי התנהגות והתנהגויות סיכון (10 שנות ניהול המרכז הקהילתי – חינוכי – טיפולי הגדול בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות, 15 שנות ניסיון בעבודה עם הורים ומורים לילדים עם הפרעת קשב, מרצה במסגרות שונות, מדריך ארצי של מבדק MOXO – כלי עזר לאבחון הפרעת קשב, מפתח תוכניות התערבות בתחום של התנהגויות סיכון והפרעת קשב, מנחה צוות במסגרת טיפולית לנוער עובר חוק ועוד…). 
  5. כי לאורך השנים אני עושה עבודה רב מערכתית תכלס, ובעל ניסיון רב מאוד בהתערבויות רב מערכתיות מול הורים, בתי ספר, משטרה, בתי משפט לנוער, שירותי רווחה, תנועות נוער, צבא, מוסדות המדינה ועוד… 
  6. כי יש לי ניסיון של 15 שנים בבניית תוכניות התערבות תפקודתיות – מקצועיות לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, קשיי התנהגות, לקויות למידה והתנהגויות סיכון. 
  7. כי תאמינו לי שיש לי הרבה מאוד מה לספר לכם, להגיד לכם וללמד אתכם. 
  8. כי אני עושה שילוב בין הרקע האקדמי שלי, לבין הניסיון העשיר שלי בשדה החינוכי – טיפולי בתחום הפרעת הקשב וקשיי התנהגות. 
  9. כי אני רוצה שתתנו לי להכניס לכם את כל האוצר הזה שיש לי לראש שלכם, ותאמינו לי שאח"כ כבר תרגישו, תפעלו ותחשבו אחרת. מילה! 
  10. מוזמנים לבקר באתר שלי www.yotamw.co.il , עמוד הפייסבוק שלי https://www.facebook.com/yotamwiskop/ ועמוד קבוצת הפייסבוק "מגזין ADHD": https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1 

 

חשוב מאוד: בסוף היום עיון אתם תדעו בדיוק מה לעשות. העבודה האמיתית שלכם עם הילד תתחיל ביום שאחרי! ביום שאתם תבינו שאתם (ההורים) המפתח להצלחה, ותהיה לכם מפת דרכים פרקטית לקראת יציאה למסע ארוך, מרתק, מעניין וחוויתי. אני נותן לכם את מפת הדרכים, עכשיו אתם צריכים ליישם. 

ועוד כמה מילים למען היושרה וההגינות המקצועית שלי: יום העיון אינו (!) מחליף אבחון, הערכה / טיפול רפואי, הדרכת הורים, הדרכה לילד. יום העיון בא לעשות סדר! יום העיון בא להסביר לכם מה ואיך לעשות. יום העיון בא לתת לכם "כדור הרגעה". יום העיון מחליף לכם  את "בלון החמצן" הריק שעל הגב שלכם בבלון חמצן חדש. ברור לי שיש הורים שיום עיון כזה יספיק להם, אבל אני חייב להיות ישר ומקצועי ולהגיד שאני, בניגוד לקולגות אחרות שיצא לי לשמוע, לא אומר לכם שתגיעו ליום העיון, תקבלו "7 מפתחות קסם" והכל ישתנה. לא! זה לא יקרה! ואין דבר כזה!  מה שכן יקרה, זה שאתם תהיו רגועים, תדעו מה לעשות, תדעו איך לפעול. מכאן זה כבר שלכם, ותמיד תמיד תמיד תמיד תמיד טוב לקחת הדרכת המשך, וכמובן המשך התערבויות עם הילד וההורים בהתאם להמלצת גורמי המקצוע. 

 

על מה אנחנו הולכים לעבוד ביום עיון? 

לפני שנספר לכם על האוצר שאתם הולכים לקבל, חשוב לדעת שכל היחידות בנויות מהרבה מאוד ידע ועוד הרבה יותר מזה כלים. הכל הכל הכל הכל מותאם לפרופיל התפקודי של הילד שלכם. בסוף כל יחידה תקבלו בנקודות אופרטיביות מה אתם צריכים לעשות מחר בבוקר! 

שבועיים לפני היום עיון: 

תקבלו מייל אישי עם שני דברים: 

  1. שאלון תפקודי של הילד (מדובר על שאלון מתוקף, מבוסס מחקר, שיאפשר לכם לדעת בדיוק מה המצב התפקודי של הילד, ובכך להטמיע את כל הידע והכלים של יום העיון באופן אישי לילד שלכם). 
  2. שאלון תמונת מצב על הילד (מדובר על שאלון כללי במסגרתו אוכל לדעת מה מצב הילד, צרכיו ומאפייניו, ואוכל לעשות התאמות בכל הידע והכלים של יום העיון). 

את שני השאלונים תצטרכו להחזיר אלי בחזרה עד שבוע לפני יום העיון. 

בבוקר יום העיון תקבלו את הפרופיל התפקודי של הילד.

חשוב להדגיש – הפרופיל הוא אישי לילד שלכם. המידע שתעבירו אלי יהיה בסודיות מלאה! כמו כן, הפרופיל אינו מחליף אבחון / הערכה / טיפול / הדרכה, אלא מיועד לצורך הטמעת הידע והכלים שתקבלו ביום העיון. 

8:30-9:00

יום העיון הגיע (: 

יוצאים לדרך 

רגע לפני שתצאו לדרך ביום עיון שבו אני הולך להגיד לכם מה לעשות עם הפרעת הקשב של הילד שלכם, תבואו… תנשמו אוויר הרים צלול כיין, תשתו קפה טוב, תאכלו ארוחת בוקר קלילה, תגידו לי שהגעתם, תקבלו את המחברת היפה שלי, תתפסו לכם מקום ותפנימו – בסוף היום הזה אתם יוצאים עם מפת דרכים פרקטית להתמודדות ביצועית עם הילד שלכם! 

חשוב מאוד: יום העיון מתחיל בזמן, והוא מתחיל בשעה 8:30. בגלל שיש לנו יםםםםםם של חומר, אהיה חייב לעמוד בזמנים ולהתחיל בזמן. 

9:00-10:30

כל מה שאתם חייבים, אבל פשוט חייבים! להבין על הפרעת קשב. 

או במילים אחרות – איך הראש שלהם עובד? עזבו רגע את זה שאין לי תחת לשבת, או שהם רגישים או שהם צריכים הפסקות. זה משעמם לשמוע את זה… בואו נשמע איך הם באמת פועלים, ובעיקר… למה??? 

10:30-10:45 הפסקה 
10:45-11:15

הורה לילד עם הפרעת קשב – וואלה זה כמו פירה הדבר הזה (:

שיחה קצרה ומרתקת עם אבא לשני ילדים עם הפרעת קשב. עד היום התרגלתם לשמוע אמהות עם הפרעת קשב? עכשיו בואו לשמוע אבא… זה אחרת… תאמינו לי! 

11:15-12:45

בלי יותר מדי דיבורים ובלבולי מוח – איך בונים תחושת מסוגלות של ילד עם הפרעת קשב?

תנשמו… אתם הולכים להבין איך אתם, ההורים, הולכים לבנות את המוטיבציה והמסוגלות של הילד שלכם. אגב, זה לא באמת קשה… פשוט צריך לעשות את זה. 

12:45-13:30 ארוחת צהריים 
13:30-15:00

"תמיד אומרים לי להכיל את הילד ואת הקשיים שלו… עוד שניה הוא אוכל אותי מרוב שאני מכילה אותו…" 

אז יאללה… הבנו איך הראש שלהם עובד, הבנו את המקום שלנו כהורים, הבנו איך בונים מסוגלות רק לא הבנו איך בונים את הילד בפועל מבחינה תפקודית… לא להתעצבן!! זה בדיוק מה שאנחנו הולכים לעשות עכשיו!! 

החלק הזה (והחלק הבא) הוא ליבת יום העיון שלנו! הוא הקישקע של היום! בחלק הזה תלמדו איך עובדים ביצועית עם הילד האישי שלכם, זאת אחרי שהכנו מראש פרופיל תפקודי מסודר!!! גם כאן – אנחנו לא הולכים לבלבל את המוח… אנחנו הולכים לעבוד תכלס! 

15:00-15:15 הפסקה 
15:15-16:45

מעולה! הבנו עכשיו מה אנחנו צריכים לעשות! הלאה… תן לי עוד כלים!!

אחרי שננשום אוויר בהפסקה, נמשיך לעבוד על הקישקע של הפרעת הקשב, ונמשיך לקבל כלים פרקטיים להתמודדות ביצועית. 

16:45-17:00 הפסקה 
17:00-18:00

וואלה יותם… זהו… עשית לנו סדר… מה יש לך לספר לנו עוד???

לא נסיים את יום העיון שלנו לפני שניתן לכם עוד כמה כלים להתמודדות רב מערכתית, ולפני שנסכם את התהליך המדהים שעברנו ביחד. 

סיימנו את היום עיון. היה פצצה! היה מלמד! אבל יש לכם עוד שאלות??? 

כל משתתף ביום העיון יקבל מפגש ייעוץ אישי שיתקיים בחדר העבודה שלי בירושלים / ZOOM בשביל לשאול את כל השאלות שעוד יש, לשתף בתובנות ולעשות חיזוקים נוספים. 

  • התוכנית נתונה לשינויים בהתאם לשיקולים מקצועיים.

 

שאלות שבטח תרצו לשאול

  1. אני מקבל כבר הדרכת הורים. האם היום עיון הזה מתאים לי? בהחלט. ביום העיון הזה אתם תקבלו ידע וכלים מקצועיים שתוכלו ליישם לצד / בנוסף להדרכה שאתם מקבלים. לדעתי אין התנגשות, ואין כפל. 
  2. התכנים שאתה מעביר – לאיזה גיל של ילדים זה מתאים? גילאי גן חובה (גיל 6 ומעלה) עד כיתה יב'. כמובן שאפשר גם מעבר לכיתה יב' (חשוב ליידע אותי מראש), וכמובן שהורים לילדים מתחת לגיל 6 יוכלו גם הם להנות מהידע והכלים, אלא שהפרופיל התפקודי שכל הורה יקבל הוא עבור ילדים בגילאי 6 ומעלה. כמובן שתמיד אפשר להתייעץ איתי באופן אישי ולחשוב ביחד איתי (: 
  3. לילד שלי יש הפרעת קשב וגם הפרעת התנהגות / התנהגות סיכון / לקויות למידה / הפרעת תקשורת / ODD. האם התכנים מתאימים? בהחלט! אפילו מתאים מאוד. 
  4. הייתי בהרבה הדרכות שאמרו שיגידו לי מה לעשות, ובסוף התאכזבתי. במה אתה שונה? מי שמכיר אותי יודע שאני מדבר תכלס. אצלי אין "סיבובים" מסביב למוקד העניין. אצלי לומדים תכלס מה עושים. תקראו למעלה על הניסיון שלי, ותתרשמו גם באתר שלי www.yotamw.co.il ובעמוד הפייסבוק שלי "יותם ויסקופ" או "מגזין ADHD". 
  5. האם הורה אחד מספיק ליום עיון? מתוך הניסיון שלי, תמיד טוב שמגיעים שני ההורים כי מאוד קשה להסביר להורה השני (שלא היה) את התוכן, הידע והכלים. כמובן שאם רק הורה אחד יגיע אז ברור שהוא ירוויח אוצר שלם. כן חשוב להגיד שמומלץ (אפילו מומלץ מאוד) להגיע שני ההורים, כי יהיה קשה אח"כ לעדכן את ההורה השני. 
  6. אני ממש רוצה לבוא ואני חושבת שגם בעלי צריך לשמוע אותה. הוא לא רוצה לבוא. מה אני עושה? מסבירה לו את החשיבות, מראה לו את התוכנית וכמובן שגם אפשר לתאם מפגש ZOOM פרטני שאוכל להסביר לעומק מה הולך להיות. כמובן שאי אפשר לחייב אף אחד, אבל נזכור – אני חושב שכל הורה רוצה את הכי טוב לילד שלו, ותאמינו לי שביום עיון הזה תקבלו את הכי טוב שאני יכול לתת. 
  7. איך תדע לתת לי כלים ספציפיים לילד שלי? שבועיים לפני היום עיון תקבלו במייל שאלון מתוקף (מבוסס מחקר) שממפה את המצב הביצועי של הילד + שאלון מקיף שמאפשר לי להכיר אותו טוב יותר. בבוקר הכנס תקבלו פרופיל תפקודי אישי של הילד (כן כן!!! אני יושב באופן אישי על כל ילד ומכין לכם פרופיל) שילווה אתכם לאורך כל התהליך של יום העיון, ובכך תבינו תכלס מה לעשות עם הילד. כמובן שאתן הסבר מפורט יותר ביום עיון שלנו. 
  8. אני לא הורה לילד עם הפרעת קשב. אני יכול גם להשתתף? בהחלט, אלא שבמקרה כזה לא תקבל פרופיל תפקודי אישי לילד. אבל… אם אתה מטפל / מורה של ילד עם הפרעת קשב, תוכל למלא את הילד שאתה מלווה ואז לקבל את הידע והכלים עבורו. 
  9. האם יש הנחות בתשלום? לא. אני חושב שביחס למה שאתם מקבלים, המחיר סבבה לגמריי. אני נותן כאן השקעה עצומה ותאמינו לי שלא הולך להיות עשיר מהסיפור הזה. מי שמכיר אותי יודע שאני כבר 15 שנים עושה עבודה קהילתית משמעותית בתחום הפרעת הקשב, ובכלל זה גם יום העיון שלנו. שימו לב בהמשך מסמך זה לגבי המחיר ומה שתקבלו עבורו. בכל מקרה, בעיות פרטניות ניתן לפנות אלי באופן אישי. 
  10. האם ניתן להקשיב ליום העיון דרך ZOOM? לא. יום העיון לא ישודר ב- ZOOM אם באופן פרונטאלי בלבד. 
  11. וואלה אני באה, אבל אני צמחונית. יש ארוחה גם לצמחוניים? ברור (: כמובן שצריך לעדכן אותי מראש. 
  12. יש לך שאלה אישית? מעולה! תצרו איתי קשר ונדבר על הכל. פרטים בהמשך עמוד זה. 

 

מחיר:

650 ש"ח למשתתף. 

המחיר כולל: ארוחת בוקר, ארוחת צהריים, קפה / שתייה לאורך היום, מחברת לכתיבת הכלים הרבים שתלמדו, 6 יחידות הדרכה פרקטיות, מבדק מקצועי מתוקף להערכה של התפקודים הניהוליים + ניתוחו ע"י יותם, מפגש ייעוץ פרטני.

 

לפרטים נוספים:

ניתן לשלוח אלי הודעת ווטסאפ למספר 050-6712091 (לא תמיד יש לי קליטה, לכן כדאי לשלוח הודעה), דוא"ל yotamwiskop@gmail.com, פייסבוק "יותם ויסקופ" 

 

למדתם לחיות לצד הקורונה?

 עכשיו אתם רוצים ללמוד לחיות לצד הפרעת הקשב?

 לחצו כאן להרשמה 


 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »