מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

WhatsApp
Facebook
Email
הספר של ליאת
ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי ובעל יסודי, ובתפקידי הדרכה והנחיה.  מחברת הספר פורץ הדרך "מסע אישי – על חוויה קשר ודיאלוג בחינוך המיוחד".
יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת הורית" בפיתוחה של ד"ר רונית פלוטניק, ובוגר גישת "הסמכות החדשה" בפיתוחו של פרופ' חיים עומר בבית החולים שניידר לרפואת ילדים), מאמן מוסמך בתחום הפרעת הקשב ולקויות למידה בגישה קוגנטיבית-התנהגותית, בוגר הכשרות להנחיית קבוצות לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב ובעיות אלימות, בוגר קורס ביו-פדבק וכן בוגר השתלמויות מקצועיות נוספות ומגוונות בתחום הפרעת הקשב וקשיי התנהגות.
במשך עשור הובלתי את המרכז הקהילתי הגדול בארץ להתערבות רב מערכתית עם ילדים ומתבגרים בעלי הפרעת קשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות. כמו כן העברתי עשרות סדנאות בנושא התערבויות עם ילדים ונערים אלו, בדגש על נערים עוברי חוק עם הפרעת קשב.
כיום אני עוסק בהדרכת הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, קשיי התנהגות והתנהגויות סיכון. כמו כן אני שותף בתהליך הכשרה של מפעילי מבדק MOXO (כלי עזר ממוחשב בתהליך הערכה של הפרעת קשב), מוביל את מיזם FOCUS BOX ADHD – ארגז הכלים המקוון למיצוי יכולות של אנשים עם ADHD ומפעיל באהבה גדולה את מיזם "ZOOM על הקשב" – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD.

 

השבוע אירחתי במיזם "זום על הקשב" – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD, את אשת החינוך המופלאה ליאת הדר עובדיה. האמת שאני ממש התרגשתי לקראת המפגש איתה כי לא כל יום זוכים לשמוע מורה (בפועל) לחינוך מיוחד, בעלת התמחות בתחום לקויות למידה והפרעת קשב, שפיתחה מודל משלה בשביל להצליח בהובלתם, עיצובם ואף שיקומם של תלמידים שמסיבות כאלה ואחרות הגיעו לחינוך המיוחד.

אני חושב שמערכת החינוך עושה כל שביכולתה, בהתאם למשאבים שעומדים לרשותה, למען התלמידים בכלל ולמען תלמידי החינוך המיוחד בפרט. עם זאת אני שומע מהשטח קולות חוזרים ונשנים מצד אנשי חינוך מופלאים שטוענים שחסר להם ידע וכלים להתמודדות אמיתית, אפקטיבית וישרה עם ומול הילדים. אני מניח שאנחנו מכירים את ה"כותרות המפוצצות" של "האחר הוא אני" ו"לכולם יש מקום" ו" אנחנו מפתחים מנהיגות" ועוד… אבל בואו נודה באמת – המערכת זקוקה לכלים ופחות לכותרות. המערכת זקוקה לכישורים פרקטיים להוראה של תלמדים אלו שכן הכלה בפני עצמה לא מספיקה (ולדעתי, אם היא עומדת בפני עצמה, יכולה אפילו לגרום לנזק). יש לא מעט מחקרים, מאמרים ו"מאמרי דעה" שנכתבו בנושא ואני מקווה שתקופת הקורונה דווקא תייצר מהפכה במערכת החינוך בכלל, ובמערכת החינוך המיוחד בפרט. מניסיוני ראיתי שלמסגרת הכוללניות של החינוך המיוחד יש יותר ידע, כלים ומשאבים להתמודדות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (אני מכיר לא מעט מסגרות כוללניות יוצאת מן הכלל שעושות עבודה יוצאת מן הכלל עם התלמידים). אני רוצה למקד ולהגיד שהקושי, לדעתי האישית, הוא ב"כיתות המקדמות" או אצל "תלמידי השילוב / זכאות ואפיון" שם, כפי שאתם יודעים, יש להורים את האפשרות להחליט מה הילד יקבל ורק על שורה זו אפשר לכתוב דיון שלם ואני מאמין שעוד אכתוב. מה שכן, בואו נזכור שיכולים להיות מודלים יפים, השאלה מי האנשים שעובדים עם הילדים האלו, ואני חושב שאדם כזה שיש לו ידע וכלים – זה חשוב, אבל ממש לא מספיק! צריך שילוב של לב ענק, נשמה ענקית ובעיקר אמונה אמיתית שבכוחו של אותו תלמיד להצליח. זה יכול להיות קשה (ולפעמים "בלתי נסבל" אבל אפשרי בהחלט!).

ליאת הדר עובדיה פיתחה מודל מעורר השראה, מרגש מאוד, מודל שאני חושב שחייבים להטמיע אותו בכל ה"כיתות המקדמות", תלמידי השילוב וארצה להציע גם – לשלבו במערכת החינוך "הרגילה" באשר היא. המודל של ליאת מבוסס, לדעתי, על לראות את הילד הזה באמת, לראות את הנפש, לראות את המוח, לראות את הסביבה, לראות את מי ומה שהוא. ולא רק לראות ציונים, מדדים, "יעדי פיקוח" ועוד כל מני כאלה. דיי… זה כבר לא עובד ככה לדעתי. לדעתי במקום שבו הצוות החינוכי יראה את הנפש של הילד – שם תהיה פריצת הדרך. אבל רגע… אתם בוודאי חושבים שכוונתי במשפט זה היא שהמורים לא רואים את נפש הילד ?! אז לא!  זו לא כוונתי. כוונתי היא שהמורים כל כך עמוסים, עסוקים וטרודים בכל מני מדדים שקובעים להם והם צריכים לעמוד בזה ופשוט לא מצליחים (לדעתי) להגיע בצורה האפקטיבית ביותר לאותם התלמידים. אגב, ראינו את זה יפה בתקופת הקורונה. אני בטוח שכל איש הוראה רצה להיות ביותר למען תלמידיו ובכלל למען מערכת החינוך, אך כל מני "מסביב" שיש (ואולי ה"מסביב" הזה חשוב) מקשה עליו את ראיית נפש התלמידים, וחבל.

לדעתי, המפגש עם ליאת היקרה במסגרת "זום על הקשב" מביא בשורה חשובה מאוד לכל המורים בכלל, ולמורי החינוך המיוחד בפרט. ליאת פיתחה מודל שהוא לא מילים גבוהות! ליאת פיתחה מודל שהוא מציאות! ליאת פיתחה מודל שמבוסס על הניסיון ארוך השנים שלה בשדה החינוכי. ליאת פיתחה מודל קליל, ברור, מקצועי ומבחינתי פורץ דרך בתחום!

אני ממליץ לכל איש חינוך באשר הוא לקרוא את הספר שכבר בזמן קריאתו אני בטוח שירגיש שינוי בתפיסת החינוך שלו, ולמחרת גם תלמידיו ירגישו בשינוי זה (כך לפחות אני מאמין).

הורים – ספרה של ליאת הוא מתנה מדהימה עבור המורים היקרים של ילדכם. זכרו שהמורים עושים את הכי טוב שהם יכולים, שהמורים רוצים לתת את כל מה שיש להם ושהמורים שותפים בעיצוב עתידם של ילדנו. ספר זה, אותו תוכלו לקנות להם כמתנה אישית, רק יחזק להם את מה שהם בוודאי מאמינים בו.

אתר הספר: https://liatovadia.com/

 


 

והינה סיכום קצרצר במפגש עם ליאת הדר עובדיה ב"זום על הקשב" בעקבות המודל שפיתחה – "מסע אישי":

כיצד מנהיגים כיתה 'אחרת' בבית ספר?

כיצד אנו מביטים בתלמידים ממקום אחר ואיך אנו גורמים להם להביט בנו בצורה שונה?

כיצד יוצרים מרחב שנותן לילד לחוש בטחון במי שהוא ובסביבה שבה נמצא?

כיצד ללמד את התלמידים להיות סבלנים כלפי עצמם ואיך אנחנו שומרים על הסבלנות שלנו ולא מתייאשים?

לאורך דרכה המשותפת עם התלמידים הבינה ליאת שקיימת דרך אחרת ששוברת את תקרת הזכוכית לילדים אלו, ולתדמית של הכיתות הקטנות, ושהיא חייבת לחלוק ולשתף בשאלות שעמדו לנגד עיני בכל פעם שפגשה תלמיד, ובתובנות שצמחו מאותה פגישה.  אלה הלכו והתגבשו למודל ייחודי ומעצים ולספר שנקרא מסע אישי, בו היא מאירה נקודות מבט אל ההזדמנות ההדדית הטמונה במפגש בין מורה לתלמיד אל צמיחה אישית והתפתחות.

מסע אישי הוא צמד מלים שמכיל את האותיות הראשיות של כל פרק בספר.  כל פרק עוסק בערך אחר, כאשר האותיות הראשיות של כל הערכים יוצרות את שמו:

מס"ע איש

מ – מנהיגות, ס – סבלנות, ע – עוצמה,

א – אכפתיות, י – יצירתיות, ש – שייכות, י – יושרה.

 

תלמידים עם לקויות למידה מתמודדים עם קשיים ופערים לימודיים במגוון רחב של מקצועות ונושאי לימוד שמעצבים את האופן בו הם רואים את עצמם.

איך לגרום לילד להעיז ולעבור דרך הפחדים, לחוש שייכות ולשאול את עצמו 'ומה אני עוד'?

קיימות מגוון שיטות וטכניקות למידה שיסייעו לתלמידים להבין את חומר הלימוד ולצבור ידע, אך במפגש שלנו עם התלמידים עלינו לשים לב לעקרונות שיסייעו לילד לפרוץ את המחסום.  ביניהם:

  1. ליצור תהליך בו הילד מתקרב לעצמו במקום להתרחק.
  2. לשאוף לשיעור שיחרוג מהמקובל.
  3. לחשוב על החוויה שאנו רוצים להעניק – למורה ולילד. שניהם יחד וכל אחד לחוד.
  4. לראות במשימות אתגר הזדמנויות לקרוב לבבות, לחפש וליצור אותן.
  5. להיות עטופים בצוות תומך במגוון היבטים.
  6. להיעזר בהורים, לרתום, לשתף, להתייעץ, ולערב אותם גם בדברים הטובים.

הכלים:

ליאת מבחינה ב 3 כלים מרכזיים:  חוויה, קשר ודיאלוג, ומציגה אותם מנקודת המבט של המורה והילד ומאירה אל התרומה הנשגבת וההדדית ביניהם.

 

המודל המשולב

פגישה בין מורה לתלמיד היא הזדמנות הדדית משנה חיים, ששמה במרכז את החוויה, הקשר והדיאלוג.

בהרצאתה, הדגימה ליאת כיצד מודל זה בא לידי ביטוי הלכה למעשה בשיעור מתמטיקה.

מודל מסע אישי, המשלב בין ערכים וכלים מסייע לכל תלמיד לגלות את הייחודיות שבו, הכישורים והיכולות, ומאיר את המשמעות הכבירה למעשים של עצמנו, המורים.

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »