יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

WhatsApp
Facebook
Email
Warm. Interracial group of kids, girls and boys playing together at the park in summer day. Friendship has no race. Happiness, childhood, education, diversity concept. Look happy and sincere.

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול עם ADHD". בהרצאה הסברתי לעומק מה קורה בתקופה משמעותית זו, והרחבתי בידע רב סביב הטיפים והכלים שניתנו. כאן תוכלו למצוא את תקציר הטיפים.

 

ממש עוד רגע ניכנס לחופש הגדול, וזה הזמן לתת כמה טיפים – ביצועיים – מקצועיים. אפשר לתת עשרות ואולי אפילו מאות טיפים בתחום. ברשותכם אציג בפניכם את הטיפים המרכזיים שאני מאמין בהם שיוכלו לעשות לכם, הורים יקרים, קצת סדר.

מאחר ומדובר בתקופה "פרוצה" ולעיתים לא פשוטה, אני מבקש להזכיר לכם שאני כאן לרשותכם בכל שאלה, בקשה ועניין. אנא אל תהססו לפנות ולהתייעץ, ותזכרו שכל התוכניות שאני מפעיל בתחום (כולל מפגשי הייעוץ להורים) מתבצעים ללא תשלום, לזכרו ולעילוי נשמתו של אבא שלי תנ"צ אורי ויסקופ ז"ל, אז תרגישו באמת הכי חופשי לפנות. לפרטים: https://yotamw.co.il/free-consulting/

תקופת החופש הגדול היא תקופה לא פחות ממושלמת לביצוע עבודה משמעותית של ההורים עם ילדיהם. חשוב מאוד לנצל את זה (לטובה כמובן). כמו כן אני מציע לכם להיערך לחופש גדול שהוא לא בדיוק חודשיים, אלא מדובר על שלושה חודשים שכן אם נסתכל לרגע בלוח השנה המדהים שלנו אז נראה שמיד לאחר חזרת הילדים מהחופש הגדול, הם נכנסים לעוד תקופה ארוכה של חופשות. אז כל הטיפים שכאן מתאימים לכל התקופה הארוכה הזאת.

כדאי לכם לעקוב אחרי קבוצת הפייסבוק "מגזין ADHD" – שם אני הולך לשתף בעוד ידע וכלים לאורך החופשה. אז שווה הצצה… אם אתם רוצים כמובן (:

אז איך אני יכול להעשיר אתכם בידע וכלים?

  1. לא! הילד לא היה בחופש כל השנה בגלל הקורונה. הילד היה מוטרד כל השנה, בעיקר מבחינה נפשית, ולזה הצטרפה גם הלחימה. חופש זה דבר חשוב – קודם כל לנפש. בנוסף, צריך לזכור שיש את אנשי ההוראה שעבדו עם הילדים (גם בלמידה מרחוק) וגם הם צריכים "חמצן". החופש הגדול יכול להיות זמן מעולה ל"איפוס" לקראת חזרה לשגרה, ובתקווה שלא יהיו הפתעות נוספות.
  2. שבו ותדברו עם הילד על מה הציפיות שלכם והציפיות שלו מהחופש. תנסו להבין מה יושב לו בראש עוד לפני (!) שאתם בונים תוכניות. מכירים את הביטוי "ידע זה כוח"? רגע… הביטוי לא ממש מדויק לדעתי… כדאי להגיד "ידע הוא כוח, אם אתם יודעים ליישם אותו". והינה כאן, תאספו ידע מהילד על מנת שתדעו איך להתקדם בבניית תוכנית הקיץ. ברגע שיודעים מה יושב לו בראש אז אפשר גם לעזור לו. אני מבקש גם להמליץ שתשבו עם כל יתר בני המשפחה, וזאת על מנת שלא להציב את הילד עם ה- ADHD במרכז העיניים (שזה עניין בפני עצמו שכדאי, לדעתי, להימנע ממנו).
  3. נכנסים לחופשת הקיץ עם הסדרה "בני אור". סדרה שנויה במחלוקת, אבל סדרה שעדיין בעיצומה, עולה לכותרת ולכן גם מעניינת ילדים ובני נוער. אגב, זמינה גם ב"יוטיוב". ברגע שמשעמם לילדים ולנערים הם עלולים להתחיל לחפש עניין בטלוויזיה, ואולי גם להגיע לסדרה זו או סדרות דומות אחרות. כבר ראינו מצבים בהם הנערים מעתיקים ומושפעים ממה שהם רואים, ועכשיו נוסיף חופש גדול + שעמום + קשיים בתפקודים ניהוליים + הסדרות האלו = יכול להיגמר לא טוב (בלשון המעטה).
  4. אם תספקו אלטרנטיבה טובה לתעסוקה, כנראה שיהיו פחות בעיות. תמיד תחשבו על דברים שאתם יכולים לעשות עם הילד שהוא יעדיף להיות איתכם. אם תשבו עם הילד בתיאום ציפיות מסודר (סעיף 1) אז גם תדעו מה יש לו בראש ותדעו אילו אלטרנטיביות כדאי…
  5. התייעצו עם גורמי המקצוע שקשורים אליכם ולילדכם לגבי הכנה לחופש. לגורמי המקצוע יש ניסיון וידע באופן וכללי וכן באופן ממוקד על הילד ועליכם ההורים, ולכן בוודאי הדבר יכול לסייע מאוד בהכנות לחופשה.
  6. זכרו שילד עם הפרעת קשב שקובעים לו מה לעשות – סביר שפשוט לא עושה. הוא צריך להיות שותף, אם כי ההורים הם המחליטים.
  7. תעשו טובה ואל תתנו לו משימות לימודיות, כלשונם. אם כבר תשחקו עם הילד במשחקים שמשלבים למידה כמו מונופול, רשימת קניות, משחק הזיכרון, ארץ-עיר-חי. אם הילד צריך סיוע מקצועי ל"צמצום חומר" אז בבקשה תקחו אנשי מקצוע שמתמחים בהוראה מותאמת להפרעת קשב.
  8. האם להמשיך טיפול תרופתי בקיץ? בואו נזכור שהפרעת הקשב פוגעת בשגרת היום של הילד, ולא רק בקטע הלימודי. עכשיו הילד צריך להתמודד עם חוסר ארגון, חוסר לו"ז, שמעמום. צריך לזכור שהפרעת הקשב באה לידי ביטוי גם בתחום החברתי והבינאישי ואז זה ישפיע על היחסים בבית ועם החברים. תתייעצו עם הרופא המטפל. חשוב לא (!) להגיע למצב שבו "אוקיי, אתה לא מתנהג יפה, תיקח כדור". אם הוחלט להפסיק טיפול תרופתי בקיץ, אז שבוע לפני הלימודים תתחילו להחזיר את הילד לטיפול התרופתי.
  9. תעשו טובה לעצמכם ובעיקר לילד – לא ליפול למשחקי ה"תוך שבועיים ואין הפרעת קשב". אני אישית נחשפתי לפרסום כזה ש"בואו אלינו ותוך שבועיים אין לילד הפרעת קשב". הפרעת קשב מולדת, תורשתית, נמצאת בתוח. עם זה נולד ועם זה הוא ימות. את הפרעת קשב צריך לדעת לנהל, ואין דבר כזה להעלים אותה. בבקשה מכם לא "ליפול" למלכודות כאלו, וגם לא להגיע למצב של "יאללה… זה זול… בואו ננסה…". אולי זה באמת זול, אבל בסוף יש כאן אנרגיה שהילד משקיע, והאנרגיה שלו זה דבר מוגבל, וברגע שהיא תגמר – בזה זה נגמר. וחבל!
  10. הדרכת הורים וטיפול בילד ממשיכים גם לאורך הקיץ. לא לעצור. זכרו את הרוטינות. חבל לעצור רצף של הצלחות. במידה והילד מקבל טיפול בבית הספר אז תבדקו אפשרויות להמשיך גם בקיץ (למרות שזה דבר כמעט בלתי אפשרי) כי אז יכולה להיות התפרקות, וכל מה שעשיתם יכול ללכת, וחבל. יגיע לשנת הלימודים ויצטרך "לאסוף את עצמו מחדש" בעוד שסביר שאם היה רצף, זה לא היה קורה.
  11. ומה לגבי שעת החזרה לבית? חוסר הגבולות והמסכות יכולות להוביל מתבגרים להתנסות בחומרים והתנהגויות סיכון. הגבול בין המותר לאסור. חלק מתיאום הציפיות זה העניין של שעת החזרה. לא מעט הורים אומרים למתבגרים שלהם "עד שעה 23:00 אתה בבית". רגע… למה? כי עד שעה 23:00 אין בעיות בחוץ? הבעיות מתחילות בשעה 23:00? לא!! הדיון צריך להיות, לדעתי, סביב מה הוא עושה בחוץ. זה יותר חשוב.
  12. חובה: גם בקיץ ממשיכים עם סמכות, שעות שינה קבועות, גבולות ברורים. אל תהרסו את כל מה שבניתם לאורך שנה שלמה, ולא… הילד לא יודע לעשות "התאמות" לעצמו.
  13. רוב התאונות מתרחשות בקיץ. מרחיקים חומרים מסוכנים, חומרי תבערה, חומרי חיטוי במקום נגיש,
  14. הסכנות של האינטרנט- תקפידו, כחלק מתיאום הציפיות בתחילת הדרך, לבנות מערך פיקוח על מה שקורה עם הילד באינטרנט. שווה להעיף מבט באתר של גלעד האן – מומחה בתחום: https://www.giladhan.co.il/video
  15. קייטנה / מחנה קיץ: תזכרו שלא פעם לילד עם הפרעת קשב יש קשיים חברתיים ולא פעם הקייטנות לא ממש מותאמות להם (נגיד בגלל שמופעלות ע"י מתבגרים). הדבר הזה יכול להיות ממש נזק שתשלמו עליו מחיר כבד. עם זאת, יש תוכניות שמותאמות לילדים עם הפרעת קשב או לפחות בעלות אוריינטציה עבורם. כדאי לתת עדיפות לתוכניות המשלבות שטח, בקבוצות קטנות ועם צוות בוגר. אגב, תמיד כיף לעשות "קייטנת דודים או חברים".
  16. חוק – הטלפון תמיד זמין ולא משנה מה אתה עושה – אתה עונה. אם לא, יש לזה השלכות. חברים… תזכרו… זה חלק מהנוכחות ההורית וזה הדבר הכי הכי הכי חשוב.
  17. כלי – דייט: דברנו על הכלי בהרחה במפגש.
  18. כלי – תורנות ארוחת ערב: מחלקים את הימים השבוע כך שלכל אחד מבני המשפחה (כולל הורים ואחים קטנים) יש יום תורנות. התורנות כוללת את הכנת האוכל בהתאם למתכון שהילד מוציא מהאינטרנט. הוא כמובן מכין, מסדר ומפנה את השולחן וגם צריך לעשות משחק קצר (שגם אותו אפשר להוריד מהאינטרנט). כולם (כולל ההורים) מניחים את הפלאפון בסלסלה בצד ונותנים כבוד לדבר החשוב ביותר – המשפחה!
  19. כלי – לוח זמנים: הורידו לוח שנה של כל החופש ותכניסו אליו את תורנויות ארוחת הערב, יום ניקיון שבועי שהילד צריך לנקות את החדר, יום משפחה שבו עושים משהו משפחתי בהתאם להגרלה (אתם בטח מכירים את הקטע הזה נתן רעיון שהמשפחה לא רוצה ואז… פיצוץ), חופשה משפחתית, אירועי משפחתיים ידועים וכו'…  כניסה ללוח הזמנים כנסו לקישור הבא: תוכנית לחופש הגדול
  20. כלי – אפליקציית גוגל "פמלי לינק": לא. זה לא לעקוב אחרי הילד, זה להראות לו נוכחות הורית משמעותית שכל כך חשובה לילדים ומתבגרים בכלל, ולכאלה שעם הפרעת קשב בפרט. הכלל אומר שאם אין לך מה להסתיר אז אין בעיה עם האפליקציה. כמו כן, כלל נוסף אומר שההורים פותחים את האפליקציה רק במקרה שהילד לא עונה לטלפון או שהגיע "מידע מודיעני" שהילד בבעיה. לפרטים: https://families.google.com/intl/iw/familylink/
  21. כלי – "אמא אני מבטיח ש…": הם באמת מבטיחים, מכל הלב, הם באמת מאמינים במה שהם אומרים, אך תזכרו שהפרעת קשב היא הפרעה ביצועית, ותזכרו שבגיל ההתבגרות יש משמעות לחברים, ותזכרו שאם יהיו נזקים אז אתם תצטרכו לשלם על זה, וחבל. ולכן אין הבטחות. מהיום יש "בוא תסביר לי איך אני יכולה לדעת שאתה מתכוון למה שאתה אומר".

יש כאן הרבה שיח בתהליך שלנו, ומי שמכיר קצת את עולם ה- ADHD יודע שהשיח הזה לא באמת עובד. אז מה כן עושים?

  1. קצר ולעניין (עד 15 שניות משפט)
  2. קשר עין
  3. יד על הראש או הגב של הילד (לא כתף)
  4. להראות סמכותיות לצד אהבה
  5. לדבר רק שהילד לא עסוק במשהו (וגם אתם לא)
  6. הילד חוזר על מה שאמרתם ("אמא אל תחפרי" – התגובה היא "לא ביקשתי משוב על דבריי, בקשתי שתחזור על מה שאמרתי" ולדאוג שהילד חוזר אחרי הדברים)
  7. והכי חשוב: הילד נותן חשיבות של 90 אחוז לשפת הגוף שלכם, ועוד 10 אחוז למה שאתם אומרים. ולכן, אם אתם משדרים לו חוסר ביטחון או חולשה – סביר שתצטרכו לצפות פגיעה (:

 

זהו חברים… עד כאן להיום (:

אני מזכיר לכם שאני כאן לרשותכם בכל שאלה, בקשה ועניין. אנא אל תהססו לפנות ולהתייעץ. אני מזכיר לכם שהייעוץ מתקיים ללא תשלום, כחלק מההנצחה ועילוי נשמתו של אבא שלי תנ"צ אורי ויסקופ ז"פ. לפרטים נוספים: https://yotamw.co.il/free-consulting/

חופשה נעימה!!

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD, לקויות למידה וקשיי התנהגות

 

קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/photos/people'>People photo created by master1305 – www.freepik.com</a>

 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »