מבדק MOXO (מוקסו) – כלי עזר בתהליך אבחון ADHD… כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול!

WhatsApp
Facebook
Email
שקופית1

על הכותב

יותם ויסקופ

מדריך בעלי מקצוע לשימוש נכון ויעיל במבדק MOXO, מפענח MOXO בכיר ובעל ידע וניסיון רב מאוד בכלי משמעותי זה.

אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת הורית" בפיתוחה של ד"ר רונית פלוטניק, ובוגר גישת "הסמכות החדשה" בפיתוחו של פרופ' חיים עומר בבית החולים שניידר לרפואת ילדים), מאמן מוסמך בתחום הפרעת הקשב ולקויות למידה בגישה קוגנטיבית-התנהגותית, בוגר הכשרות להנחיית קבוצות לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב ובעיות אלימות, בוגר קורס ביו-פדבק וכן בוגר השתלמויות מקצועיות נוספות ומגוונות בתחום הפרעת הקשב וקשיי התנהגות.

במשך עשור הובלתי את המרכז הקהילתי הגדול בארץ להתערבות רב מערכתית עם ילדים ומתבגרים בעלי הפרעת קשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות. כמו כן העברתי עשרות סדנאות בנושא התערבויות עם ילדים ונערים אלו, בדגש על נערים עוברי חוק עם הפרעת קשב.

כיום אני עוסק בהדרכת הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, קשיי התנהגות והתנהגויות סיכון. כמו כן אני שותף בתהליך הכשרה של מפעילי מבדק MOXO (כלי עזר ממוחשב בתהליך הערכה של הפרעת קשב), מוביל את מיזם FOCUS BOX ADHD – ארגז הכלים המקוון למיצוי יכולות של אנשים עם ADHD ומפעיל באהבה גדולה את מיזם "ZOOM על הקשב" – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD.


 

רגע לפני שמתחילים חשוב לי להגיד:

מבדק MOXO אינו מהווה תחליף לאבחון רפואי של הפרעת קשב. מדובר על כלי עזר בלבד. עם זאת, המבדק יכול לסייע מאוד בכתיבת תוכניות התערבות חינוכיות וטיפוליות בתחום הפרעת הקשב, והוא יכול לסייע מאוד להורים להבין מאפייני הקשב של הילד.

מהיום הילדים יכולים לעשות את המבדק מבלי לצאת מהבית! ובאותה רמת יעילות של ביצוע המבדק בקליניקה.

כמי שעובד כבר מספר שנים עם כלי משמעותי זה (בעיקר לבניית תוכניות התערבות בתחום ADHD) וכמי שמכשיר אנשי מקצוע לשימוש בו, תוכלו לעשות את המבדק הביתי דרכי ולקבל:

✿ מבדק ביתי (המבדק מיועד לילדים בגילאי 6 ועד 120) + הסבר מקדים (דרך "זום") על מנת שהמבדק יעשה בהתאם לכללים ובצורה תקינה.

✿ דו"ח המלצות מקצועיות להורים עם אסטרטגיות התערבות בבית (הדו"ח באופן ישיר על תוצאות המבדק והוא מבית היוצר של "חברת נוירוטיק").

✿ פיענוח מקצועי של המבדק כך שתוכלו להבין מה הוא אומר ביחס לילד שלכם.

✿ מפגש הדרכה מקצועי (דרך "זום") של כשעה וחצי במסגרתו אציג את תוצאות המבדק, הסבר על מסמך ההמלצות וכן מתן המלצות מקצועיות להתערבות עם הילד בבית ובבית הספר, זאת בהתאם לממצאי המבדק.

עלות: 400 ₪ בלבד. העלות כוללת את המבדק הביתי, דו"ח המלצות להורים, פיענוח מקצועי, מפגש הדרכה של כשעה וחצי דרך זום.

מעוניינים? שילחו אלי הודעת וואטסאפ לטלפון 050-6712091

חשוב מאוד: המבדק מתאים לגילאי 6 עד 120. מבוגרים (מעל גיל 18) שמעוניינים לעשות את המבדק הביתי יוכלו לעשות זאת, אך מן הסתם לא יופק להם דו"ח המלצות להתמודדות בבית, אלא המלצות להתנהלות השוטפת בחיים. מאחר ולא מופק דו"ח המלצות לבית, המחיר יהיה 350 ₪.

לפרטים נוספים על המבדק כנסו: https://katzr.net/ab22fd

 ואם כבר ביצעתם לילד מבדק MOXO ואתם לא מבינים מה הוא אומר אז אני כאן לרשותכם! ללא תשלום! ובאהבה גדולה!  תשלחו אלי הודעת וואטסאפ למספר 050-6712091 ונתאם מפגש מסודר בשביל להסביר מה המבדק אומר (:

 


מהו מבדק ה-MOXO?

מבדק ה-MOXO הינו מבדק ממוחשב השייך למשפחת מבדקי ה-CPT (Continues Performance Tests – מבדקי תפקוד מתמשך) ומשמש ככלי תומך החלטה עבור אנשי מקצוע בתהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז (ADHD).

מבדק ה-MOXO, פרי פיתוח חב' נוירוטק הישראלית, פותח בשנת 2008, עבר תהליך תיקוף בישראל ובהולנד ומחקריו פורסמו ומפורסמים בכתבי עת מובילים בינלאומיים.

עם למעלה מ-350,000 מבדקים אשר בוצעו עד כה, מבדק ה-MOXO מוכר כיום כאחד המבדקים המובילים בשוק ומבוצע באופן קליני בפריסה ארצית בקרב מאות מרפאות ומכונים, בתי חולים, מוסדות להשכלה גבוהה, שירותים פסיכולוגים חינוכיים, סניפי ניצן ועוד. כמו כן, מוכר בארבעת קופות החולים דרך שירותי הביטוח המושלם במסגרת מכוני הסדר.

כמו כן, מבדק ה-MOXO משווק כיום בלמעלה מ-19 מדינות מחוץ לישראל ומשמש ככלי מחקרי בעשרות מחקרים קליניים בארץ ובעולם.

 

מהו החידוש ב-MOXO?

להבדיל ממבדקים אחרים ממשפחת ה-CPT, ייחודיות מבדק ה-MOXO הינה במערכת מסיחים מובנית, המורכבת ממסיחים שמיעתיים וחזותיים ועל כן נחשב למבדק d-CPT (Distractor). מערכת זו עוזרת לדמות את אתגרי הקשב אותם חווה הנבדק ובכך מגשרת בין חיי היום יום לבין בדיקה בתנאי מעבדה.

המבדק משווה את תוצאות הנבדק למאגר נורמות עדכני מהארץ והעולם על פי גיל ומגדר באמצעות 2 גרסאות – גרסת ילדים (גילאי 6-12) וגרסת מתבגרים ומבוגרים (גילאי 13-70).

הגירויים בגרסאות אלו הינם מבוססי תמונה ומותאמים על פי גיל הנבדק. גירויים אלו מחליפים את הריבועים, האיקסים והעיגולים המאפיינים בדיקות מיושנות יותר.

 

מהם שימושי מבדק ה-MOXO?

מבדק ה-MOXO מאפשר הערכה אובייקטיבית של שלושה היבטים שונים:

  1. הערכת יכולות התמדה לאורך זמן במשימה קשבית משעממת.
  2. הערכת יכולות ביצוע קשבי תחת סביבות מסיחים שונות.
  3. הערכת יעילות טיפול תרופתי או כל טיפול אחר באמצעות ביצוע צמד בדיקות, לפני ואחרי טיפול. בהשוואה בין צמד תוצאות המבדקים ניתן להגיע למסקנות בנוגע לניבוי יעילות הטיפול.

למבדק ישנם דוחות משלימים מתקדמים המאפשרים לא רק עזרה באבחון הנבדק, אלא גם עזרה בניטור לאורך זמן כמו "דוח הגיל הקישבי" ו"הדוח ההשוואתי".

דוח הגיל הקישבי – דוח ייחודי, קל להבנה וקריאה, המסייע לקלינאים אל מול ההורים בהמחשה של הפער הקישבי אותו חווה ילדם.

הדוח ההשוואתי – מאפשר דרך להשוואה בין תוצאות של שני מבדקים או יותר, אשר בוצעו על אותו נבדק בנקודות זמן שונות. קלינאים לרוב משתמשים בדוח זה בתהליך התאמת סוג הטיפול (תרופתי או אחר).

 

מה קורה במהלך המבדק?

טרם המבדק מתבצע תהליך קצר של כיול המערכת (בדיקת המקלדת ועוצמת השמע) לנוחיותו של  הנבדק.

בשלב הבא, מוקרן סרטון קצר של הסבר (בשפתו המועדפת של הנבדק מתוך מגוון שפות) המתאר את הוראות המשימה באופן פשוט וברור. מיד לאחר מכן, מתקיים תרגול אינטראקטיבי של כ-50 שניות אשר מצביע על הבנת / אי הבנת המשימה על ידי הנבדק.

במידה ושלבי ההכנה עוברים כשורה והנבדק אכן מבין את משימתו, מגיע שלב המבדק עצמו אשר נמשך כ-14.5 דקות (גרסת הילדים) או 18.5 דקות (גרסת המתבגרים והמבוגרים).

במהלך הבדיקה, הנבדק יושב אל מול מסך המחשב עם יד מונחת בצמוד למקלדת. בכל פעם בו מופיע אלמנט המטרה (הנבדק נחשף אליו בזמן סרטון ההסבר והתרגול) במרכז המסך, על הנבדק להגיב בלחיצה על מקש הרווח הכי מהר שניתן ופעם אחת בלבד. בכל פעם בו מופיע אלמנט שגוי, על הנבדק לא להגיב בלחיצה אלא להמתין להיעלמותו.

 

ממה מורכבות תוצאות מבדק המבדק?

תוצאות מבדק ה-MOXO מתקבלות מיד בסיום ומבוססות על ארבעת המדדים הבאים:

קשב (Attentiveness)

מדד המשקף את יכולת הנבדק לזהות את אלמנט המטרה ולהגיב בהתאם.

תזמון (Timeliness)

מדד המשקף את יכולת הנבדק להגיב בזמן הופעת אלמנט המטרה על המסך.

אימפולסיביות (Impulsivness)

מדד המשקף את יכולת הנבדק שלא להגיב בנקודת זמן אשר מוגדרת כ"אסורה", בזמן הופעת אלמנט שאינו אלמנט המטרה.

היפר-ריאקטיביות (Hyper-reactivity)

מדד המשקף את יכולת הנבדק שלא להגיב מעבר ללחיצה אחת עבור כל אלמנט (מטרה / לא מטרה) המופיע על המסך.

 

פלט התוצאות מורכב משני חלקים:

טבלת פרופיל קשבי (Patient Profile) – בטבלה זו מושווה הביצוע של הנבדק בכל אחד מארבעת המדדים לביצוע בנורמה, ומחושב ציון תקן. ציון התקן מייצג את המיקום היחסי של הנבדק ביחס לקבוצת הנורמה אליה הוא משתייך לפי גיל ומגדר.

גרף הביצוע (Performance) – בגרף זה ניתן לראות את רמת הביצוע של הנבדק בארבעת מדדי הקשב, כאשר הציון מחושב כציון גולמי בכל אחד משמונת שלבי המבדק. מגרף זה ניתן להבין כיצד הנבדק עובד לאורך זמן ותחת סביבות מסיחים שונות. הבנה זו תורמת לאיש המקצוע לצורך מתן  אסטרטגיות וטיפים בנוגע לסגנון וסביבת הלמידה של הנבדק ובכך לשפר את יכולותיו בסביבות עבודה הדורשות יכולות קשביות.

 

מהי המהימנות של מבדק ה-MOXO בזיהוי הפרעת קשב וריכוז?

מתוך מחקר תיקוף אשר בוצע בין השנים 2008-2010, עולה כי רגישות וספציפיות הבדיקה עומדות על 90% ו-86% בהתאמה. כלומר, הסיכוי לנבדק המאובחן עם הפרעת קשב וריכוז להימצא כחריג מהנורמה בלפחות אחד מתוך ארבעת מדדי מבדק ה-MOXO הינו 90%. מאידך, הסיכוי לנבדק אשר איננו מאובחן עם קשיי קשב לעבור את המבדק בהצלחה הינו 86%.

 

 

על מה מעידות תוצאות מבדק ה-MOXO?

במידה ותוצאות הבדיקה מצביעות על חריגה מהנורמה (בטבלת הפרופיל הקשבי) בלפחות אחד מתוך ארבעת מדדי המבדק, קיימת עדות לקיומם של קשיי קשב. ממצא זה, יחד עם ממצאים אבחוניים נוספים, עלול להעיד על קיומה של הפרעת קשב וריכוז.

במידה ותוצאות הבדיקה מצביעות על תפקוד בטווח הנורמה בכלל ארבעת המדדים, קיימת סבירות נמוכה לקיומם של קשיי קשב ככלל והפרעת קשב וריכוז בפרט.

היות והפרעת קשב וריכוז ניתנת לאבחנה / שלילה רק בידיו של גורם מקצועי מוסמך כגון רופא מומחה (לדוגמא נוירולוג / פסיכיאטר), לא ניתן לאבחן או לשלול את קיומה של ההפרעה רק על סמך מבדק MOXO בלבד. על פי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות שפורסם בשנת 2010, שימוש בכלים ממוחשבים אינו מהווה תחליף לאבחנה של  גורם מקצועי מוסמך.

 

כיצד מגיעים לבצע מבדק MOXO?

את המבדק ניתן לבצע במסגרת מכונים הנמצאים בהסדר עם קופות החולים לאחר הפניה של גורם רפואי (רופא ילדים / משפחה או רופא מומחה לקשב וריכוז).

במידה והרופא ממליץ על ביצוע צמד מבדקים לצורך בדיקת יעילות תרופה, יחד עם ההפניה ניתן לקבל מהרופא מרשם לסוג תרופה ומינון מסוימים ובאופן חד פעמי.

כמו כן, את מבדק ה-MOXO ניתן לבצע במרכזים / מכונים מסוימים במסגרת של אבחון מקיף. במקרים אלו, לרוב המבדק יבוצע כמבדק יחיד ובסופו תינתן התייחסות לתפקודיו של הנבדק על פי הגרף הביצועי שלו תוך מתן טיפים ואסטרטגיות לשיפור ביצועיו בחיי היום יום.

לקביעת תור לביצוע מבדק MOXO ניתן לפנות אלי בוואטסאפ 0506712091

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »