מורים – הפוסט הזה הוא בשבילכם. עצרו רגע, תשבו, התנתקו מהרעש שמסביב ופשוט תקראו…

WhatsApp
Facebook
Email
יאנוש2
נכתב ע"י יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת הורית" בפיתוחה של ד"ר רונית פלוטניק, ובוגר גישת "הסמכות החדשה" בפיתוחו של פרופ' חיים עומר בבית החולים שניידר לרפואת ילדים), מאמן מוסמך בתחום הפרעת הקשב ולקויות למידה בגישה קוגנטיבית-התנהגותית, בוגר הכשרות להנחיית קבוצות לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב ובעיות אלימות, בוגר קורס ביו-פדבק וכן בוגר השתלמויות מקצועיות נוספות ומגוונות בתחום הפרעת הקשב וקשיי התנהגות.
במשך עשור הובלתי את המרכז הקהילתי הגדול בארץ להתערבות רב מערכתית עם ילדים ומתבגרים בעלי הפרעת קשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות. כמו כן העברתי עשרות סדנאות בנושא התערבויות עם ילדים ונערים אלו, בדגש על נערים עוברי חוק עם הפרעת קשב.
כיום אני עוסק בהדרכת הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, קשיי התנהגות והתנהגויות סיכון. כמו כן אני שותף בתהליך הכשרה של מפעילי מבדק MOXO (כלי עזר ממוחשב בתהליך הערכה של הפרעת קשב), מוביל את מיזם FOCUS BOX ADHD – ארגז הכלים המקוון למיצוי יכולות של אנשים עם ADHD ומפעיל באהבה גדולה את מיזם "ZOOM על הקשב" – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD.

 

מה הקשר ליאנוש קורצ'ק אתם שואלים? תקראו עד הסוף ותבינו…

 

תראו, מי שמכיר אותי יודע שלדעתי הגישה הטובה ביותר להתערבות עם ילדים ומתבגרים בעלי הפרעת קשב, לקויות למידה וקשיי התנהגות היא התערבות הב מערכתית, כזו שכוללת שיתוף פעולה הדוק ומקצועי בין כלל הגורמים שעובדים עם הילד בדגש על ההורים ובית הספר. אחרי 10 שנות ניהול מרכז, שבבסיסו גישה רב מערכתית עם ילדים ומתבגרים בעלי הפרעת קשב וקשיי התנהגות, הבנתי שזה פשוט לא יכול לעבוד אחרת. אני באמת חושב שאין בעיה עקרונית שילד יקבל הוראה מתקנת באופן פרטי, שעות שילוב בבית הספר, טיפול תרופתי (ובתנאי שהוא צריך) וכו'… אבל כל עוד כלל הגורמים עובדים ביחד, בשפה משותפת ובעיקר במטרה משותפת.

 

גם כשניהלתי את המרכז, וגם כיום שאני עובד עם הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות, אני מקפיד שתהיה עבודה רב מערכתית שבה כולם מדברים ביחד בשפה משותפת, כולל אני כמנחה ההורים. קל זה ממש לא, אך זה בהחלט אפשרי. לא פעם ההורים אומרים לי "פניתי לבית הספר והם אמרו שאין בעיה, ישתפו פעולה, מה שצריך" אך לא פעם כשזה מגיע לידי ביצוע – יש קשיים.

 

על חשיבות העבודה הרב מערכתית, הקשיים בביצוע והדרך שלדעתי כדאי לעשות בעבודה רב מערכתית, אני הולך לדבר בהרצאה שתתקיים בתאריך 24.3.21 בשעה 21:00 במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD, אבל היום אני רוצה לשתף אתכם בשתי סיטואציות שחוויתי בעניין של עבודה רב מערכתית. בואו נגדיר את הסיטואציות כך: "עבודה רב מערכתית מקצה לקצה". למה? מייד תבינו.

 

בשעות הצהריים השתתפתי בפגישה רב מערכתית שמתקיימת קבוע סביב נערה בכיתה י'. מדובר על נערה עם הפרעת קשב וקשיים נוספים שהוריה היקרים נמצאים אצלי בהדרכה ועובדים קשה מאוד (וגם מצליחים) בשביל להוביל את הבת היקרה לאפיקים של הצלחה ופריחה. אני עובד עם ההורים בגישת "הסמכות החדשה" (בפיתוחו של פרופ' חיים עומר) ובגישה של "לגדול אחרת" (בפיתוחה של ד"ר רונית פלוטניק). כמובן שהוכשרתי בשתי גישות אלו, ואת הידע והניסיון אני מעביר להורים. ובכן, התקיימה פגישה רב מערכתית שבסיופה פשוט עצרתי את הכל ואמרתי לעצמי "וואו! איזה יופי! תראה איך דברים זזים בצורה מרשימה ברגע שעובדים ביחד! מדובר על בית ספר רגיל (חשוב להדגיש – רגיל! לא חינוך מיוחד!) שמוגדר כהישגי. אני חושב שזה מעולה שיש גם בתי ספר כאלה ושכל ילד וילדה יכולים למצוא את בית הספר שעונה למטרות, לציפיות ויכולות. מבחינתי בית הספר הזה מהווה מודל לחיקוי לבתי ספר רבים שלעיתים טוענים "יותם, אנחנו מאוד רוצים לעזור לילד, אבל אנחנו בית ספר רגיל. אנחנו לא חינוך מיוחד. אין לנו את הכלים". אז תקשיבו… גם בית הספר מדובר הוא בית ספר רגיל, בית ספר הישגי, וזה בית ספר עם מלאאאא תלמידים. אבל בית הספר ישב והחליט לתפור תוכנית התערבות ייחודית לאותה הנערה על מנת שהיא תצליח. בית הספר החליט לרתום את מדריכת המתי"א שתשב עם הצוות ותסביר להם בצורה פשוטה, ממוקדת ומקצועית איך כדאי לעבוד עם הנערה. המחנכת, אשת חינוך בתחילת דרכה המקצועית, נרתמה לתת את כל מה שהיא יכולה למען הנערה (כולל שיחות טלפוניות קבועות, עמידה בקשר רצוף עם ההורים, חיבור בין המורים), בית הספר גייס "מורת שילוב" שמעניקה לנערה כישורי למידה בצורה מעוררת השראה, המחנכת פתחה קבוצת וואטסאפ ביחד איתי ו"מורת השילוב" על להתייעץ ביחד על דברים, מנהלת בית הספר מקפידה בצורה מדהימה (באמת!!) לקיים אחת לחודש פגישת זום על כלל הגורמים שקשורים לנערה על מנת שכולם ידברו ביחד, ההורים מיישמים כלים שבית הספר מעניק לנערה, ובית הספר מיישם כלים שההורים עובדים איתה, אנחנו מקיימים התייעצויות שוטפות ו…. הנערה פורחת! היום ישבתי על הכיסא שלי במשך שעה (מי שמכיר אותי יודע שאני לא יכול לשבת ולשתוק שעה) ואמרתי לעצמי שחבל שהפגישה הזאת לא מוקלטת כי מעבר לזה שהיא מרגשת ביותר, יש הרבה מה ללמוד ממנה. הינה… בית ספר רגיל, לא חינוך מיוחד, עם מחנכת בתחילת דרכה, מצליח לעשות עבודה רב מערכתית ומצליח להשתמש במשאבים הקיימים שיש בבית הספר ואז… אז הנערה פשוט מצליחה. כמובן שיש עוד דרך ותמיד יש על מה לעבוד, אבל אנחנו בדרך הנכונה ואני בטוח שכשהנערה הזאת תהיה בוגרת היא תזכורת את מערכת החינוך כחוויה חיובית, בונה ומעצימה, ובוודאי תעביר זאת גם לילדיה (מה שלצערי פחות קורה עם הורים בעלי הפרעת הקשב שזוכרים את המערכת החינוך בצורה לא כל כך נעימה). ברגע שבית הספר רואה את החשיבות שבעבודה עם ההורים והגורמים המלווים, וברגע שבית הספר מחליט "להפוך את העולם" בשביל הילד – זה פשוט עובד. וכאיש מקצוע בתחום אני רוצה להגיד שלא צריכים כאן המון משאבים או אנשי מקצוע סופר מדופלמים בשביל להוביל את זה לשם. צריך פשוט לתת כבוד להורים, לזכור את תפקידנו כאנשי חינוך, לחבר בין כלל הגורמים ולזכור שיש לנו את הזכות האמיתית להיות שותפים בעיצוב עתידו של הילד!

 

כמה שעות אחרי אני מקבל מייל מאמא אחרת שאני מלווה ששם כל מה שאני מנסה לעשות – זה פשוט לא עובד! מדובר על "כיתה מקדמת", עם הצהרות מכאן על לתאילנד, מדובר על מסגרת שלצערי הרב שם, אם לא נעשה שינוי משמעותי, זה פשוט ילך למקום רע. אני מניח שמי שמכיר אותי קצת מופתע שאני ככה כותב על "מערכת החינוך" כי אני מאלו שכמעט תמיד נותנים גיבוי, מראים להורים את האור שבקצה המנהרה, ובעיקר מנסים לעזור בכל דרך אפשרית כי באמת שיש המון בתי ספר שממש רוצים לעשות טוב ולהוביל את הילד להצלחה (למרות הפרעת הקשב) אך מתקשים מסיבות כאלה ואחרות, ואז אם יש משהו שאני יכול לתת – אז למה לא?! אבל במקרה המדובר עכשיו, זה פשוט לא עובד, וזה פשוט מרתיח. אפשר להגיד שבית הספר באופן מוגדר וברור מידר אותי ואת ההורים. אומנם כלפי חוץ יגידו "אנחנו בעד שיתוף פעולה עם ההורים", אך כלפי חוץ (לפחות תסתירו את זה…) הם עושים את הכל בשביל לא לערב את ההורים, להקטין אותם, ואתם יודעים מה… אני חושב שגם גורמים לסכסוך ומתח משפחתי קשה ביותר (וברשותכם לא ארחיב כרגע).

 

בקשתי מהאמא אישור לפרסם את המכתב שהיא שלחה אלי במייל. היא אישרה. כמובן שאני לא מפרסם את פרטי בית הספר או פרטים מזהים של הילדה, אך המכתב מדבר בעד עצמו. אגב, שאלתי את האמא האם היא מתכוונת לשלוח למנהל בית הספר? מפתיע (או שלא) – האמא אמרה "לא, אני מפחדת". תראו לאן הגענו… עצוב!

 

וזה המכתב:

הצעה לתיאום ציפיות בין הורים למורים…

אמנם אנחנו לא בתחילת שנה אך הייתי רוצה להעלות נקודת מחשבה לצוותי החינוך בנוגע ליחס שיתוף פעולה בין הורים למורים.

אם כל ההערכה הרבה שיש לי אליכם המורים (ויש לי הרבה!), הייתי רוצה לבקש שכל אחד יעשה חשבון נפש שלו עם עצמו בנוגע למושג  של שיתוף הפעולה ביניכם להורים. האם יש שיתוף פעולה באמת הדדי – האם כאשר ההורה מקשיב ופועל לפי ההמלצות שלכם, וחוזר אליכם עם רעיונות שיעזרו לילד, או המלצות ממומחים שעובדים עם הילד (ומוכחים כבאמת יעילים) האם באמת יש הקשבה? או שהציפיה שלכם של שיתוף פעולה מתחילה ונגמרת בכך שההורה ימלא את הצד שלו של דאגה שהילד יכין שיעורי בית, וימלא כל המלצה של אבחון וטיפול – אך אין צורך לערב בין הטיפול לבית הספר?

אני מבקשת להפוך את המושג לשיתוף פעולה אמיתי – שבו יש משקל לשתי הצדדים, ושתי הצדדים לוקחים חלק פעיל בהקשבה וקבלה של רעיונות האחר. אני לא מבקשת קבלה מוחלטת – הרי כמו שאנחנו ההורים לא תמיד נקשיב ונפעל בדיוק כפי שאתם הייתם רוצים, אני לא מצפה שאתם המורים תקחו כל דבר שההורה יגיד ויסכים איתו לחלוטין. מה שאני כן מבקשת – זה קצת יותר הקשבה לצד שלנו ההורים. אם אנחנו מביאים לכם נקודת מבט אחר או שיטת עבודה אחרת שאנחנו למדנו להשתמש בו ורואים שהילד מגיב טוב מאד לשיטה הזאת – אנא, קחו רגע, תקשיבו, תחשבו האם זה דבר שיכול להיות ישים גם אצלכם, הרי לרוב אתם המורים שלחתם אותנו לאנשי מקצוע על מנת לעזור בחיפוש פתרונות ומענים לילד. האם לא כדאי לפחות לשמוע עוד דעה, גם אם היא נראית בהתחלה כמשהו שונה מהמוכר? האם לא כדאי ליצור מצב שבו כל הגורמים עם הילד עובדים בצורה אחידה, שפה אחת ברורה?

ואני לא מבקשת שתסכימו לכל דבר. אבל תקשיבו, תהיו פתוחים, תשאלו שאלות, ואם בסוף עדיין אין הסכמה – לפחות תכבדו את הדרך שלנו. אנא זיכרו – בסופו של יום אתה המורה עובד עם הילד שלנו שנה-שנתיים, אנחנו ההורים מכירים אותו ועובדים איתו לאורך כל השנים. הגורם הכי רציף אצלו – הוא אנחנו ההורים. ונכון, אנחנו לא מקצוענים, לא מדופלמים, לא מלומדים, אך אנחנו כן עושים כמיטב יכולתינו לעזור לילד שלנו. אנחנו מגייסים אנשי מקצוע אחרים על מנת לתת לנו כלים יותר טובים, הרבה מאד פעמים מגיעים לאנשים האלו בזכותכם המורים שדוחפים אותנו ומכוונים אותנו. אז נכון – אנחנו לא יודעים הכל , ועושים הרבה טעויות בדרך, אבל זהו בסופו של יום הילד שלנו והתהליך שכנראה אנחנו צריכים לעבור. (ואגב – לא לזלזל בכם, חס ושלום, אבל אין אדם שיודע הכל, וכולנו טועים לפעמים גם כאשר הכוונות שלנו הם הכי טובות בעולם).

כמובן, שיש מקומות שהדבר הזה מובן מאליו וגם אנחנו זכינו לעבוד עם צוותי חינוך כאלו ורואים את התוצאות בילדים עצמם!  אך לצערי ישנם עוד מקומות שרואים בהתערבות כזו של הורה – "הורים מתערבים" ומבקשים מאד להשאיר הפרדה בין הילד בבית הספר לילד שבבית. הגיע הזמן שכולם ישכילו להבין שהילד לא "מתחלק" ככה ולא עובד ככה. חייבים ליצור אינטגרציה, שיתוף פעולה אמיתית, כבוד הדדי, ושפה משותפת בין כל הגורמים על מנת באמת לקדם את הילד. 

ונקודה נוספת לתשומת לב המורים האידיאלים שבאים עם כוונות באמת טובות של "להכיר את הילד לבד בלי דעות קדומות" ולכן לא מוכנים לשמוע על הילד לפני תחילת השנה. ובכן מורה יקר/ה, הנה דוגמא אחת (מתוך רבות לצערי) הנותן קצת הסתכלות אחרת….  ילד שמתקשה מאד בלימודים, כיתות א-ב עוד איכשהו סחב, בכיתה ג כבר אי אפשר היה להתעלם מהקושי והוא זכה לקבל מורה שילוב. במשך שנתיים המורה הזה למד להכיר את הילד, את צורת הלמידה שלו, את החוזקות והחולשות שלו, והצליח לבנות תכנית התערבות שתמך בילד ונתן לו אפשרות להגיע להצלחות בבית הספר. והנה – בשנה הבאה, המורה הזה עזב את בית הספר, בנוסף נכנס גם מחנך כיתה חדש שלא מכיר את הילד ודוגל בשיטה הזו של לא לקבל מידע קודם (אפילו כאשר ההורה מנסה להסביר עוד לפני תחילת השנה כדי שתנאי השטח יהיו מוכנים לילד כבר בתחילת שנה). ומה קורה??? אחרי חודשים שהילד חווה שוב את הכשלונות והתסכולים שכבר הצלחנו להוציא ממנו, הוא כבר מתייאש וכל בוקר מוצא את עצמו "עם חום" או כל תירוץ אחר העיקר לא ללכת לבית הספר. רק אז, שפתאום הילד נעלם או שפתאום המורה רואה את הילד במצוקה נפשית, רק אז הוא פונה להורה וכמובן מתחיל בהמלצות כאלו ואחרות של אבחון, הדרכת הורים, טיפול רגשי וכו'.

ואני שואלת את עצמי – למה?!? למה לתת לילד ליפול שוב?!? הרי היה תוכנית עבודה ברורה ומוכחת שעובדת עם הילד!!!! אתה בחרת לא לשמוע ממקור המידע הכי מוסמך שקיים לגבי הילד! ולמה?? כי סה"כ אני "רק" אמא שלו….

 

קראתי את המכתב וליבי פשוט נחמץ. התקשרתי לאמא והמשפט הראשון שהיא אמרה לי "וזה עוד כלום, המכתב היה הרבה יותר קשה אבל מחקתי".

 

אנשי חינוך יקרים – אני יודע שלפעמים זה לא קל לעבוד עם ילדים בעלי הפרעת קשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות. אני באמת יודע. אני לא מ"אלו" שאפשר להגיד עליהם "קל לו לדבר, הוא לא היה במערכת אז שלא יבלבל את המוח". אני הייתי במערכת, אני יודע היטב מה זה ללמד ילדים "כאלו", ועדין אני רוצה לתת את המסר הבא: יאנוש קורצ'אק היה אדם יקר, איש חסד של ממש. אבל אנחנו כבר לא חיים בתקופה של קורצ'אק שבה אין לילדים הורים ולכן קורצ'ק היה זה שהוביל. לילדים האלו יש ילדים ואני נשבע לכם שאתם תעבדו עם ההורים האלה בשיתוף פעולה, אתם לא באמת תצליחו עם  הילדים ששייכים, אני מניח שזה ברור, להורים שלהם ולא למערכת החינוך! תנו את הכבוד הראוי להורים, תקשיבו להם, ותנסו לעבוד בשיתוף פעולה עם גורמי העזר שעובדים איתם ועם הילד היקר שלהם. אני מניח שבמקום שתהיה עבודה רב מערכתית, שם נמצא את פריצת הדרך המשמעותית ביותר עבור הילד, ועבור החברה הישראלית כולה.  

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »