רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה:
עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב. כל מרואיין נתן לנו הרבה מאוד ידע, כלים ומיומנויות בהתאם לתחום ההתמחות שלו, ועל כן אני מבקש להודות לכל המרואיינים היקרים שהסכימו להקדיש מהזמן והידע שלהם, וכמובן גם לכם – מאזינים יקרים, על הזמן שאתם מקדישים בשביל ללמוד ולרכוש עוד ידע וכלים.
אני חייב לשתף אתכם שהפרק הזה (פרק 18) הוא הפרק הכי מרגש שהקלטתי. למעשה עד היום פגשנו אנשי מקצוע אלופי עולם שהעניקו לנו הרבה מאוד מהידע והניסיון המקצועי שלהם, אלא שהיום אני מזמין אתכם להאזין לאדם שהוא גם איש מקצוע, אבל בעיקר אדם שלקח את הסבל הגדול שלו ממערכת החינוך והחברה בכלל והפך את הסבל להצלחה! הצלחה כזו שמשפיעה באופן משמעותי על דור העתיד של כולנו. מעוז צעירי הצליח לרגש אותי עד דמעות – מזמן לא פגשתי אדם כל כך מיוחד, אדם שאני מאחל לו להגיע רחוק ולהמשיך להשפיע על הילדים של כולנו.
מתנה לכבוד השנה החדשה
שנה אזרחית חדשה לפנינו, ולכבודה אני מבקש לתת לכולנו מתנה… מתנה שהולכת לעשות לכם סדר משמעותי ביותר בכל הקשור לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב ולקויות למידה… מתנה שאם תחליטו לקחת אותה בשתי ידיים, תוכלו להוביל את ילדכם עם הפרעת הקשב או לקויות הלמידה לאפיקים של הצלחה ופריחה… מתנה שאם תחליטו להפנים אותה – אתם תבינו שבעבודה נכונה אפשר, באופן חד משמעי, להציל את הילדים והנערים עם הפרעת הקשב ולקויות הלמידה, ולהוביל אותם להצלחות כמו שאיש החינוך, המודל לחיקוי, האיש המיוחד – מעוז צעירי, עשה וממשיך לעשות!
את פרק 18 של פודקאסט מגזין ADHD אני מבקש להעניק כמתנה לכל ההורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב ולקויות למידה שמאבדים מתקווה או שמתקשים לראות את האור שבקצה המנהרה. המתנה הזאת היא למעשה שיחה מרגשת עד דמעות עם מעוז צעירי – נער שבקלות היה יכול להגיע למעגלי הסיכון השונים, אלא שאנשים משמעותיים בחייו הצליחו להראות לו את הדרך, אותה דרך שהוא החליט לצעוד בה, וכיום הוא כאן – מספר לנו על הדרך שעבר, על המסרים שחשוב לו שנדע ונבין, ובעיקר מראה לנו את האור העצום שבקצה המנהרה.
תשמעו סיפור…
"הייתי ילד קטן שלא הצליח להשתלב בלימודים וכל הזמן נדרש לתת הסברים ותירוצים". "זה פגש אותי בשיעורים, במבחנים ובתעודות בהן מופיעים הציונים 'מספיק בקושי' ו'בלתי מספיק'. המורה הייתה קוראת בקול את שמות הילדים בסקלה של הציונים הגבוהים, והיה ברור מי הילדים החזקים בכיתה ומי החלשים – ואני הייתי ביניהם". זה חלקיק מסיפורו המרגש (והעצוב) של מעוז, עליו נדבר בפרק הקרוב.
אז מי אתה מעוז צעירי?
מעוז צעירי הוא בעל מאפיינים של דילסקציה, דיסגרפיה, דיסקלוקליה, והפרעת קשב. מעוז היה תלמיד בסכנת נשירה, כזה ש… איך נגיד את זה בעדינות… שערי הנפילה היו פתוחים בפניו, אלא שאז מעוז מחליט לעשות מעשה מרגש. במקום לפנות לפשע, הוא פונה לאקדמיה, מסיים בהצטיינות תואר בחינוך ומפנה את זמנו לעזור לנערים שנמצאים במצב כמו שלו – נערים שאיבדו תקווה, ומעוז הגיע בשביל להחזיר אותה, ואם נדייק יותר – אז אולי אפילו לבנות אותה מחדש.
מעוז בן 35, אבא ליונתן ונשוי לשירה. בוגר תואר ראשון בחינוך מיוחד ולקויות למידה, ותואר שני בניהול מערכות חינוך ולימודיי הנחיית קבוצות. ריכז מסגרת לנערים עוברי חוק ובעל ניסיון עשיר בהדרכה והנחייה. עבד במשך 5 שנים בתנועת הצופים, ליווה מתנדבים של שנת שירות והקים שבטים של הצופים בפריפריה. במשך 3 שנים היה הרכז החינוכי של כפר הנוער "אלוני יצחק". בנוסף לכל, מנהל עסק פרטי שהוא לא סתם עסק – הוא מפעל חיים – בשם "חוגגים חינוך" במסגרתו מסתובב בארץ ומעביר סדנאות והרצאות לצוותים חינוכיים, מורים, הורים, תנועות נוער ומסגרות חוץ ביתיות.
אתר האינטרנט "חוגגים חינוך" בהובלתו של מעוז צעירי
https://www.sadnaot-education.com/
כתבה מעולה שפורסמה על מעוז צעירי:
בימים אלו מעוז מעלה הצגה חובה לכל איש חינוך, הורה, מטפל וילד – הצגה על חייו של ילד עם הפרעת קשב ולקויות למידה, ולאחריה שיחה משמעותית עם מעוז, כולל תובנות וכלים להתמודדות
ועכשיו, מוזמנים להאזין לפודקאסט המרגש שלנו – פרק 18
כניסה לפודקאסט דרך Spotify – שימו לב שצריך להוריד את האפליקציה של Spotify בשביל להאזין (או כל אפליקציה אחרת להאזנה של פודקסטים):
כניסה לפודקאסט דרך קובץ גוגל דרייב: https://katzr.net/4507b8
רוצים להאזין לפרקים הקודמים של פודקאסט מגזין ADHD?
- קבצי הפרקים בגוגל דרייב https://katzr.net/8e6d6c
- קבצי הפרקים באפליקציות https://katzr.net/9e415c
- אתר אינטרנט https://yotamw.co.il/adha-magazine/
- עמוד פייסבוק https://katzr.net/445a22
מכירים אנשים מעניינים בתחום הפרעת הקשב? מוזמנים לקשר אותם אלי בדוא"ל yotamwiskop@gmail.com
האזנה נעימה (:
יותם ויסקופ
מנחה בתחום ADHD ,לקויות למידה וקשיי התנהגות
לפרטים נוספים על יום העיון – לחצו כאן