פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

WhatsApp
Facebook
Email
יותם מארח את ליסה גרוסמן לשיחה על תפקודים ניהוליים ואימון התנהגותי לילדים עם הפרעת קשב

 

 

חברים יקרים,

 

אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (: 

 

הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת הקשב בישראל – ליסה גרוסמן.

 

ליסה היא פסיכולוגית חינוכית מומחית, מאמנת אישית מוסמכת בכירה , ומכישרה של מאמנים. ליסה עוסקת באבחון וטיפול בבעלי לקויי למידה משנת 1973, ומשנת 1996 מאמנת עם מודל אימון ההתנהגותי לילדים, מתבגרים ומבוגרים באמצעות קואצינג פרטני ומערכתי (הורים וילדים, זוגות). ליסה מציעה ללקוחותיה פתרונות מעשיים לקשיים בניהול זמן, וויסות רגשי, תקשורת בין אישית, ויצירת מוטיבציה לקראת שינוי אמיתי קוגניטיבי והתנהגותי.

משנת 1998, מנחה ליסה קורסים במסגרות רבות: אוניברסיטת תל אביב, השרות הפסיכולוגי, בית הספר לאימון פרטי של המרכז לאימון התנהגותי, ומגוון מסגרות של משרד החינוך. ב-6 שנים אחרונות ליסה מרצה ומנחה קורסים באימון הפרעת קשב והדרכת הורים אימונית באוניברסיטת בר אילן ביחידה לקדום מקצועי.

לליסה תואר M.A. בפסיכולוגיה חינוכית וM.Ed. בחינוך מיוחד. היא עבדה כפסיכולוגית חינוכית בארה”ב ובארץ במרכזים לבריאות נפש ושירותים פסיכולוגיים. 

החזון של ליסה גרוסמן בהגעה לארץ מארה”ב עם הידע בתחום אבחון ואימון בעלי הפרעת קשב היה להוביל לשינוי רגשי והתנהגותי שיאפשר לאנשים בעלי לקויי למידה בכל גיל לממש את הפוטנציאל שלהם. כחלוצת האימון האישי בארץ הצליחה להשיג את החזון.

 

ליסה מחברת הספרים פורצי הדרך מאמן המחשבות, מאמן התפקודים ויומן העצמה שלי. על שלושת אלו ועוד נדבר בפרק שלנו היום. 

 

על מה אנחנו הולכים לדבר?

 

  1. מהו ההבדל בין אימון לטיפול פסיכולוגי?
  2. האם טיפול רגשי מתאים לילדים עם הפרעת קשב ? 
  3.  מהו מודל האימון ההתנהגותי, וכיצד הוא עוזר לילדים עם הפרעת שקב?
  4. איך לבתי הספר כדאי לעבוד עם ילדים בעלי הפרעת קשב?
  5. מהם התפקודים הניהוליים ואיך באים לידי ביטוי אצל ילדים עם הפרעת קשב?
  6. היכרות מעמיקה עם הספרים "מאמן המחשבות", "מאמן התפקודים" ו"יומן העצמה אישי" – כלי עבודה מעולים שנכתבו ע"י ליסה גרוסמן. 

 

טעימה קטנה מתוך הפרק – חשוב מאוד: 

בפרק שאלתי את ליסה גרוסמן, מבכירות המאמנות ADHD בארץ ומי שהביאה לארץ את האימון ההתנהגותי לילדים ומתבגרים עם ADHD, מה דעתה על הנושא הפרוץ של הכשרת מאמנים בארץ. שיתפתי את ליסה בתחושה שלי שכל אדם יכול ללמוד אימון, לשלם כסף בשביל לפרסם את עצמו, וללא שום הכשרה אקדמית מוכרת, ללא שום בקרה ופיקוח ובעיקר ללא שום ניסיון אקדמי – חינוכי / טיפולי אמיתי, לוקח על כתפיו אחריות עצומה של התערבות מול ילד בעל ADHD שלעיתים סוחב קשיים משמעותיים נוספים. שיתפתי את ליסה בתחושה הקשה שלא מעט אנשי מקצוע הולכים ללמוד את התחום באקדמיה, מוציאים הרבה כסף, משקיעים את רוב היום בלימודים מפוקחים, הגשת מטלות ובקרה אקדמית על התוצרים, ובין היתר מרחיבים את ארגז הכלים שלהם בעזרת קורס אימון. ומנגד, יש אנשים שלא למדו שום דבר אקדמי, עשו קורס במרכז פרטי כזה או אחר (לעיתים במסווה של "איגוד"), ותוך פרק זמן קצר הולכים לעשות תהליכים עם ילדים ומתבגרים אלו. שיתפתי את ליסה שלי זה מאוד כואב לראות שאנשים ללא הכשרה אקדמית עוסקים בתחום הזה, ולמעשה נוגעים בנקודות מאוד רגישות של ההורים שלא בודקים לעומק מי האדם שעובד עם הילד, ו"קונים" סיסמאות יפות. בקשתי מליסה לתת את עמדתה בנושא: 

(דקה 37:00) מאמן שלא למד באופן מפורש אימון להפרעת קשב לא יוכל לאמן אנשים עם הפרעת קשב. בשביל זה צריך רקע מסויים והרקע לקורס שלי זה אנשים עם רקע בחינוך זה מורים, יועצות, אנשים עם נגיעה לעולם החינוך, עולם התקשורת. זו נגיעה אקדמית, ואנשים שיש להם את הרקע שהם כבר למדו אימון, כי בקורס שלי זה רק מאמנים וזה קורס מתקדם למאמנים להבין את עולם הפרעת הקשב ומודל אימוני אחר. יש הרבה דברים פרוצים. אין ממשלה בעולם שנותנת רישיון להיות מאמן. כל אחד יכול להיות מאמן. יש הרבה מאמנים מעולים שאין להם רקע אקדמי וחינוכי, ואלו לא עובדים בד"כ עם ילדים אלא מבוגרים. יש הרבה מאמנים שמגיעים מעולם העסקים והם נפלאים. במיוחד לילדים ונוער עם מי שעובד איתם אז הוא צריך להיות עם רקע אקדמי וחינוכי ומשהו שקשור לעולם ההוראה. זו הגישה וזה הרקע הכי טוב. מי שרוצה לעבוד עם אימון אז יש במערכות יחסים, בריאות ועוד… בתחום של הפרעת קשב יש מאמנים מצויינים מבוגרים ללא רקע אקדמי, אך רובם עם תואר שני. 

 

 אני מבקש להודות לליסה מכל הלב על הראיון המשמעותי הזה. אין לי ספק שלמדנו ממנה לא מעט. אני חייב להגיד שזכיתי לקרוא את שלושת הספרים של ליסה, וגם להתנסות בהם, ומדובר בשלושה ספרים שהם ארגז כלים שחייב להיות אצל כל אחד שעובד בתחום הפרעת הקשב. 

לפרטים נוספים על הספרים ובכלל על ליסה: https://lisagrossman.com/ 

 

 

כניסה לפודקאסט דרך Spotify – שימו לב שצריך להוריד את האפליקציה של Spotify בשביל להאזין (או כל אפליקציה אחרת להאזנה של פודקסטים):

 

 

 

כניסה לפודקאסט דרך קובץ גוגל דרייב:

https://drive.google.com/file/d/1yTrqnxNmTk7YtkTAxsDo90hLvl-y1IHR/view?usp=sharing 

 

רוצים להאזין לפרקים הקודמים של פודקאסט מגזין ADHD? 

 

מכירים אנשים מעניינים בתחום ADHD? מוזמנים לקשר אותם אלי בדוא"ל focusboxadhd@gmail.com 

 

האזנה נעימה (:

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD, לקויות למידה וקשיי התנהגות 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »