מזל טוב למדינה, אבל מה לגבי עצמאות והפרעת קשב? יותם ויסקופ

WhatsApp
Facebook
Email
אשר רוח בו 1

איזה יופי (: המדינה שלנו חוגגת 73 וכולנו נאחל לה, או יותר נכון לעצמנו, מזל טוב!

 

עכשיו, בואו נדבר "בקטנה" על נושא עצמאות והפרעת קשב. הורים רבים לילדים מקסימים אלו מדברים על כך שאחד החלומות שלהם זה שהילד יהיה עצמאי:

  1. שלא יצטרכו להעיר אותו בבוקר ולעבור שבעת מדורי גיהינום
  2. שהוא יכין שעורי בית מבלי שמזכירים לו 10000 פעמים (או יותר נכון מכינים לו)
  3. שהוא יהיה עצמאי ויזכור לקחת את ה"רב קו" ולא להתקשר אלי ולהגיד שהוא "שכח" אחרי שהזכרתי לו
  4. שיפסיק לחשוב שאני משרתת שלו ויתחיל להכין אוכל לבד (כי האוכל כבר מוכן לו והוא רק צריך לחמם ולאכול)
  5. שברגע שהוא מבטל משהו אז גם יתקשר להודיע (נגיד למורה לגיטרה) ולא יגיד לי "אני מתבייש"
  6. שישב איתנו במסעדה וברגע שהוא צמא (ובדיוק המים נגמרו) לא יגיד לי באוזן "תבקשי עוד מים" כי הוא אומר "פדיחה לבקש"
  7. והרשימה עוד ארוכה…

 

הורים רבים שפגשתי אומרים "יאללה.. אני מפסיק לעשות לו… שיהיה עצמאי…" ומהר מאוד הם מבינים שבמקום שהוא יהיה "עצמאי", הוא עושה יותר נזק, או במילים אחרות – הוא עושה את הדברים כמו שהוא מבין שצריך וכדאי (ולכו תבינו את הראש של ה- ADHD הזה).

מכיוון שאמרנו שהפעם מדברים על הדברים "בקטנה" אז אני ממש מתחנן שתבינו את הדברים הבאים:

  1. הפרעת קשב היא הפרעה ביצועית ולא הפרעה רגשית (אם כי יש לה תוצרים רגשיים, אך זה לא "המקור" כפי שנוהגים להגיד, אלא אם מדובר במקור של תאונה או טראומה, ואז אנחנו בדיון אחר).
  2. אחרי שהבנו שמדובר בביצוע, אז תפסיקו לבלבל להם את המוח בדיבורים "מכילים" ותתחילו להבין שעם ADHD מדברים בשפה ביצועית.
  3. אחרי שהבנו שצריך שפה ביצועית, אז תפסיקו להסביר להם מה עושים, ותתחילו להראות להם איך עושים.
  4. אחרי שהבנות שצריך להראות להם איך עושים, אז עכשיו תזכרו שילד ADHD 20 אחוז מקשיב למה שאתם אומרים, ו- 80 אחוז מסתכל על שפת הגוף שלכם.
  5. אחרי שהבנות ש- 80 אחוז זה שפת גוף, אז עכשיו תבינו שעם ילד ADHD מדבר עם חיוך (אחרת זה לא עובד), מראים לו שפת גוף סמכותית (אחרת זה לא עובד), נותנים לו כבוד (אחרת זה לא עובד), נותנים לו תקווה (כי כמעט הביצוע לא עובד טוב בפעם הראשונה), והכי חשוב זוכרים שמדובר על מבנה מוח ולא על עצלנות או "דווקא".
  6. אחרי שהבנו שלא מדובר על עצלנות או "דווקא", נזכור שכמעט תמיד יש פער של 180 מעלות בין מה שהם אומרים ומבטיחים למה שהם מבצעים, והדבר הזה גורם להורים / מורים תסכול רב. ולמה? כי הם רואים את התוצאה ולא את הדרך (רואים את המטרה ולא את היעדים).
  7. אחרי שהבנות שהם רואים תוצאה ולא את הדרך, אנחנו נפרק להם את הביצוע למשימות פשוטות אבל… תזכרו!! בלי לבלב את המוח. קצר, לעניין, ממוקד. קודם שיסיים את היעד הראשון ואז שיעבור ליעד השני.
  8. אחרי שהבנו שעושים יעד ואח"כ עוד יעד, תזכור שה"ילד לא עובד אצלנו", אלא הוא עובד אצל עצמו. הוא לא חייב לנו, הוא חייב לעצמו. ולכן, פירגון לצ'ופר חייבים להגיע.
  9. אחרי שהבנו שפירגון וצ'ופר חייבים להגיע, אז הינה טיפ – פירגון תמיד (!!) יינתן על ידי ההורים / המורים (ובבקשה בלי להגזים – לפרגן בדיוק על מה שהיה. אם עשה ציור יפה, אז להגיד "איזה יופי", ולא להתחיל להגיד עכשיו הוא יכול להיות מונה ליזה. לא לזלזל באינטליגנציה הגבוהה שלהם בבקשה), וצ'ופר תמיד ינתן על ידי הילד עצמו – שהוא יחליט מה הצ'ופר שהוא רוצה, ושהוא גם יהיה אחראי על זה. "אני מצ'פר את עצמי בגלידה שיש במקרר".
  10. אחרי שהבנות שהורה נותן פירגון והילד נותן צ'ופר, אנחנו מבינים שבכל התהליך הזה שהוצג כאן ("בקטנה", כאמור), בונים עצמאות. עצמאות של ילד ADHD (ובכלל) בונים במעשים ולא בדיבורים, ותחושת מסוגלות בונים במעשים ולא בדיבורים, וראש של ADHD בונים במעשים ולא… בחפירות!

רגע לפני שנפרדים ומאחלים מזל טוב למדינה, אני מבקש שנזכור כולנו שלא היינו כאן במדינתו היפה ללא כל החיילים, השוטרים, אנשי השב"כ והמוסד, ואזרחי המדינה שחירפו את נפשם למען כולנו. אני חושב שיום הזיכרון הוא יום חשוב ומשמעותי, אך ארצה להציע לכולנו לזכור את אותם האנשים שלא רק ביום הזיכרון, ולא רק בצפירה או שירים, אלא בביקורים קבועים באנדרטאות, אתרי הזיכרון והמורשת, ביקור אצל משפחות הנופלים, קיום טקסים משפחתיים ומתן כבוד לכל אדם שנפל, זאת באמצעות הנחת פרח באתרי ההנצחה וניקיון הסביבה של אותו אתר (שלצערי הרב לא באמת מקבלים את הכבוד הראוי מצד המטיילים והרשויות). זכרו שלחנך ילד זה לא רק לפנות צלחת מהשולחן או לסדר את החדר. לחנך ילד זה גם לחשוף אותו לערכים, לציונות ולמורשת, שכן אם הוא יראה שלהורים זה חשוב – אז לו זה יהיה חשוב. כשאתם נוסעים לחופשה משפחתית והולכים להנות בבריכה, תזכרו שבדרך למלון יש לפחות אתר הנצחה אחד לזכרו של לפחות אדם אחד שתרם לכך שאנחנו נמשיך להיות כאן. אותו אדם כבר לא יזכה להנות בבריכה, אבל אנחנו, ובעיקר ילדנו, יזכו להניח לכבודו פרח. דקה מהחיים יכולה להשפיע מאוד על עיצוב עתידו ואישיותו של הילד.

התמונה לקוחה מתוך אתר מכינת "אשר רוח בו" בניהולו של מר מושיק וולף. מכינה זו היא מבחינתי ארץ ישראל היפה, והיא מבחינה המודל הערכי והאנושי לכל אדם. לדעתי התמונה משקפת את המתנה שהמדינה קיבלה – מכינה שמעצבת את דור העתיד… דור שלפעמים שוכחים אותו. במוצ"ש הקרוב (17.4.21) אני הולך לדבר, בין היתר על המכינה היקרה הזאת, במסגרת ההרצאה שלי על ADHD, עבריינות נוער ומערכת החינוך. לפרטים: https://katzr.net/b13968

 

אני מזכיר לכם שאני כאן לרשותכם בכל שאלה, בקשה ועניין. הייעוץ ניתן ללא תשלום ומכל הלב למען הנצחתו של אבא שלי, תת – ניצב אורי ויסקופ ז"ל.

מוזמנים לקרוא פוסטים נוספים ב"מגזין ADHD" באתר שלי https://yotamw.co.il/adha-magazine/  ובפייסבוק https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1

יום הולדת שמח לכולנו,

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD, לקויות למידה וקשיי התנהגות

 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »