איך לעבור בשלום את "סופת כרמל" שבדרך עם ילד ADHD? כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם

WhatsApp
Facebook
Email
מזג אוויר

 

השבוע צפוי להיות אירוע חגיגי – "סופת כרמל". מדברים על זה שהולך להיות קר, גשום מאוד ורוח חזקה. טוב נו… האמת שאני מת על החורף ומת על מזג אוויר כזה, אבל לא כל אחד אוהב את זה, בטח אם תצטרכו "להיתקע" עם ילד ADHD (או יותר מאחד) בבית.

 

אם בטעות אתם לא יודעים למה הכוונה ב"סופת כרמל", או רוצים לדעת למה היא זכתה לשם הזה, או רוצים לקבל המלצות בטיחותיות, כנסו לקישור: https://katzr.net/bec030

 

אז כהרגלי, נסתי לחשוב על כמה טיפים אפשריים שיוכלו לעזור לכם להנות מהסופה הזאת כמו שאני מתכנן להנות ממנה:

 

טיפ 1: על וויסות חושי והפרעת קשב כבר שמעתם?

אני מניח שכל הורה ממוצע לילד ADHD ממוצע מכיר את הקטע שאומרים לילד "תיקח מעיל, קר בחוץ" והוא אומר "לא רוצה, לא קר לי". מכאן, תגובת ההורים כבר קשורה לגיל של הילד. הורים לילדים צעירים עם ADHD בטח יחייבו את הילד לקחת את המעיל, הורים לילדים גדולים עם ADHD יבינו שכנראה בכוח זה לא ישתלם כי אז הילד "ישכח" את המעיל באיזה מקום נידח. לא פעם, אחד המאפיינים של ילד עם ADHD הם הקשיים בוויסות חושי. אלו אותם קשיים שאין כל כך קשר בין מה שקורה בחוץ למה שקורה בפנים. בחלק מהמקרים הם לא מרגישים שקר להם (כמו שהם לא מרגישים שהם עייפים) ואז המעיל "מעיק" עליהם. אני ממליץ תחילה להגיד לילד שהוא צריך לקחת מעיל. אם לקח והכל בסדר – סבבה. הצלחנו! אם הוא לא מסכים, אני ממליץ לקשור לו את המעיל לתיק ולהגיד לו שאם בסוף הוא רואה / מרגיש שקר לו, אז שלא יהסס ללבוש את המעיל. להגיד לכם שהייתי עכשיו נכנס ל"מכות" איתו על זה? לא…. אם יש לכם קצת זמן פנוי, מוזמנים להאזין לפרק הפודקאסט שהקלטתי עם קולגה יקרה – נעמי לאלאזר, שעוסק בדיוק בנושא של וויסות חושי והפרעת קשב: https://katzr.net/be9d5b

 

טיפ 2: תנשמו! זה לא הזמן עכשיו להתעצבן על הילד שהוא נכנס עם נעליים מלוכלכות הביתה.

תזכרו שעצבים שלהם עליו = עצבים שלו עליכם. לפני שאתם נכנסים לבית תזכרו שאתם צריכים להיות עכשיו כמה שעות (אולי אפילו הרבה שעות) עם הילד, וזה לא הזמן למתח, פיצוצים וצעקות. אם תגידו לילד בחיוך, ללא עצבים, ללא צרחות, ש"יש מצב שלא שמת לב שהנעלים לכלכו את הרצפה, בוא ננקה ביחד" אז זמן הניקיון יחסוך את זמן העצבים.

 

טיפ 3: ארוחת ערב משפחתית.

אין, פשוט אין כמו לשבת כולם בסלון, עם כירבוליות, ולאכול מרק חם. אהה… אבל רגע… מכירים את הקטע הזה שהכנתם מרק, השקעתם, עבדתם קשה ועכשיו השובב הזה אומר לכם שהוא לא אוהב את המרק הזה? ואז אתם צועקים עליו שהוא תמיד אוכל אותו? בקיצור… זה קשור, בין היתר, למעברים ושינויים (עזבו, לא ניכנס לזה עכשיו…). פשוט על הבוקר להגיד לילד במסגרת "הטרמה" (הכנה) שהיום בערב הולך להיות קר ולכן אתם עושים זמן משפחתי משמעותי, ואתם תכינו מרק טעים. זה הזמן להגיד לו מה המרק, ולהגיד לו שהולך להיות כיף ולהגיד לו שאתם בטוחים שהם יהנה. לרוב, הטרמה כזאת, תוכל לסייע לעבור ערב כייפי. אבל!!!! בבקשה!!!! זה לא הזמן לאתגר את הילד עם מרק שבדיוק למדתם בפייסבוק איך להכין!!!!! תעשו את הקל, המוכר והטעים ופשוט תהנו מזמן משפחתי.

 

טיפ 4: הילד הולך לבית הספר וסביר שלא יוכל לצאת בהפסקה למגרש כי יש גשם. אז מה עושים?

טוב… ברור שזה אתגר… בעיקר לצוות ההוראה, אבל גם לילד. אפשר לשלוח עם הילד משחק מגניב (שבכללי בית הספר מותר להביא) ולעודד אותו לשחק עם הילדים. אפשר להגיד למורה מראש שאתם עושים את זה, כי לרוב ADHD בא עם קשיים חברתיים ואתם לא רוצים שעכשיו יהיה פיצוץ בבית הספר כי הילדים לא רוצים לשחק איתו (הילד תכנן משהו, זה לא הולך כמו שהוא תכנן, ברור לכם מה הולך להיות….). שיתוף ושילוב המורה בתהליך יכול בהחלט לסייע.

 

טיפ 5: ואם כבר קר בחוץ, ולילד יש קצת קשיים חברתיים, אז לא נעשה חגיגה?

שווה לכם לשלוח עם הילד עוגת שוקולד טעימה ולהגיד לו (בתיאום עם המורה, כמובן) לחלק בכיתה. זה תמיד כיף. אבל זה עוד יותר כיף אם המורה תזרום איתכם ותסכים שאתם תשלחו עם הילד כמה טרמוסים. חחחח אני יודע מה התגובה שלכם עכשיו…. הילד שלי??? טרמוס??? סבבה… אז בתיאום עם המורה, תסעו עם הילד לבית הספר ותעזרו לו פשוט לחלק. ואם המורה זורמת איתכם ומוכנה לעשות את זה באמצע היום, אז פשוט תכינו לילד את הכל בתוך הטרמוס (סוכר, תה, כוסות, עוגות….) ותבקשו מהמורה רק למלא במים חמים (עם קצת מים קרים) והינה חגיגה כיתתית, ועוד דרך של הילד להשתלב.

 

טיפ 6: זוכרים את הקטע של החוסר וויסות? מקלחת לא תמיד תעזור כאן….

לדעתי, אם הילד לא ממש מלוכלך, אפשר לוותר לו על המקלחת שכן אם יהיה לו קר אז קור (כמו חום) יכול להוביל להתפרצויות זעם. אבל אם בכל זאת אי אפשר לוותר (כי בדיוק היום, בקור, איכשהו הוא ממש הזיעה) אז סבבה – תדאגו לחמם את החדר לילד ותזכרו שאם טוב לו במקלחת הוא לא יצא ממנה (ואז פתחתם חזית עם יתר בני הבית חחחחח).

 

טיפ 7: זהירות ממכשירי חשמל, חימום, גז וכו'…

בבקשה לראות שהילד לא בודק בדיוק עכשיו את החשמל (מה קורה אם…), בבקשה לראות שהילד סוגר את החימום במקלחת ולא (!!!!) משפריץ מים על החימום לראות מה קורה עם המים פוגעים בו. בבקשה להשתמש רק במכשירי חימום תקינים.

 

טיפ 8: שטח "מת" בלו"ז של הילד = בעיות

אז הינה… אתם יודעים שהולכת להיות סערה… אם החוגים של הילד מבוטלים, הטיפולים שלו לא מתקיימים, ואתם מתכננים להישאר בבית, אז בבקשה להכין לו לו"ז מותאם – לו"ז כרמל. בבקשה לא לצפות שהוא יעסיק את עצמו לבד (או כי הוא יתקשה בזה, או כי אתם תתבאסו שנתתם לו לתכנן את הזמן לבד), ובבקשה תזכרו ששעמום מוביל הרבה פעמים לבעיות. אפשר לצפות ביחד בסרט, אפשר משחקים משפחתיים, אפשר להכין ארוחת ערב ביחד, אפשר לעשות חידון משפחתי (ממש לכתוב חידות על בני הבית), אפשר לעשות "זום" עם המשפחה המורחבת, ואפשר גם להקשיב לפודקאסטים של "מגזין ADHD" (:

 

טיפ 9:  הילד נמצא בטיפול? אתם נמצאים בהדרכה? זה הזמן להתייעץ עם המטפל / מנחה

אני מאמין שהמטפל של הילד או המנחה שלכם ההורים יוכל לתת לכם עוד הרבה רעיונות שווים איך לעזור לילד (ולכם) בזמן הסערה. תזכרו בבקשה שנכון שזה רק כמה שעות (או ימים בודדים), אבל בשביל ילד עם הפרעת קשב זה יכול להיות המון, ואתם כבר מבינים מה יכול להיות. הרבה פעמים נוכל לעשות התאמות לילד בהתאם לפרופיל התפקודים הניהוליים שלו, ועל כן חשוב להתייעץ עם המטפל של הילד או עם מנחה ההורים שלכם.

 

מאחל לכולנו "סופת כרמל" נעימה (:

יותם

 

  • לקריאת חומרים משמעותיים בתחום ADHD כנסו: https://katzr.net/799d9f
  • להצטרפות לתפוצת הווטסאפ המקצועית של "מאירים את הדרך להורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב" כנסו: https://katzr.net/43489c
  • להצטרפות לקבוצת הפייסבוק "מגזין ADHD" כנסו: https://katzr.net/445a22

 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »