אין איש מקצוע שלא מכיר את פרופ' חיים עומר – האיש שעומד מאחורי תפיסת "הסמכות החדשה" בהקשר של הורות, מערכת חינוך וקהילות רבות.
ולמי שלא מכיר, חיים עומר, פרופסור אמריטוס מאוניברסיטת ת"א, הוא המפתח והמייסד של גישת "ההתנגדות הלא-אלימה", המיועדת לעזור להורים, אנשי מקצוע והנהגות קהילתיות להתמודד עם תופעות בעייתיות של ילדים ונוער. הגישה מוכרת גם בשמה הקודם "הסמכות החדשה".
הוא חיבר 11 ספרים, שתורגמו ל-12 שפות, כשהידועים שביניהם הם: "מעשה הסיפור הטיפולי (יחד עם נחי אלון), שיקום הסמכות ההורית, המאבק באלימות ילדים, הסמכות החדשה, פחדים של ילדים ועוד ספרים רבים. הוא גם חיבר יותר מ-80 מאמרים שפורסמו בכתבי עת מובילים בתחום. בנוסף לפיתוח המושגי והקליני, הוא יצר בסיס מחקרי איתן לשיטתו. השיטה הוכיחה יעילות בטיפול ומניעה במצבים כמו: הפרעת קשב וריכוז, בעיות התנהגות ואלימות של ילדים, נוער עובר חוק, אלימות וכאוס בבתי ספר, ילדים עם הפרעות חרדה, ילדים עם הפרעה כפייתית, סירוב בית ספר, מתבגרים ובוגרים עם הפרעה אוטיסטית בתפקוד גבוה, הורים אומנים, שימוש לרעה במחשבים וסמרטפונים, נהיגה מסוכנת אצל צעירים, מתבגרים עם סוכרת נעורים, נערים המשתייכים לחבורות רחוב ונערות הנתונות לניצול מיני.
בפרק שלנו היום אנחנו הולכים לדבר על סמכות הורית בכלל ועל סמכות הורית לילדים עם הפרעת קשב בפרט. פרופ' חיים עומר ישתף אותנו בידע הרב שצבר בתחום, ויתן לנו מספר כלים מעולים לעבודה.