התערבות רב מערכתית חינוכית קוגניטיבית-התנהגותית C.B.T למורים, הורים ותלמידים בתחום הפרעת הקשב וקשיי התנהגות

למי שלא מכיר, אני יותם ומאז שנת 2008 אני חי ונושם את עולם הפרעת הקשב ADHD בערך 24/7. נהלתי קהילתי מהגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועוברי חוק; מלמד באקדמיה; מכשיר ומלווה צוותים חינוכיים ומפתח תוכניות בתחום הפרעת הקשב והתנהגויות סיכוניות. יש לי הרבה מאוד ידע וניסיון במערכת החינוך ובעיקר אני יודע איך לתת למורים ידע וכלים מעשיים שעובדים באמת!!

 

התוכנית מאושרת במאגר התוכניות של משרד החינוך, מאגר שילוב והכלה, מערכת "טלדור", ומערכת גפ"ן
(מספר תוכנית: 7249)

התוכניות מתאימות ל:  גילאי גן חובה עד כיתה יב' | כלל המסגרות: חינוך רגיל, כיתות מקדמות, חנ"מ כוללני, פנימיות וכפרי נוער, קידום נוער, קהילה | כל המגזרים, אם כי התוכן מועבר בעברית בלבד | פעילות בפריסה ארצית

רציונל התוכנית:

הפרעת קשב היא לא הפרעה רגשית, אלא הפרעה נוירו-קוגניטיבית. מדובר על הפרעה ביצועית במסגרתה התלמידים יודעים טוב מה צריך לעשות, אך הם לא יודעים איך צריך לעשות. זוהי הפרעה שבאה לידי ביטוי בפגיעה בתפקודים הניהוליים של התלמיד בכל תחומי חייו. הפרעה זו מאתגרת מאוד את מערכת החינוך שנדרשת להתמודד עם תלמידים עם קשיי וויסות, התנהגות, פרשנות ועוד…

כותב התוכנית, מומחה בחינוך המיוחד שמכיר טוב את מערכת החינוך ואת האתגרים שבהוראת תלמידים עם הפרעת קשב, טוען שהצלחה בבית הספר הוא הטיפול הטוב ביותר לתלמידים, וכי המורים הם המפתח המרכזי לשינוי חיובי ומשמעותי בקרב תלמידים אלו. כמו כן, כותב התוכנית טוען שהטיפולים הפרא-רפואיים רגשיים שיש במערכת, פחות רלוונטיים לאוכלוסייה זו, ויכולים לשמש כמעטפת טובה, אך לא יכולים להחליף התערבות ממוקדת ומקצועית בתחום התפקודים הניהוליים, שחשוב שתעשה ע"י צוותי ההוראה, בשיתוף עם ההורים והתלמידים עצמם.

מחקרים רבים מראים את חשיבות ההתערבות הרב מערכתית כבסיס להצלחה עם תלמידים אלו. התערבות זו צריכה לכלול שיתוף פעולה הדוק ומקצועי בין כלל הגורמים שעובדים עם התלמיד, בדגש על בית הספר, ההורים, התלמיד והקהילה. עוד טוענים המחקרים שגישת הטיפול היעילה ביותר לתלמידים אלו (ללא קשר לטיפול תרופתי) הוא הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי CBT שהוכיח את יעילותו במגוון תחומים, ובכלל זה בתחום הפרעת הקשב.

כותב התוכנית מבין שמורים הם לא אנשי טיפול, אולם הם הגורם המרכזי והמשמעותי שעובד באופן שוטף עם התלמידים ושבוודאי רוצים את טובת התלמיד והצלחתו, זאת כמובן עם ההורים שגם הם מומחים לילד שלהם. על כן, בנה תוכנית ייחודית וראשונה מסוגה – התערבות חינוכית קוגניטיבית-התנהגותית לתלמידים עם הפרעת קשב. תוכנית זו מבוססת על תהליך CBT שעבר התאמות מקצועיות לאנשי חינוך, הורים ותלמידים, והכל בתוך פרוטוקול מקצועי שעתיד להיות מבוסס נתונים ומחקר.

כמו כן, התוכנית מבוססת על המאפיינים והצרכים של מערכת החינוך, והיא לא "מנותקת" מתרבות וסדרי העבודה של מערכת החינוך. התוכנית לוקחת בחשבון את פעילותו המבורכת והמשמעותית של האגף ללקויות למידה והפרעת קשב והאגף לילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך, ורואה בה כהשלמה למודלים המגוונים שאגפים אלו מובילים בהצלחה במסגרות החינוכיות השונות.

קהל היעד:

  1. מורים לתלמידים עם מאפיינים של הפרעת קשב והפרעות התנהגות בכיתות א' עד יב'. אין מגבלה למספר המורים.
  2. תלמידים עם מאפיינים של הפרעת קשב ו/או הפרעת התנהגות בכיתות א' עד יב'. עד 10 תלמידים.
  3. הורים לתלמידים עם מאפיינים של הפרעת קשב ו/או הפרעת התנהגות בכיתות א' עד יב'. הורים של עשרת התלמידים.

 

היקף פעילות

תוכנית שנתית. התוכנית ניתנת לשינויים, כולל במספר המפגשים, בהתאם לבקשת בית הספר.

 

דרכי הפעלה ודרכי הוראה

ההדרכה למורים וההורים יכולה מועברת באמצעות מפגשים מקצועיים פרונטאליים / זום. המפגשים כוללים מצגות, סרטונים, המחשות ובעיקר כלים פרקטיים להתמודדות. כלל הכלים יותאמו באופן ישיר למסגרת החינוכית.

ההדרכה לתלמידים מועברת בבית הספר, בזמן הלימודים, בחדר ייעודי שיוקצה.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות ליותם ויסקופ

טלפון: 050-6712091

דוא"ל: yotamwiskop@gmail.com

אתר: www.yotamw.co.il

 

מנהלי בתי ספר יקרים,

אתם לא מעוניינים בתוכנית הרחבה והמשמעותית שלי? אבל כן רוצים לשמוע מה יש לי להגיד? 

ניתן להזמין אותי למפגש חד פעמי (:

ההרצאה שלי מוכרת במערכת גפ"ן: 47874