היום התארחה צביה אנפנגר אלמליח, אשת חינוך פורצת דרך ומנכל"ית "צופן יהלום" – יזמות והכשרה לחינוך ולמנהיגות, במסגרת מיזם "זום על הקשב" – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD.
ההרצאה של צביה עסקה בתובנות משמעותיות מאוד מעולם החינוך, תובנות המבוססות על התקופה שניהלה בית ספר לנוער בסיכון, את מחלקת החינוך במועצה אזורית לכיש ובכלל מכל שנותיה בעולם החינוך.
צביה כתבה את הספר "לא תחזיקי כאן חצי שנה". זה מה שאמרו לה לפני שהתחילה לנהל בית ספר לנוער בסיכון. לא רק שצביה החזיקה שם הרבה יותר מחצי שנה, צביה הפכה את חייהם של עשרות מתבגרים בסיכון לחיים טובים ומשמעותיים. מי ששמע היום את צביה הבין שהיא לא רק סיסמאות ומשפטים יפים. צביה היא כולה נשמה, כולה לב וכולה "רוח פרצים" שרואה רק את הטוב שבאדם באשר הוא.
הינה מספר תגובות שהתקבלו מיד לאחר ההרצאה:
אנשי חינוך והורים שמעוניינים לקנות את הספר הזה שהוא ממש אוצר והרבה יותר מעוד ספר, מוזמנים למלא את פרטיהם וצביה תיצור קשר באופן אישי לגביית תשלום ותיאום משלוח – לחצו כאן
מוזמנים לבקר באתר של "צופן יהלום" – לחצו כאן
צביה היא אחת מאנשי המקצוע המובילים שלוקחים חלק במיזם "זום על הקשב". מוזמנים להצטרף למפגשים הבאים שלנו. לפרטים והרשמה ללא תשלום – לחצו כאן
תקציר ההרצאה "לא תחזיקי כאן חצי שנה"
ותובנות משמעותיות לחיים
נכתב ע"י צביה אנפנגר אלמליח
(חשוב: כל הזכויות שמורות לצביה אנפנגר אלמליח)
הורים, מורים יקרים יקרים,
תודה על השתתפותכם בהרצאה בזום "להיות הורים, מורים משמעותיים".
שמחתי מאוד לקבל את התגובות החמות שלכם בתום ההרצאה.
בהמשך להרצאה מצורפים 6 השלבים במודל ההגשמה וכלים שיסייעו לכם ולילדיכם להתנהג כמנהיגים:
-
כלי ראשון: להחזיק את הרצון, להיות תומכי לחימה.
תבדקו מה הילד שלכם רוצה ותראו במה אתכם יכולים לתמוך ולסייע: להסיע לחוג, לשבת קצת לסייע עם שיעורים, לעזור בקימה כשצריך לקום מוקדם. ועוד ועוד..
-
כלי שני: להאמין ולסמוך.
כשאנחנו סומכים על מישהו, אנחנו סומכים אותו.
א. להטיל משימות נחוצות העומדות בסדר גודל שהילד יכול לבצע.
לבקש ממנו דברים שהוא מסוגל לעמוד בהם, מתוך אמון שיצליח, שזה יקרה: וללוות את העשייה בחיזוקים מותאמים:
"וואו עשית את זה מהר". "הספקת לבצע את הכל לפרטי פרטים", "אתה זוכר את כל הפרטים", "הראת אחריות מעל
ומעבר בדאגה לאחיך". "יישר כוח" .
מומלץ לא לקרוא לילד בשמות תואר כגון: "מלך".. "נסיך" וכו'.. כי זה מחליש אותו וגורם לו לאבד פרופורציות .
אם עכשיו הוא הוריד זבל והוא מלך, אז לאן כבר יש לשאוף?
ב. חשוב להאמין באמת, לא לשדר משהו מזויף.
-
כלי שלישי: להתאמץ – לא לוותר לו ולא לוותר עליו
אל תיקחו מילדיכם את הצורך להתאמץ. זה שלהם. ההצלחה מתוקה יותר אחרי שאנחנו מתאמצים לצאת מאזור הנוחות שלנו.
-
כלי רביעי: לתכנן גבולות גזרה ולקבוע יחד לו"ז
כשיש סדר יום ניצחתם!
אם למדתם את הילדים התנהלות בלוח זמנים מסודר, נתתם להם כלי יקר ערך לניצול המשאב היקר ביותר בחיים.
- כדאי לתלות לוח חודשי גדול במקום מרכזי בבית ולסמן עליו בצבעים את האירועים. ימי הולדת, שמחות,
משימות משפחתיות, חגים וכו .'
- מתוכו לגזור לכל אחד מהילדים לוח שבועי עם צבעים וסמלים.
- מתוכו לגזור לוח יומי – כל אחר צהריים ליום שלמחרת.
מתי המחשב אצל כל ילד, מתי מבשלים יחד , מתי מתעמלים , מתי לבד, מתי ביחד , מקלחות וכו .. '
סדר יום לא רק שיפתור לכם את ה"הוא תפס לי וכו "..'אלא ילמד את הילדים שיעור לחיים. (התייחסות בלוח זמנים – פעילות לבד, פעילות ביחד, תפקידים בבית, לימודים, ספורט, אמנות, זמן ארוחות, מקלחות, זמן לטלוויזיה ותכניות מומלצות …)
- כלי חמישי: להתכוון – כוונה טובה, ראיית הטוב והאחדות,
אחד עם השני ובשביל השני ולא על חשבון השני.
- משחק ביום שישי בערב עם כל המשפחה " – תודה על.."
-
כלי שישי: לנקות
זמן להוציא את כל מה שלא אוהבים במשפחה שלנו בהחלטה משותפת.
לדוגמא: אצלנו בבית מדברים בקול וצועקים בואו נחליט לדבר בנחת ובאופן מכובד..