אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

WhatsApp
Facebook
Email
Portrait of happy boy with book looking at camera

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת הורית" בפיתוחה של ד"ר רונית פלוטניק, ובוגר גישת "הסמכות החדשה" בפיתוחו של פרופ' חיים עומר בבית החולים שניידר לרפואת ילדים), מאמן מוסמך בתחום הפרעת הקשב ולקויות למידה בגישה קוגנטיבית-התנהגותית, בוגר הכשרות להנחיית קבוצות לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב ובעיות אלימות, בוגר קורס ביו-פדבק וכן בוגר השתלמויות מקצועיות נוספות ומגוונות בתחום הפרעת הקשב וקשיי התנהגות.

במשך עשור הובלתי את המרכז הקהילתי הגדול בארץ להתערבות רב מערכתית עם ילדים ומתבגרים בעלי הפרעת קשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות. כמו כן העברתי עשרות סדנאות בנושא התערבויות עם ילדים ונערים אלו, בדגש על נערים עוברי חוק עם הפרעת קשב.

כיום אני עוסק בהדרכת הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, קשיי התנהגות והתנהגויות סיכון. כמו כן אני שותף בתהליך הכשרה של מפעילי מבדק MOXO (כלי עזר ממוחשב בתהליך הערכה של הפרעת קשב), מוביל את מיזם FOCUS BOX ADHD – ארגז הכלים המקוון למיצוי יכולות של אנשים עם ADHD ומפעיל באהבה גדולה את מיזם "ZOOM על הקשב" – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD.


 

לאחרונה אני מקבל פניות של מכרים ששואלים:

"מה אתה חושב על בית ספר XXX?"

"אתה מכיר בית ספר שיכול להתאים לילד שלי עם הפרעת קשב?"

"שמעתי שבית ספר XXX הוא על הפנים"

 

אז תחילה חשוב לי להגיד בהקשר של בחירת בית ספר שמדובר על משימה מאוד לא פשוטה. הרשת מלאה בפרסומים של בתי ספר שמצהירים על חינוך ייחודי, מותאם, מענים אישיים, יחס אישי ועוד ועוד ועוד. לא פעם שמעתי הורים שרשמו את הילדים שלהם לבית הספר המדובר ובסוף התאכזבו. אז למענכם הורים מבולבלים אני רוצה לתת מספר טיפים:

 

ראשית, בואו נצא מתוך נקודת הבנה וקבלה שיש בתי ספר מעולים שיכולים לעשות עבודה מעולה עם הילדים שלנו.

שנית, בואו נזכור שהורה שחושב שהוא ירשום את הילד שלו לבית הספר (ילד עם קשיים של הפרעת קשב ו/או לקויות למידה) ובית הספר "ישבור את הראש" מה לעשות עם הילד ואיך לעזור לו, אז שידע שהוא עושה טעות ושהילד שלו הולך לשלם מחיר יקר.

שלישית, הורה שיבין שרק עבודה רב מערכתית תוביל להצלחה – הוא הורה שבהחלט עושה התאמות של המערכת לילד שלו (עבודה רב מערכתית הכוונה שיתוף פעולה הדוק ומקצועי בין כלל הגורמים שקשורים לילד בדגש על גורמי הטיפול שלו, שני ההורים ולא הורה אחד, בית הספר והילד עצמו).

 

אחרי שעשינו "יישור קו", הינה כמה טיפים שחשוב לי לתת לכם באופן אישי:

  1. אל תסתפקו בפרסומים של בתי הספר. פרסום נעשה בשביל למשוך קהל לקוחות ולפעמים משתמש במילים מפוצצות בשביל למשוך אותם. צריך לראות בעיניים, להרגיש בחושים ובעיקר לדבר עם צוות בית הספר באופן ישיר, ולא להסתפק בעיצוב יפה של דף (או אפילו של קירות בית הספר).
  2. אני פחות ממליץ לפנות להורים אחרים שיש להם ילד עם קשיים ולשאול "מה אתה חושב על בית הספר XXX?" . למה אני פחות ממליץ? לא פעם ראיתי שיש בתי ספר שעושים עבודה יוצאת מן הכלל עם הילד אך ההורים פשוט לא שם (מסיבות מגוונות) ואז ההורים ממש "יורדים" על בית הספר ולא ממליצים, בעוד שבית הספר אכן עושה עבודה יפה אך ההורים עדין לא מקבלים את הקשיים של הילד. יש גם סוג של "חוק מרפי" שאנחנו שואלים בדיוק את ההורים האלו, ואז חבל.
  3. אני כן ממליץ לכם ללכת לימים פתוחים, לראות, להתרשם, לנשום, ולחוש את בית הספר. זכרו שלא פעם מפגישים אותנו עם תלמידים מלאי הצלחות, ולא תמיד עם כאלו שמתקשים (וזה בסדר… אחרי הכל הם רוצים לשווק וזה בסדר). למה כן ללכת ליום הפתוח? בשביל לקבל התרשמות ראשונית (שהרבה פעמים גם די מדויקת). אני רוצה להמליץ ללכת עם הילד שלכם שגם הוא יתן את דעתו, אך תזכרו שבגיל של החט"ב הילד לא פעם יבחר את בית הספר שחבריו הולכים (שגם לזה צריך לתת משקל) או בית ספר שהוא יודע ששם עובדים פחות קשה (אם מצב המוטיבציה שלו כבר ממש ירוד).
  4. לדעתי מומלץ לא לבחור בית ספר בכפייה, אלא בשותפות איתו. אם יש לכם עזרה מקצועית (הדרכת הורים ו/או התערבות עם הילד), נכון יהיה שאותו גורם יהיה שותף לחשיבה ולהחלטה.
  5. לאחר שהייתם בביקור בבית הספר, חשוב מאוד לתאם פגישה עם הנהלת בית הספר (אם יש לכם גורם מקצועי שעובד איתכם, אז נכון יהיה שגם הוא יצטרף) ולספר על הילד. אנא מכם לספר את הדברים המדויקים, ולא לנפח / להקל. לספר על הכוחות והקשיים, לספר מה עובד איתו ומה לא עובד, להציג אבחונים ובסוף לשאול שלוש שאלות:
  • האם לדעתכם הילד שלי מתאים לבית הספר שלכם? עזבו רגע ילדים אחרים… בואו נדבר על הילד האישי שלנו.
  • אם כן, אנא הסבירו לי איך לדעתכם תוכלו לעזור לו?
  • איך בית הספר רואה עבודה רב מערכתית ושיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים שקשורים לילד?

זכרו ששותפות ועבודה רב מערכתית עם בית הספר מגייסת אותם כבר מהתחלה וזה ממש חשוב.

  1. עכשיו, אחרי שיש לכם תובנות (מהיום הפתוח ומהשיחה עם ההנהלה) אפשר לשאול את הציבור את דעתו כשאני ממליץ לשאול אנשים שאתם בוטחים בהם ושגם מכירים את הילד, ולא לשאול בפייסבוק שלרוב האנשים שם לא מכירים את הילד שלכם ואתם יכולים לקבל החלטה על בסיס זה, וחבל!

 

עכשיו ננסה לכתוב מהו לדעתי האישית בית ספר שמותאם לילד עם ADHD, לקויות למידה וקשיי התנהגות:

  1. בית ספר קטן שרואה כל ילד, ושהילד לא נבלע בין 3,000 תלמידים.
  2. בית ספר שבו אתם יושבים עם מורה (או מורים) ואתם מרגישים שהם קוראים ומבינים את הילד שלכם.
  3. בית ספר שמצהיר שהוא יהיה מוכן לעבוד עם כל גורם מקצועי מטעמכם, ואף נותן לכם דוגמאות למצבים דומים.
  4. בית ספר שמביא גישות למידה חדשניות ולא מלמד "כמו פעם". אתם אמורים להרגיש את זה שתסתובבו בביה"ס.
  5. בית ספר שנותן מקום מרכזי לערכים, אבל לא בסיסמאות, אלא בעשייה (כמו התנדבויות בקהילה, מפגשים עם אנשים משפיעים ועוד…). בית ספר שחושף את הילדים לתכנים ערכיים וייחודיים להרחבת עולם הידע שלהם.
  6. בית ספר שהילד שלכם מסתובב בו ונותן לנו הרגשה שהוא אכן רוצה להיות בו (שימו לב רק שזה לא תמיד קורה ולכן כדאי להתייעץ גם עם הגורם המקצועי שעובד איתכם).
  7. בית ספר שאתם מסתובבים בו (עדיף שלא ביום הפתוח, אלא "סתם" באיזה יום בשבוע, כמובן בתיאום ובהתאם לכללי בית הספר) ואתם רואים ילדים שמחים, אווירה טובה, לוחות שמתארים עשייה, ניוזלטר של בית הספר ושהצוות שרואה אתכם מקרין לכם חום ואהבה (הורים יודעים להרגיש את זה).
  8. בית ספר שבפגישה המקדימה הציג לכם עקרונות לדרך עבודה עם הילד שלכם, כשבבסיסה הבנה אמיתית (ולא רק סיסמאות) של מהי הפרעת קשב ואיך עובדים איתה. כמו כן שבית הספר מוכן לשתף פעולה עם הגורמים המקצועיים שקשורים אליכם כהורים וכמובן אל הילד.

 

בואו נדבר רגע על לכיתות מקדמות (קטנות) ומסגרות כוללניות.

אם הילד עבר וועדת השמה וזו החליטה שהוא ימשיך ללמוד במסגרת חינוך מיוחד, זה השלב לעצור לרגע ולשאול האם הילד יכול לחזור למסגרת רגילה? אם כן, האם אותה מסגרת תדע לעבוד איתו? אם לא, אז מתי לדעת הצוות המקצועי זה כן יתאפשר? אני יכול לשתף שראיתי לא מעט מקרים שנראה היה שהילד כן יכול לחזור לחינוך הרגיל אך משיקולים כאלו ואחרים הוא לא חזר. על זה לא נכתוב כאן, אבל אפשר בהחלט להתייעץ איתי ויהיה נכון יותר להתייעץ עם גורמי המקצוע שקשורים לילד. שימו לב שלא מחזירים בכל מחיר. יש ילדים עם קשיים שחייבים לקבל את העזרה של מסגרות אלו ולא באמת מסוגלים לחזור לחינוך הרגיל ונכון יהיה אם יסיימו כיתה יב' שם שכן החינוך הרגיל לא יכול לתת לו את המענה הנדרש (ולא כי הם לא טובים, אלא כי אין להם יכולת מקצועית ותקציבית לזה, וחבל סתם לאתגר את הילד שיכול להיות שאפילו עובר תהליך משמעותי מאוד בחינוך המיוחד). במקרה שבית ספר רגיל אומר לכם שהוא כן מסוגל לשלב את הילד, אנא בקשו מהם להסביר איך הם הולכים לעבוד עם הילד וזאת על מנת שלא ליצור רגרסיה או לפגוע בילד.

 

מכל הדברים שכתבי כאן אני רוצה להדגיש – עבודה רב מערכתית היא מפתח להצלחה!

אנא מכם, הורים יקרים, אל תפעלו ב"גישת המוסך" שבה מביאים את הילד לבית הספר, חושבים שהם ישפצו את הילד ויחזירו לנו אותו מתוקן. זה לא עובד ככה, לא בחינוך הרגיל ולא בחינוך המיוחד. שיתוף פעולה בין כלל הגורמים שעובדים עם הילד הוא המפתח להצלחה. גם לכם ההורים (שני ההורים) יש תפקיד משמעותי מאוד בתהליך. אני חושב שאם הילד מטופל אצל פסיכולוג אז הפסיכולוג צריך להיות בקשר עם בית הספר. אם ילד מקבל הוראה מתקנת אז המורה צריכה להיות בקשר ישיר עם מחנכת הכיתה. אם הילד מקבל אימון אז המאמן חייב להיות בקשר עם כל הצוות המקצועי. ואין ספק שהדרכת הורים מקצועית ל ADHD היא קריטית להצלחה של ההורים שכן ידוע שהורים שיודעים לעבוד עם הילד שלהם זה כבר 80 אחוז מהדרך. אני רוצה לתת דגש גם לעניין ששני ההורים צריכים לקבל הדרכה, ולא רק הורה אחד (גם לא במקרה שאחד ההורים אומר שהוא יתעדכן מההורה השני מה היה בהדרכה, ואז זה מעדכן אותו ויש התנגדויות שכן אותו ההורה לא היה חלק מהתהליך). אני מאמין שעוד אכתוב על הדרכת הורים בתחום ADHD אך כבר אני רוצה להגיד שלא כל אחד שאומר שהוא מדריך הורים בעל ניסיון וידע בתחום ADHD הוא אכן כזה… בתחום הזה חשוב מאוד לוודא שאתם לוקחים את הטוב ביותר, ושהטוב ביותר נותן לכם כלים פרקטיים ולא רק "הכלה" או תמיכה כללית. ואם אתם שואלים אותי, אז יהיה נכון שאותו מנחה הורים יצטרף אליכם לפגישות המקצועיות של בית הספר ובכך ידע לשאול גם שאלות וגם לסייע לצוות החינוכי.

בעיר ירושלים יש בתי ספר רבים שיודעים לעשות עבודה יוצאת מן הכלל עם ילדים בעלי הפרעת קשב, לקויות למידה וקשיי התנהגות. יהיה לי מורכב לפרט כאן עכשיו על כולם, אך אני כבר יכול להמליץ על בית הספר "קדמה" שלדעתי (ומתוך ניסיון) עושה עבודה יוצאת מן הכלל עם ילדים יקרים אלו, בית ספר "אורט בית הערבה", בית ספר "בית הצייר" ועוד… כאמור יש עוד הרבה בתי ספר. הורים שמעוניינים להתייעץ מוזמנים לפנות באהבה גדולה (:

 

אני כאן לרשותכם בכל שאלה, בקשה ועניין. אנא אל תהססו לפנות ולהתייעץ. אני מזכיר שאפשר להתייעץ איתי בכל דבר, ללא תשלום, במקצועיות ומכל הלב. לפרטים:  https://katzr.net/8c4f00

יותם

 

 

קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/photos/school'>School photo created by pressfoto – www.freepik.com</a>

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »