איש שהוא מודל, איש שהוא מנהיג – מושיק וולף, מנהל מכינת "אשר רוח בו"

WhatsApp
Facebook
Email
אשר1

 

היום בצהריים הייתי אצל רופא השיניים שלי במבשרת. לא החוויה הכי טובה, אבל גם את זה צריך לעשות. בדרך חזרה, בכיוון כללי לעבודה, החלטתי לנסוע בדרך הארוכה יותר – דרך השטח המדהים בהרי יהודה. בדרכי לשם, באמצע מבשרת, אני קולט מרחוק, בזווית העין, את סמל המכינה של מושיק. לא יודע איך קלטתי את זה, אבל קלטתי. זו הייתה בעיה לעשות פרסה, ולכן שלחתי הודעה למושיק ושאלתי "האם זה אתם שם?". מושיק ענה "כן". וואלה! אוקי… אז זה בעצם אומר שקלטתי מרחוק נכון. מושיק סיפר לי שהחברה של המכינה בדרך (ברגל כמובן… עם ציוד על הגב…) לאזור מבודד בהרי יהודה בשביל לפגוש את עומר בר לב (השר לביטחון פנים), ובמקום הזה גם יעבירו את הלילה. מושיק הזמין אותי למפגש עם בר לב, אך לצערי לא הצלחתי לפנות משימה דחופה שנדרשתי לעשות. כמובן שאמרתי לו שברגע שאני מסיים – אני בא.

 

שעת לילה מאוחרת, מושיק שולח אלי מיקום. מן הסתם מכיר את האזור שהם נמצאים מעולה (אחרי הכל… אזור העבודה שלי…). אני רגיל שאני מגיע למקומות כאלה שיש הרבה רעש, צעקות, בלאגן, מדורות ובקיצור… "הישראלי המצוי מהזן הלא מחונך". אבל לא! במקום פגשתי את חבורת הנערים המדהימים של מושיק, בשקט מעורר השראה, מתארגנים לשינה. היה שם מאוד קר. מדורה? לא הדליקו – כי אסור. אין עיגולי פינות, יש להתארגן בהתאם לתקנות. אני לוחץ למושיק את היד ואני מרגיש בלחיצת היד שלו את המנהיגותיות שבאדם הזה. יש לו משהו בלחיצת יד שישר מזכיר לך שיש כאן אדם אחר – אדם שהוא מנהיג, אדם שהוא מודל.

 

מושיק משתף אותי שעל הבוקר מוקדם הוא צריך להיות בבה"ד 1, אח"כ דיון של נער בבית המשפט והרשימה עוד ארוכה. משתף שהוא כבר יצא בלילה כי יש לו עוד דרך. בשלב הזה הוא אומר שילך להיפרד מהצוות. על הסלע, ממש לידי, יושב נער. כמובן ששאל אותי "מי אני, ואיך אני מכיר את מושיק?". אמרתי לו שאני יותם, אני מעריץ של מושיק והמכינה. הנער שאל "מה אני עושה בחיים?". ספרתי לו. שאלתי אותו "איך הולך לו במכינה?" והינה תיאור מדויק של דבריו:

"… תשמע, צריך לשכפל את המקום הזה. המקום הזה נותן לי מה שאני לא קבלתי אף פעם. אני נסתי הרבה לשקם את עצמי ולא הצלחתי. לא נתנו לי הזדמנות. הגעתי לכאן. וואלה אתה לא תאמין. לפני איזה שבועיים יצאנו לשבוע הישרדות. וואלה השבוע הזה הראה לי דברים שלא הכרתי. נתנו לנו ממש קצת אוכל, ישנו בלי כלום. ככה.. בשטח. וואלה פתאום משהו שלא האמנתי שאני עושה, עשיתי. זה לא קרה לי אף פעם. אני לא אגיד לך שזה לא היה קשה. וואלה זה היה ממש קשה. בכלל במכינה קשה. עכשיו שאנחנו כאן זה כמו טיול, זה בקטנה. אנחנו עושים דברים ממש רציניים וקשים במכינה. המקום הזה באמת שצריך לשכפל אותו. הם עושים לי ממש טוב. אני מת ללכת למשהו רציני בצבא אבל אני לא יכול. אתה יודע, יש תיקים שאתה לא יכול להיות משהו רציני. שלא נותנים לך הזדמנות. אבל אולי אחרי המכינה, אם אני אצליח, אז אני אלך להיות לוחם. יש לי כאן עוד דרך לעבור. זה קשה ואני מקווה שבסוף אצליח לעמוד במטרות שלי".

 

בשלב הזה מושיק הגיע והפריע לשיחה (: לא יכולתי להתאפק וספרתי למושיק, ליד הנער, מה הוא אמר. מושיק אמר "אז צריך לשכפל אותנו?". הנער ענה "וואלה כן". מושיק ענה לו "אולי להרחיב את מספר הנערים?", הנער ענה לו "לא, זה טוב שזה ככה קטן. אפשר לעשות דברים". תוך כדי שהנער הזה מדבר אני קולט את מושיק מסתכל עליו ומלטף לו את הרעש. תשמעו… זה קטע מצמרר. באמת! הבן אדם מסתכל על הנער הזה במבט אמיתי ואומר "*** עובר תהליך יפה. לאט לאט הוא יגיע למטרות". אני חושב שהליטוף הזה הוא אולי היחיד (שבטח עוד ימשיכו להיות) שמקבל מאיש חינוך משמעותי כל כך שבעצם אומר לו "יהיה בסדר. אנחנו איתך". שאלתי את הנער "מה המטרה שלך?", הנער ענה "לעבור את הראיון ליחידה שאני רוצה". הנשימה נעצרת, אין מילים. אם לא המכינה, אם לא מושיק, אני בטוח שאין סיכוי שהיו לנער הזה שאיפות, מטרות, יעדים, חלומות, וכמו שהנער הזה אמר – מסגרת שבונה אותו! אני לוחץ לנער הזה את היד ואני אומר לעצמי "הנער הזה לא יודע כמה כוחות ואנרגיות הוא נתן לי". אין לי קשר אליו, אבל הוא הצליח להכניס בי כוחות ואנרגיות שאין לי דרך להסביר.

 

אני מלווה את מושיק לרכב ונפרד ממנו לשלום. בדרך אני לא מפסיק לחשוב. אני חושב על מה שראיתי, אני חושב על מה שהרגשתי, אני חושב על המתנה הזאת שהמדינה קיבלה, אני חושב על האוצר הזה, אני חושב על זה שפשוט צריך לשכפל את המכינה הזאת, אבל אז נזכר שככל הנראה את מושיק אי אפשר לשכפל. הוא יחיד ומיוחד (ולא, אני לא מאמין באמירה ש"לכל אדם יש תחליף"), הוא עושה עם הנערים האלה את מה שאף אחד לא עושה. תאמינו לי.

 

אני ממשיך לחשוב ואז שוב הנשימה נעצרת. אני משחזר בראש שוב ושוב את מה שהנער הזה סיפר ואז אני קולט שוואלה… הנער עשה שטויות (אולי שטויות רציניות – אני לא יודע), אבל הנער הזה בא למכינה הקשה הזאת בשביל לבנות את עצמו, בשביל לפתח את עצמו, בשביל לבנות מטרות, חזון, שאיפות וחלומות, ווואלה – החברה אשכרה לא באמת מאפשרת לו לעשות את זה! ולמה? כי הוא עשה שטויות! עכשיו רגע… בואו לא נתבלבל… הבן אדם צריך לשלם מחיר. אין דבר כזה להמשיך הלאה ככה. אבל במקום שהוא יהיה מאחורי סורג ובריח, או במקום שהוא יהיה באיזו מסגרת שרק הורסת אותו, הוא מגיע למכינה ש… איך נגיד בעדינות… לרבים וטובים מאיתנו יש מה ללמוד ממנה… אז למה המדינה לא יכולה לבוא ולהגיד "תשמע, אם התקבלת למכינה הזאת אז כנראה שאתה באמת בנוי לשינוי. תיקח את תקופת המכינה, תוכיח שינוי, ואנחנו כחברה נאפשר לך ליישם אותו!". תחשבו על זה רגע… לא גאוני??? במקום שאותו הנער יסתובב ויהפוך להיות נטל על החברה, הוא הופך להיות נכס לחברה! אבל בישראל כמו בישראל – יש רצוי ויש מצוי, ואנחנו לא באמת חברה שרוצה לשקם את אלו שזקוקים לשיקום… ואני מבטיח עוד לכתוב על זה בהמשך…

 

איזה ערב משמעותי זה היה. איזה כוחות הנער הזה נתן לי. איזה כוחות מושיק מעביר. איזה כוחות אנשי המכינה והנערים המדהימים האלה משדרים.

 

בקיץ האחרון העברתי הרצאה לצוות המכינה. דברתי איתם על הפרעת קשב ועבריינות נוער. הסתכלתי עליהם, הקשבתי להם, הרגשתי אותם – והבנתי! הבנתי שיש כאן מפעל חיים של מושיק שהוא לא עוד מפעל חיים – הוא מפעל שבונה ומעניק חיים חדשים לנערים שאם לא המכינה – אני כמעט בטוח שהם היו בפשיעה, בשולי החברה ובטח לא בעמדה משפיעה.

 

מושיק וולף היקר. בשם כל עם ישראל אני מבקש להודות לך ולכל צוות ההדרכה על מה שאתם עושה עם ולמען דור העתיד של כולנו. הלוואי שיפתחו עוד מסגרות ברוח עבודתך, הלוואי שכמה שיותר נערים יפנו לכיוונים חיוביים ומשמעותיים באמצעות הדרך המופלאה שהם עוברים במכינה. דע לך שאתה ההוכחה שאין דבר העומד בפני הרצון, דע לך שאתה ההוכחה שבעבודה נכונה ומקצועית אפשר להציל כל אדם, ודע לך שאתה מקור להשראה, אתה מנהיג, אתה מודל.

 


מכינת "אשר רוח בו"

מכינה קדם צבאית במצפה רמון לבני נוער עוברי חוק ונערים במצבי סיכון. המכינה שואפת להביא לידי ביטוי את היכולות והכישורים של הנערים, להובילם לנתינה, הכרת ואהבת הארץ ופיתוח יכולות אישיות נורמטיביות. השאיפה היא שהנערים יתגייסו ליחידות איכותיות בתפקידים משמעותיים, מתוך תפיסה שהשירות הוא זכות, שליחות ומהווה נקודת זינוק חיובית לחברה הישראלית. למכינה קשר מוצלח מול מערכת בתי המשפט ויש שיתוף פעולה פורה מול הצבא והיא מוערכת מאוד בקרב שופטים, פרקליטות, תביעות וגורמי חינוך וטיפול בקהילה.

♥ אתר המכינה – לחצו כאן

♥ לתרומות למכינה המדהימה הזאת – לחצו כאן

♥ עמוד הפייסבוק של המכינה – לחצו כאן

♥ עמוד הפייסבוק של מושיק – לחצו כאן

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »