הורים לילדים עם ADHD? ל"ג בעומר מתקרב וכדאי שתקראו את הפוסט הזה, אבל באמת תקראו…

WhatsApp
Facebook
Email
לג

על הכותב: יותם חי ונושם הפרעת קשב! יותם בעל 15 שנות ניסיון בעבודה יום יומית בתחום הפרעת הקשב, לקויות למידה, קשיי התנהגות והתנהגויות סיכון. יותם בעל תואר ראשון בחינוך מיוחד, ותואר שני בהוראת תלמידים עם הפרעות התנהגות ולקויות למידה; במשך עשור ניהל את המרכז הקהילתי-חינוכי-טיפולי הגדול בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות. המרכז עבד בגישה רב מערכתית בשיתוף פעולה הדוק ומקצועי עם בתי הספר; מרצה ומדריך פדגוגי בחוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך "קיי"; מוביל המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות"; מוביל את "פודקאסט מגזין ADHD" למתן ידע וכלים בתחום הפרעת הקשב; מנחה צוות במסגרת לנערים במצבי סיכון; מנחה מוסמך להורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות בגישת "הסמכות החדשה" (בית חולים "שניידר"); מדריך ארצי של מבדק MOXO – כלי עזר ממוחשב להערכת תפקודי קשב; מפתח את פרוטוקול ההתערבות C.B.E.I  – התערבות חינוכית קוגניטיבית התנהגותית לאנשים עם הפרעת קשב. בקיצור… ליותם הרבה מאוד ידע אקדמי, אך חשוב מכך – הרבה מאוד ניסיון בשדה החינוכי, כאיש החינוך המיוחד, שחי ונושם חינוך מיוחד!


 

אין ספק של"ג בעומר הוא חג מאתגר (לחיוב) לילדים עם ADHD. יש כאן קצת משחקים עם אש, קצת בנייה בקרשים, קצת מנהיגות, קצת בישול (על האש), קצת טבע (שהם ממש אוהבים), קצת חוסר גבולות (שזה פחות טוב), קצת מריבות עם ילדים אחרים (שזה לא תמיד בריא) והרבה דאגה לה ההורים (:

 

לפני שניתן כמה טיפים, חשוב לי להזכיר לכם שלא כל ילד עם ADHD הוא בעל כישורים חברתיים טובים, ולא לכל ילד עם ADHD יש חברים. זה מאוד לא קל (ואולי אפילו משפיל) שילד כזה יודע שהילדים הולכים לעשות מדורה, מתארגנים, אוספים עצים, קונים דברים והוא… לא מוזמן. אז רגע לפני הטיפים לאלו שכן מוזמנים, אני מבקש לקרוא מכאן לכל ההורים לילדים (בלי קשר ל- ADHD) – אנא מכם תהיו ערניים ותשימו לב אם הילד ה"מקובל" וה"מוביל" שלכם דואג לשלב ולשתף גם את הילד שככל הנראה אלוקים לא נתן לו את כל הכישורים החברתיים כמו שיש לילד שלכם, אך הוא כן רוצה להשתתף. בבקשה תשבו עם הילד שלכם ותשאלו אותו, באופן הכי ישיר שיש, האם הוא יודע / רואה / שם לב לילד כזה שלא מוזמן. אם התשובה היא "כן" אז תעצרו את הכל, תזכרו שכאן נכנסים ה"ערכים המשפחתיים" ותעשו את הכל בשביל שהילד ה"מוביל" וה"מנהיג" שלכם ישלב וישתף את הילד שלכם, והינה אתם שותפים בחוויה טובה של ילד שכנראה יצטרך לשבת בבית, עצוב מאוד.

 

אז אחרי שכהורים עשינו את כל שביכולתנו בשביל לבדוק שאף אחד לא נשאר מאחור, הינה כמה טיפים שיכולים לסייע לכם לקראת הערב המדליק הזה שנקרא ל"ג בעומר:

  1. בקבוק מים קרים / קפוא על הילד – חובה! למה? זה ערב שהוא מלא לחץ, אקשן וילדים וזה עלול להחמיר את חוסר הוויסות שהרבה פעמים מאפיינים ילדים כאלו. אני מניח שלא תתחילו לעשות לו תרגילי הרגעה תוך כדי, ואני מניח שגם הוא עצמו לא יעשה את זה, ולכן בקבוק מים קרים / קפואים בהחלט יכול לעשות את העבודה. אתם רק צריכים להזכיר לו שברגע שהוא מרגיש שהוא "מאבד את זה" אז הוא מיד לוקח 2 שלוקים מהשתייה שלו, ובכל מקרה לוקח 2 שלוקים (או יותר) כל שעה. תזכורת בפלאפון תעזור, ואפילו עדיף שיחה טלפונית שלכם.
  2. תיאום ציפיות (אבל כזה כמו שעושים ל- ADHD): נתחיל במה "לא" לעשות… בבקשה בלי הרצאות של שעות, בבקשה בלי איומים ובבקשה בלי סגירת חשובות ("בגלל שהתנהגת ככה, אז אתה הולך רק לשעה"). זה לא הזמן לעשות את זה (אלא אם כן נאמר לכם אחרת בתוך תהליך ההדרכה שאתם ו/או הילד עוברים). מה "כן"? "אנחנו מצפים שהערב הזה יעבור במינימום 'תקלות', אנחנו מזכירים לך שאם אתה רואה שאתה נכנס לבעיה כלשהי – אתה מייד מתקשר". ומה קורה שהוא מתקשר? לא!! לא תמיד צריך לבוא לקחת אותו!! התמודדות היא חשובה מאוד, כל עוד לא מדובר בסכנת חיים כלשהי. בשיחה אתם מרגיעים את הילד, לא מאשימים ונוזפים ("אמרתי לך ש…"), מכוונים אותו בצורה פשוטה איך לפתור את הבעיה, אומרים לו שבעוד חצי שעה אתם מתקשרים לבדוק אם הצליח ואם לא הצליח אז חושבים על משהו אחר. תיאום ציפיות טוב יכלול גם איך הוא הולך, איך הוא חוזר, איך הוא שומר על דברים יקרי ערך (פלאפון, מפתח, ארנק ועוד) וכמובן מזכירים לו שאתם כאן בשביל לכוון. אורך תיאום הציפיות צריך להיות לא יותר מ- 2 דקות, במקום שקט, שהילד מסתכל עליכם ועסוק רק בכם (לא בזמן שהוא מסדר תיק, לא בזמן שהוא מתקלח, לא בזמן שהוא בשירותים, לא בזמן שהוא אוכל, ולא בזמן שהוא רוקד). הוא עומד מולכם, אתם מולו (עומדים!!), מסתכלים לו בעיניים, כדאי יש שלכם על הכתף שלו, אומרים לו, שואלים אותו אם הבין? תמיד הוא יגיד "כן", ולכן אתם אומרים "מה הבנת". אם אומר "הבנתי" או אומר מה שאמרתם – מעולה. שחררו (ותזכרו שיכולים להיות דברים לא הכי טובים).
  3. להביא אותו למקום, וגם להחזיר אותו: כדאי מאוד שתקחו אותו למקום האירוע, גם בשביל שהוא לא יחפש "ריגושים" בדרך (כולל בעיות וצרות) וגם בשביל שתראו איפה הוא נמצא. כמובן שאין בעיה להציע לקחת עוד חברים. תעשו טובה… בדרך בלי איומים ותחושות לא טובות. תשארו בקו שדברנו עליו בסעיף 2. ככל שהילד גדול יותר הוא ירצה שתורידו אותו רחוק יותר מהמקום (: לא להיעלב… כמו שאומרים "כולנו היינו ככה שהיינו ילדים". מה שכן, שווה להפעיל את כישורי הבילוש שלכם כהורים ולראות לפחות לאן הוא הולך. אם אתם קובעים איתו שאתם גם אוספים אותו אז לקבוע איפה ובאיזה שעה. עשו טובה… כל עוד מנחה ההורים / המנחה של הילד לא אמר אחרת, תנו לו להישאר עם הילדים ומקסימום תעשו לעצמכם "לילה לבן".
  4. אתם הולכים עם הילד למדורה? אם יש מדורה שהיא גם עם ההורים אז בבקשה תזכרו שמדורה זה משהו כיף ולא בדיוק הזמן להתחיל לנזוף בילד. תהנו גם אתם. תנו לו רגע "להנות מהחיים" כל עוד זה לא מסכן אף אחד. אפשר לדון שעות על מה זה אומר "מסכן אף אחד" אז ברשותכם נגדיר בקצרה שכוונתו של המשורר (המשורר זה אני…) זה שהוא לא רודף אחרי ילדים עם עצים בוערים, לא קופץ מעל המדורה ולא זורק אבנים. אם אתם רואים שעכשיו הוא לוקח פיקוד את תפוחי האדמה שבמדורה אז מעולה! לא לעשות במקומו, אלא לעזור לו לעשות נכון. תנו לו תחושה שהוא אחלה גבר!! תנסו להסתכל על הילד שלכם בהערצה ואהבה, תדאגו לפנק שם את החברה עם ארטיקים או משהו כזה, תנו לו להבין שזה יכול להיות כיף שההורים באים. אם אתם שומעים הורים שאומרים לכם "שחררו, תנו לו" (או משהו דומה) אז תעצרו רגע ותבדקו – אולי באמת אתם "מגזימים" מתוך מקום של דאגה… אולי אפשר רגע לשחרר.
  5. שליחת מיקום של הילד: אני ממליץ בחום רב שהילד שלכם ישלח לכם "מיקום בזמן אמת" בוואטסאפ . הוא צריך להגדיר למספר שעות. תסבירו לילד שהמטרה היא לא לעשות עליו "תצפיות", אלא לדעת איפה הוא נמצא מתוך מקום של המחוייבות ההורית שלכם. בפועל זה טוב גם בשביל לדעת איפה הוא נמצא, אך בעיקר לדעת שאם היה "פיצוץ" או "משבר" עליו אתם יודעים מהילד / ילדים אחרים / מקורות מודיעינים שלכם והילד לא עונה לכם, אז אתם יכולים לדעת איפה הוא נמצא בדיוק וללכת "להציל" אותו.
  6. כיף לו? תנו לו להמשיך: נגיד קבעתם עם הילד שעה ואתם מתקשרים אליו ואתם שומעים שהוא "בעננים", שהוא מאושר מהחיים, רוקד, שמח, עושה לעצמו "מסיבת טבע", ואתם מרגישים בקול שלו שבאמת טוב לו, וכל עוד מנחה ההורים / מנחה של הילד לא אמר משהו אחר, אז אני ממליץ לזרום. אין הרבה מועדים כאלה ואם אתם יכולים להחזיק עוד כמה שעות אז תנו לו להנות.
  7. לא כל "תקלה" דורשת "כיפת ברזל": מה הכוונה? נגיד עכשיו הילד מתקשר אליכם ואומר שקרה ככה וככה. בבקשה בלי לחץ, בלי איומים ובלי להגיע ישר עם הרכב ו"ליירת" אותו. תנו לו בבקשה להתמודד, אבל תנו לו להתמודד כמו שעושים עם ילד ADHD. מה זה אומר? במקום להגיד לו "מה" תגידו לו "איך". במקום לתת לו הרצאה שהוא יודע להגיד בעל פה, תסבירו לו באופן ביצועי (המילה האהובה עלי!!!) מה הוא צריך לעשות. תנו לו כלים וכישורים ואל תראו לו שהוא לא יודע להתמודד. תנו לו ליישם דברים שהוא יודע ואל תורידו מערכו. כמובן שאם יש כאן מצב מסכן חיים אז תסעו לשם. אבל תמיד תזכרו שהורה מותאם ל- ADHD הוא כזה שמכוון את הילד נכון, ולא עושה או פותר בשבילו.
  8. תעזרו לילד בהתארגנות: "אמרתי לך שתבדוק שלקחת את הרב-קו"… זה לא הזמן חברה… לפני שהוא יוצא מהבית אתם אומרים לו "עמוד! תראה לי את הפלאפון, מפתח, רב-קו, בקבוק מים קרים/קפואים, ארנק". כל אחד הוא מראה לכם. הורה ממוצע לילד עם ADHD מכיר את הקטע הזה שהילד אומר שהוא לקח את ה"רב-קו" ואז אתם מקבלים טלפון שהוא "לא מוצא את זה". וכל הורה ממוצע לילד עם ADHD מכיר את בעיית ההתארגנות (שהופכות להיות VIP ברגע של התרגשות, כמו שיש מדורה היום) ולכן תעשו טובה… תקדישו דקה לבדוק את זה. אם הילד אומר "חם לי" ולא רוצה מעיל – אז בבקשה… אל תתנו לו "לאבד" את המעיל.
  9. האם ללכת לבקר אותו? שאלה טובה. אם יש לכם מנחה הורים / מנחה לילד אז שווה להתייעץ. אם אין אז אני חושב שזה תלוי גיל. בגיל צעיר ממליץ בחום ללכת לבקר, אבל האמת שגם בגיל בני נוער אני ממליץ. טוב… אז בואו נתפשר… תלכו לבקר אבל אל תתקרבו. תסתכלו מרחוק שהכל בסדר. אם אתם רואים שלא אז שווה להתקשר לילד ולשאול מה קורה איתו ובהתאם לפעול. לפעמים "להראות נוכחות" יכול להיות מעולה (במיוחד במקרים של חוסר קבלת "סמכות הורית" או עבודה על זה במסגרת הדרכה), אבל אחרת זה גם יכול ליצור מצב לא נעים.
  10. הילד חוזר מהמדורה – זה הזמן למשוב קטן: שבו עם הילד, תשמעו ממנו איך היה לו, תגידו לו שיספר חוויות. עכשיו בואו נחזור למציאות. אתם בוודאי יודעים שאם תשבו איתו ככה לשיחה אז הסיכוי לשיתוף פעולה שואף ל- 0 או שהוא יתחיל לספר לכם מה היה ואתם תתחרטו על הרגע שקראתם את הפוסט שלי ועשיתם את זה. לכן, תבואו בשאלות מנחות כמו: "איזה אוכל היה?", "איך העברתם את הזמן?", "מה היה הכי מגניב" וכו'…. חשוב כן לשמוע מהילד איך ומה היה, וכדאי להקצות לזה כרבע שעה. עדיף, כמובן, לא באופן רשמי. אפשר תוך כדי ארוחת ערב וכאלה. אם ממש יש לכם אומץ אז תשאלו אותו "דבר אחד שהייתה עושה אחרת". אתם עלולים להיות מופתעים.
  11. תרופה: "יותם… זה ערב ל"ג בעומר… לא צריך תרופה". לא ניכנס עכשיו לדיון מעמיק בנושא. ברשותכם נעשה זאת בקצרה. יש לפעול בהתאם להמלצות הרופא המטפל. בנוסף, יש לזכור שהתרופה ניתנת לא בשביל שיהיה לו "קל" בבית הספר, אלא בשביל שהוא יסתדר עם עצמו. אם אתם יודעים שהתרופה מווסתת אותו – בבקשה לא לאתגר אותו סתם. "אמא, אני מבטיח להסתדר בלי" – אתם מכירים את הילד שלכם. אם כבר שמעתם את זה בעבר וזה לא עבד, זה גם לא יעבוד עכשיו. חוץ מזה, אין כאן עניין של "מבטיח". יש כאן עניין של כישורים – האם יש לו הכישורים לזה. תזכרו שהטיפול התרופתי מסייע בנושא הוויסות של התפקודים הניהוליים ובל"ג בעומר, במיוחד ליד המדורה, צריכים להיות ממש מווסתים על מנת שלא יהיו תקלות מיותרות. ל"ג בעומר דורש מהילד להיות מאופק, להקשיב לאחרים, לקבל החלטות נכונות, לא לריב ועוד… ומכאן כל הורה והמסקנות שלו.
  12. פלאפון: תזכרו שיש לכם ילד עם ADHD ותזכרו שיש להם קטע שהם "שוכחים" להטעין את הפלאפון. בבקשה לא להיות מופתעים כל פעם מחדש. כבר עכשיו תלכו לבדוק שהפלאפון שלו בטעינה, ואפילו שיש לו סוללה נוספת (ואת החוט שמחבר את הסוללה לפלאפון). אתם מכירים את הקטע הזה שהם יצאו עם סוללה מלאה אבל תרמו את הפלאפון שלהם לשירים? לא? מגניב! תכירו! הם ממש נדיבים. ואז שתצטרכו אותם – אין סוללה. אז בבקשה להיערך בהתאם (בהמשך למה דברנו על נושא ההתארגנות). בנוסף, אתם קובעים עם הילד כלל שאין אפשרות לא לעשות אותו (ואם הוא לא עושה אז לדעתי צריך להגיב בהתאם) – הפלאפון לא על שקט! ושאתם מתקשרים הוא עונה (גם אם זה פדיחה כי יש חברים)! אתם מסבירים לו שזו האחריות והמחוייבות שלכם כהורים, והוא חייב לשתף פעולה.
  13. חוקים: בבקשה תשימו לב שהילד וחבריו עושים מדורה במקום חוקי! גן משחקים לא נועד לדברים האלה. שימו לב שהוא עושה באזורים פתוחים שאושרו לזה. והכי חשוב – שימו לב שבסוף החגיגה הוא וחבריו מנקים את האזור, בתקווה שזה חלק מהערכים המשפחתיים שלכם. אגב… אפרופו השאלה "האם להגיע לבקר" אז אני ממליץ בחום ללכת לבקר באזור המדורה בבוקר שאחרי בשביל לראות שהכל נקי. לא נקי? כמובן שהילד עלול להגיד "זה לא שלנו", "אנחנו ניקינו" ועוד כל מני כאלה. כאן עושים "פוס משחק"! זה לא מעניין אותנו מה אחרים. אתם הולכים לבית, לוקחים את הילד (גם אם הוא לא רוצה) ודואגים לעזור לו בניקיון. לא אכפת לנו מה אחרים ומה החברים, ולא אכפת לנו אם אנחנו עייפים. אכפת לנו להיות מודל לחיקוי ערכי עבור הילד שלנו, ואם הילד שלנו יראה שאנחנו ערכיים, סביר שהוא יגדל גם להיות כזה.
  14. יש לכם הדרכת הורים / הדרכה לילדים? תתייעצו: אם יש לכם הדרכת הורים או הדרכה לילד אז זה הזמן להתקשר למנחה ולשאול אותו אם יש לו המלצות נוספות שממוקדת לילד עצמו, למאפייניו וצרכיו. ייתכן שהוא יכול לתת לכם המלצות מותאמות נוספות. תזכרו שהדרכת הורים / ילד טובה היא לא רק בשעה של ההדרכה, אלא גם באירועים לא שגרתיים כמו ל"ג בעומר.

 

כל שנותר הוא לאחל לכולנו ל"ג בעומר שמח, עם מינימום פינוי ל"טרם" (רפואה דחופה למי שלא ירושלמי….). תנו להם להנות מהערב המדליק הזה שמשלב את כל מה שהם צריכים (וגם יכול להיות מסוכן…. ולכן כתבנו על זה הרבה כאן למעלה).

אני כאן לרשותכם בכל שאלה, בקשה ועניין. אנא אל תהססו לפנות ולהתייעץ. אני מזכיר שאפשר להתייעץ איתי בכל דבר, ללא תשלום, במקצועיות ומכל הלב. לפרטים:  https://katzr.net/8c4f00

יותם

 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »