לא קל לחיות עם הפרעת קשב, עם זאת יש בה גם דברים טובים… תאמינו לי…

WhatsApp
Facebook
Email
Portrait of a smiling little kid standing and showing thumbs up with two hands isolated over white background

נכתב ע"י יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת הורית" בפיתוחה של ד"ר רונית פלוטניק, ובוגר גישת "הסמכות החדשה" בפיתוחו של פרופ' חיים עומר בבית החולים שניידר לרפואת ילדים), מאמן מוסמך בתחום הפרעת הקשב ולקויות למידה בגישה קוגנטיבית-התנהגותית, בוגר הכשרות להנחיית קבוצות לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב ובעיות אלימות, בוגר קורס ביו-פדבק וכן בוגר השתלמויות מקצועיות נוספות ומגוונות בתחום הפרעת הקשב וקשיי התנהגות.

במשך עשור הובלתי את המרכז הקהילתי הגדול בארץ להתערבות רב מערכתית עם ילדים ומתבגרים בעלי הפרעת קשב, לקויות למידה והפרעות התנהגות. כמו כן העברתי עשרות סדנאות בנושא התערבויות עם ילדים ונערים אלו, בדגש על נערים עוברי חוק עם הפרעת קשב.

כיום אני עוסק בהדרכת הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, קשיי התנהגות והתנהגויות סיכון. כמו כן אני שותף בתהליך הכשרה של מפעילי מבדק MOXO (כלי עזר ממוחשב בתהליך הערכה של הפרעת קשב), מוביל את מיזם FOCUS BOX ADHD – ארגז הכלים המקוון למיצוי יכולות של אנשים עם ADHD ומפעיל באהבה גדולה את מיזם "ZOOM על הקשב" – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD.


לפני שנדבר על הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, כדאי שנעשה יישור קו באופן שאני רואה את הפרעת הקשב:

  1. אין עדיין החלטה סופית מהי הפרעת קשב (מה שנקרא – החלטה מדעית). המחקרים מדברים על כך שמדובר על הפרעה שמקורה במוחו של האדם (נוירולוגי), רואים שפעמים רבות היא תורשתית ורואים את ההשפעה על התפקודים הניהוליים. ומכאן ארצה להציע להסתכל על הפרעת הקשב כהפרעה ביצועית ולא כהפרעה רגשית, אם כי ברגע שאנחנו לא מטפלים בביצועים, אז בהחלט יכולות להתפתח בעיות רגשיות. עם זאת אני חושב שהילד צמא שיתנו לו כלים וכישורים להתמודדות, וזאת לצד הכלה ותמיכה.
  2. אני חושב שאפשר להסכים שמדובר על ילדים חכמים, יצירתיים ורגישים.
  3. הפרעת הקשב דורשת התערבות מקצועית 24/7 ואני חושב שמי שיכול לעזור לו בצורה כל כך אינטנסיבית הם ההורים.
  4. כדאי לדעת שהמחקרים הרבים מדברים על זה שהפרעת הקשב לא עוברת, אך בהחלט אפשר ללמוד לנהל אותו (ולא שהיא תנהל אותנו). הבן אדם צריך פשוט ללמוד לחיות איתה ולקחת אותה למקום טוב (עד כמה שניתן).
  5. אני חושב שטיפול תרופתי חשוב לתהליך ההתערבות עם הילד, ובתנאי שהילד עבר תהליך הערכה מקצועי בהתאם להנחיות משרד הבריאות (ניתן לקרוא כאן: https://katzr.net/f67d70) ובתנאי שהוא אכן זקוק לטיפול התרופתי (ואת זה נשאיר לרופא לקבוע). חשוב לזכור שהטיפול התרופתי הוא לא הדבר הבלעדי בתהליך שהילד עובר בטיפול בהפרעת הקשב. הטיפול התרופתי חשוב שיהיה כחלק מתהליך רב מערכתי משמעותי שמתבצע ע"י גורמי מקצוע בעלי הכשרה מתאימה להתערבות בתחום. ספרות מקצועית רבה מדברת על כך שחשוב לשלב הדרכת הורים מותאמת להפרעת קשב, טיפול תרופתי, הדרכה מקצועית לילד ע"י גורמי מקצוע וכמובן תמיכה מקצועית לבית הספר. הטיפול התרופתי בפני עצמו יכול להיות פחות יעיל וחבל… כי תזכרו שיש הרבה אנרגיה ומשאבים שהילד משקיע וגם הוא רוצה לראות תוצאות.

 

אז אחרי שעשינו "יישור קו" אני רוצה לשתף אתכם ולהגיד שאחרי שפגשתי הרבה מאוד ילדים ונערים עם הפרעת קשב, אני רוצה לתת להם מדליה! כן… מדליה! על מה?

  1. על זה שהרבה פעמים הם מסתכלים על ילדים אחרים שמצליחים והם לא.
  2. על זה שהם מקבלים תרופה תוך הרגשה ש"אני לא בסדר".
  3. על זה שהם הרבה פעמים מנסים להסביר את עצמם ויוצא להם הפוך ממה שהתכוונו.
  4. על זה שלא פעם הם הולכים לטיפולים ולא תמיד רואים התקדמות.
  5. על זה שהם מנסים לעשות דברים ולא פעם יוצא הפוך ממה שרצו.
  6. על זה שהם "זוכים" לראות את ההורים שלהם מאוכזבים ואולי מיואשים.
  7. על זה שהם צריכים לספוג מבטים לא פשוטים מצד הסביבה על התנהגויות שלא תמיד בשליטה מלאה שלהם.
  8. על זה שהם צריכים להשקיע זמן בשביל "להתיישר".
  9. והרשימה עוד ארוכה…

על כל אלו ועוד אני חושב שמגיע להם מדליה! ומגיע להם שיראו אותם ואת הטוב שטמן בהם.

 

זה נכון שההתמודדות עם הפרעת הקשב יכולה להיות לא פשוטה. יש הרבה סיבות לכך שההתמודדות הזאת לא פשוטה. לדעתי הסיבה המרכזית היא הקושי "לחנך" דווקא את האנשים שאין להם הפרעת קשב ולהסביר להם מהי הפרעת קשב, איך הילד הזה חושב, איך הוא מגיב ואיך הוא מפרש דברים. הבעיה היא שזו הפרעה שלעיתים קשה להזדהות ולהכיל אותה, ומכאן המפגש הלא פשוט של הילד עם הסביבה. אפשר לכתוב שורות ארוכות ורבות על המפגש הלא פשוט של ילדים אלו עם הסביבה ובכלל על הקשיים שבהפרעת הקשב, אך בואו נסתכל עכשיו על הדברים הטובים שלרוב מאפיינים את הילדים עם הפרעת הקשב (ובתנאי שאף אחד לא הרס את הפרח היפה הזה)… לרוב ילד עם הפרעת קשב הוא:

  1. חושב מחוץ לקופסא
  2. דבק במטרה
  3. בעלי מיומנויות אלתור
  4. פעלתניים
  5. מתלהבים
  6. בעלי יכולת הישרדות
  7. נמרצים
  8. מילוליים מאוד
  9. מלהיבים
  10. חדשניים
  11. בעלי דמיון
  12. אוהבים לקחת סיכונים
  13. יש להם לב ענק!!
  14. אוהבים לדעת
  15. יכולים להתאושש בקלות
  16. הרבה פעמים מעניין להיות בחברתם
  17. טובי לב
  18. לא משעמם איתם
  19. יש להם חוש הומור
  20. לא פעם יש להם נקודת מבט מעניינת
  21. יכולים לחשוב תוך כדי תנועה
  22. יכולים להיות טובים במצבי לחץ
  23. והרשימה עוד ארוכה (:

 

עכשיו זה זמן טוב להיזכר בסרטון המדהים של ערוץ כאן 11 "סליחה על השאלה הפרעת קשב וריכוז": https://katzr.net/6a0ca5 .ממליץ לכם לצפות בכל הסרטון החשוב הזה, אבל אם אין לכם כוח ובא לכם לשמוע מה הילדים מספרים שטוב בהפרעת הקשב, אז "תקפצו" לדקה 14:55.

 

איך לדעתי מביאים לקדמת הבמה את הדברים הטובים שבהפרעת הקשב?

אני חושב שהחברה, ובכלל זה ההורים, צריכים ממש לדאוג שהפרח היפה הזה לא יהרס. צריך לנקות את האדמה, לדשן, לגזום כשצריך ובעיקר להשקות. אני חושב שלהורים יש תפקיד משמעותי מאוד בעיצובו של הילד והוצאת הדברים הטובים. לדעתי חשוב יהיה שההורים יתמכו ביחד ממקום אמיתי, יסייעו לו להגשים חלומות, יארגנו ויכוונו אותו על מנת שלא ילך לאיבוד, יניעו אותו להצלחה ובעיקר יראו לו את הדרך, יזכרו שהם זקוקים לתמיכה חיצונית (של ההורים) להכוונה (כמו השוטר החיצוני שמנהל את השוטר הפנימי הלקוי) ובעיקר להאמין – כי אם ההורה לא מאמין שהילד יצליח… סביר שהוא לא יצליח… אבל אם ההורה יאמין שהילד יצליח… ויעשה פעולות בשביל שיצליח… אז סביר שהוא יצליח.

 

תמיכה מקצועית לילדים ולהורים:

חשוב לזכור שהילד, ההורים ובית הספר זקוקים לתמיכה מקצועית ע"י גורמי מקצוע בעלי התמחות ישירה בהפרעת קשב. אני אוהב לתת את הדוגמא הבאה: אם לילד יש דלקת אוזניים אז נלך איתנו לרופא אוזניים ולא לאורתופד,  ואם לילד יש בעיות ראיה אז נלך איתו לרופא עיניים ולא לרופא שיניים, ואם לילד יש ADHD אז נלך איתו לגורמי מקצוע שמתחים בהפרעת הקשב ולא לאנשים שמתמחים במחשבים. למיטב ידעתי אין התמחות ישירה בהפרעת קשב (למעט נוירולוגים ופסיכיאטריים שמתמחים, בין היתר, בטיפול בהפרעת קשב), אך יש נושאים מקבילים כמו עובדים סוציאליים (בהתמחות לקטינים), פסיכולוגיים (בהתמחות לילדים), אנשי חינוך מיוחד (בהתמחות להפרעות התנהגות), יועצות חינוכיות, מרפאות בעיסוק (שהתמחו בהפרעת קשב, למשך דרך "קוג פאן") ועוד… ארצה להציע לקבל תמיכה מקצועית מאנשים בעלי הכשרה אקדמית מוכרת ומפוקחת ע"י המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) שלמדו את התחום לעומק, נבחנו עליו, הגישו עבודות, והכי חשוב יש פיקוח על מה למדו, אך כמובן שכל הורה יכול לעשות מה שנכון לו שכן בסופו של יום הילד שייך לו – ורק לו.

לסיכום, אני מבקש שתזכרו: כל ילד רוצה לדעת שהוא המתנה הגדולה ביותר להורים שלו, ולא משנה מה הוא עושה.

מקווה שהפוסט עשה לכם קצת סדר… ובכל מקרה אני זמין לרשותכם בכל שאלה (:

יותם

(קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/photos/people'>People photo created by drobotdean – www.freepik.com</a>)

 

 הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ותקבלו הרבה מאוד ידע מקצועי בתחום

יותם ויסקופ

יותם ויסקופ

מנחה בתחום ADHD,לקויות למידה וקשיי התנהגות.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

הנער הגיע עם בעיות התנהגותיות קשות ואבחנה של הפרעת קשב… אבל בסוף זה לא היה זה (סיפורים מהקליניקה)

  במשך עשור ניהלתי את אחד המרכזים הקהילתיים-חינוכיים-טיפוליים הגדולים בארץ לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, הפרעות התנהגות, לקויות למידה, הפרעות התנהגות ועבריינות נוער. תהליך הכניסה

קרא עוד »

פרק 31: יותם ויסקופ מארח את זיו גרשוני – נער בסיכון שהפך להיות קצין קרבי וכיום הממונה על רשות חסות הנוער במשרד הרווחה

  זיו גרשוני הוא אחד האנשים היותר מיוחד, עם העשייה היותר מיוחדת ומרגשת, שתפגשו בעולם של ילדים ונערים במצבי סיכון.מוזמנים להאזין לפרק 31 של פודקאסט

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 27: יותם ויסקופ מארח את עו"ד רלי רווה אבישר לשיחה בנושא עתירה למתן טיפול תרופתי לאסירים עם הפרעת קשב

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 27 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים כחלק מהמיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

פרק 25 – פודקאסט מגזין ADHD: ריאיון עם נציגות שירות בתי הסוהר בנושא טיפול באסירים עם הפרעת הקשב במסגרת מרכזי הקשב.

  שלום לכם וברוכים הבאים לפרק 25 של פודקאסט מגזין ADHD שמתקיים במסגרת המיזם הקהילתי "מאירים את הדרך לאנשים עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון". אתם

קרא עוד »

למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?

(קרדיט תמונה נושא מקורית: ynet) למה אני, איש החינוך המיוחד, מתנגד למיזם "המורה של המדינה" ולמיזמים נוספים כמו "אוסקרים" ברשויות המקומיות?   בפתח דבריי אני

קרא עוד »

הרצאה להורים – הדברים הטובים שבהפרעת הקשב, ופיתוח תחושת מסוגלות של ילדים יקרים אלו (: יום שני הקרוב 25.4.22 בשעה 21:30 בזום!!!

הורים יקרים, ביום שני הקרוב (25.4.22) בשעה 21:30 עד 23:00 נקיים הרצאה מיוחדת במסגרת המיזם הקהילתי "זום על הקשב" (עונה 5). ההרצאה תעסוק בהיכרות עם

קרא עוד »

פרק 21 – פודקאסט מגזין ADHD – יותם ויסקופ מארח את עדיאל בר-שלום לשיחה משמעותית על חינוך, הפרעת קשב ונוער בסיכון. פרק חובה לכל הורה ומחנך בישראל!

  במשך כ- 15 שנים אני עוסק בתחום של ילדים ונערים במצבי סיכון בכלל, וכאלה עם הפרעת קשב ולקויות למידה בפרט. פגשתי לאורך הדרך הרבה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 19 – יותם ויסקופ מארח את מורי טויק לשיחה בנושא אומנויות לחימה והפרעת קשב, ואיך כבוד הרב קשור להתפתחות המקצועית והמשמעותית של מורי?

  שמחתי לארח את מורי טויק.  לאחר שנים רבות באבחון וטיפול בילדים ובנוער, ייעוץ בבתי ספר, הקמת תחום הספורט טיפולי בעיריית רעננה, הדרכת הורים פרטנית

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 18 – יותם ויסקופ פוגש את הנער שוויתרו עליו ובגיל 35 החליט לפרוץ את הדרך, ולהשפיע על עולמם של נערים רבים עם הפרעת קשב ולקויות למידה באמצעות הצגה על חייו האישיים, הצגה שמחזירה את התקווה. על מעוז צעירי שמעתם?

רגע לפני שמתחילים, תרשו לי לתת הקדמה קצרה: עד היום הקלטתי 18 פרקים במסגרת פודקסאט מגזין ADHD, פרקים מרגשים, משמעותיים ופורצי דרך בתחום הפרעת הקשב.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 17 – יותם מארח את שמעון אבוחצירה, מנהל מרכז המצויינות קק"ל נוף הגליל, לשיחה בנושא פריפריה והפרעת קשב

  שמעון נשוי ואבא לארבעה ילדים חמודים. איש חינוך וותיק עם 20 שנות עשייה משמעותית. שמעון ריכז, חינך וניהל מכינה קדם צבאית תמיר ושחר, היה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 15: יותם מארח את אסתר גולדברג – פסיכולוגית חינוכית וקלינית – לשיחה בנושא "הפרעת קשב להבין ולהיות מובן"

  אני שמח לארח את אחת מנשות המקצוע המובילות, הוותיקות והמוערכות בתחום הפרעת הקשב בארץ – אסתר גולדברג.   למי שלא מכיר, אסתר גולדברג היא

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 14: יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה בנושא מקום ההורים במניעת התנהגויות סיכון של המתבגרים שלהם, זאת באמצעות שיח ביקורתי על הסדרה "בני אור"

    חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 14  של פודקאסט מגזין ADHD  בנושא המקום של ההורים במניעת התנהגויות סיכוניות של המתבגרים שלהם. היום יש

קרא עוד »

יותם מארח את דוידי אורי, פסיכולוג חינוכי, לשיחה משמעותית על הפסיכולוגים במערכת החינוך, התמודדות מערכת החינוך עם הפרעת קשב, ומודל "מרחב" שהקים כמודל התערבות חינוכי – טיפולי לילדים עם הפרעת קשב במערכת החינוך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  13 (: הפעם יש לי את הכבוד לארח את דוידי אורי – פסיכולוג חינוכי שמטפל, חי, נושם ועוסק

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 12 – יותם מארח את ליסה גרוסמן, מבכירות המטפלות בתחום ב- ADHD בארץ, לשיחה בנושא מאמנים לילדים עם הפרעת קשב, ועולם התפקודים הניהוליים שלהם.

    חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  12 (:    הפעם אני שמח ומתרגש לארח את אחת מנשות המקצוע הבכירות והמובילות בתחום הפרעת

קרא עוד »

האם לסלוח לילד עם הפרעת קשב?

היום ערב יום הכיפורים, וראשית אני מבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה. יום הכיפורים הוא זמן מעולה לחשבון נפש. רגע לפני שנדון (בקצרה, הפעם) בשאלה

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 10 – יותם מארח את ד"ר גילת טרבלסי לשיחה משמעותית בנושא הכלה והוראה מותאמת לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

חברים יקרים,   אתם מוזמנים להאזין לפרק  10 (:    הפעם אני מארח קולגה יקרה מאוד – ד"ר גילת טרבסי. גילת מומחית בתחום החינוך המיוחד,

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 9 – יותם מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני נוער

חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק  9 (:  והפעם אני מארח את נופר לנדסמן להיכרות מעמיקה עם הכלי המדהים שפיתח – יומן אימון אישי לבני

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק 8 – יותם וסיון מקונן נפגשים לדבר על כישלונות של ילדים עם הפרעת קשב ומה אפשר לעשות בשביל להימנע מכך

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק 8 (:  והפעם אני מארח את סיון מקונן, עו"ס, מאמנת ומטפלת בתחום הפרעת הקשב. אנחנו נפגשים לדבר על

קרא עוד »

"אתה קולט כמה רחוק רואים מכאן?" – אני רוצה לספר לכם על עמותת "דרך לוטן" שמאפשרת לנערים להסתכל רחוק (רחוק מאוד)!

במשך עשור ניהלתי את המרכז החינוכי – טיפולי – קהילתי להתערבות רב מערכתית בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, לקויות למידה, הפרעות התנהגות והתנהגות עוברת חוק.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD – פרק שישי – יותם מארח את ליאורה חיים לשיחה לא פשוטה בנושא דחייה חברתית של ילדים ומתבגרים עם ADHD

  חברים יקרים, אתם מוזמנים להאזין לפרק השישי של פודקאסט מגזין ADHD.  הפעם אני מארח את ליאורה חיים לשיחה מרגשת מאוד בנושא ההתמחות שלה –

קרא עוד »

יוצאים לחופש הגדול עם ADHD

חשוב: תוכן הפוסט לקוח מתוך הרצאה שלמה שהועברה במסגרת מיזם "זום על הקשב – מתן ידע וכלים מקצועיים בתחום ADHD" שהעברתי בנושא "יציאה לחופש הגדול

קרא עוד »

יש לי הצעה לפוליטיקאים – ברגע שתחליטו לשקם את הקרע המטורף שנוצר בין היהודים לערבים במדינה, תשבו עם אנשי עמותת "כוכבי המדבר" ותלמדו מהם את מודל העבודה. יש לי הרגשה שזה יביא בשורה חדשה – לכולם!

אני רוצה להחזיר אתכם לפוסט שכבר כתבתי על הנושא של הקרע המזעזע שנוצר בחברה הישראלית בין היהודים לערבים (אם עדיין לא קראתם אז: https://yotamw.co.il/k17/ ).

קרא עוד »

עבודה רב מערכתית סביב ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות – שיחה של יותם ויסקופ וענת בן סלמון על נושא משמעותי זה

עבודה רב מערכתית היא, לדעתי, הבסיס המשמעותי ביותר להצלחה עם ילד בעל מאפיינים של הפרעת קשב וקשיי התנהגות. אפשר לדבר על זה המון (ואם תסתכלו

קרא עוד »

קולגה אתגרה אותי בשאלה – "מה לדעתי הדבר האחד שהכי חשוב לדעת בתחום ADHD?" לקח לי קצת זמן לחשוב, והגעתי לתובנה ומסקנה…

קולגה, פסיכולוגית קלינית בתחום ילדים ומתבגרים במצבי סיכון, פנתה אלי בשאלה:   הקולגה: "יותם, אנחנו עובדים כבר הרבה זמן ביחד. אני חייבת לאתגר אותך בשאלה.

קרא עוד »

פודקאסט מגזין ADHD

      קבצי הפרקים בגוגל דרייב: https://katzr.net/8e6d6c קבצי הפרקים באפליקציות: https://katzr.net/9e415c אתר אינטרנט: https://yotamw.co.il/adha-magazine/ עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/adhdmagazine1   קרדיט תמונה: <a href='https://www.freepik.com/vectors/radio'>Radio vector created

קרא עוד »

גם לנו, הקהילה, "הברגים הקטנים", יש סוג של אחריות על המצב המזעזע הזה בין היהודים לערבים, ואת זה אני מבין לעומק אחרי שטיפת הרכב שלי. וגם, מה אנחנו, הקהילה, יכולים לעשות? ולמה שווה להכיר את ארגון "כוכבי המדבר" כסוג של פתרון אפשרי לבעיה?

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

תרשו לי לשתף אתכם במחשבות שעלו לי בעקבות קריאת ספרה של ד"ר גילת טרבלסי "מתאים לי?! גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול"

"גדולה של איש חינוך, בעיניי, היא לתפוס את עצמו כ'לומד לאורך החיים'. זו אינה הכשרה שנגמרת. תמיד יש עוד אופקים, עוד תפקודים, מציאות משתנה" (ד"ר

קרא עוד »

הצצה מרגשת ומיוחדת לתחושותיה ורגשותיה של אמא לילדים עם ADHD. יותם ויסקופ מראיין אמא לילדים עם ADHD.

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

אתם נמצאים לקראת בחירת בית הספר הבא של הילד עם הפרעת הקשב וחשוב שניקח בחשבון כמה דברים. כל מה שצריך לדעת לקראת בחירת חטיבת הביניים / כיתה א' / תיכון לילד עם ADHD .

יותם ויסקופ – אקדמאי בתחום החינוך המיוחד (התמחות בהפרעות התנהגות ולקויות למידה), מנחה מוסמך להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות (בוגר גישת "הוראה מתקנת

קרא עוד »

יום הזיכרון 2021

יום הזיכרון. בשנת 2009 נפטר אבא שלי היקר. אבא נפטר מדום לב פתאומי אחרי שירות של 33 שנה בתפקידים מגוונים במשטרה. חבריו ידעו לספר את

קרא עוד »

מהי השפעתם של קשיים אקדמיים בקרב בני נוער עם הפרעת קשב על התנהגות עוברת חוק, ומה המקום של מערכת החינוך בכל הסיפור הזה? – יותם ויסקופ

אנשים טובים שהחינוך יקר להם – הצטרפו להרצאה מיוחדת זו!  בואו נחשוב ביחד איך מצילים את הנערים המדהימים האלה ומובילים אותם לעתיד טוב ומשמעותי יותר! 

קרא עוד »

מודל "מסע אישי" לחינוך כיתות מקדמות עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב (מודל בפיתוחה פורץ הדרך של ליאת הדר עובדיה)

ליאת הדר עובדיה – מתמחה בחינוך מיוחד, בעלת תואר שני בלקויות למידה, אשת חינוך וותיקה עם ניסיון של מעל 15 שנים בחינוך כיתות מקדמות ביסודי

קרא עוד »
ילדים עם ADHD

מה וויטני, גם לך יש ADHD ?

זאת וויטני 🙂 רועה בלגית חתיכה, רגישה, שובבה ו… עייפה 🙂 ולא… היא לא מבוגרת, סתם עצלנית ומפונקת. וויטני היא הכלבה שלי והיא הכלבה הכי

קרא עוד »
אייל גל

המלצה אישית על ספרו החשוב של אייל גל "ילדי ההליקופטר" – טיפוח מסוגלות עצמית וכישורים חברתיים

אתם בוודאי יודעים שהפרעת הקשב "פוגשת" את הילד בכל תחומי חייו: הלימודיים, ההתנהגותיים, הרגשיים והחברתיים. לא פעם ראיתי שברגע שאומרים "צריך לטפל בהפרעת הקשב של

קרא עוד »